het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Schermafbeelding 2024-03-25 222257.png

https://linuxmint-installation-guide.re ... hoose.html

Dit zou mijn voorkeur hebben, en dan even opletten dat je de 32 er uit pikt.

Ik zit mij wel te bedenken is de 32 bits ondersteuning er ook voor de toepassing die jij wilt.

Maar de keuze is reuze.
https://distrowatch.com/

https://distrowatch.com/table.php?distribution=mint
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Ik zie net dat er ook een opzet is met Volumio op de x386, dat is dan weer vers en hoort hier niet thuis. :hide:
Schermafbeelding 2024-03-25 230333.png
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

ik heb ineens wat raars: zo van de ene op de andere dag zie ik geen album art meer op de Duet afstandsbediening. wel in de webinterface, material skin op foon of pc. t scherm doet het nog wel gewoon (zie de achtergrond). zowel now playing als in de album lijsten
Jerrylee
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 13 mar 2024, 11:11

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Jerrylee »

hannesie schreef: vr 15 mar 2024, 19:41
Mooi, en je hebt ook al muziek beluisterd?
Jazeker, en inmiddels heb ik voor mijn schoonzus dezelfde raspberry gemaakt. En zo'n tweede keer gaat alles makkelijker. Leuk om te doen, dankzij jullie
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Henkjan schreef: di 26 mar 2024, 0:45
ik heb ineens wat raars: zo van de ene op de andere dag zie ik geen album art meer op de Duet afstandsbediening. wel in de webinterface, material skin op foon of pc. t scherm doet het nog wel gewoon (zie de achtergrond). zowel now playing als in de album lijsten
Bij mij op de Touch ook geen plaatjes bij Radio Paradise of FIP. Material Skin al gedeïnstaleerd maar dat is niet de boosdoener. Ik zie nu wel dat de toepassingen niet meer zichtbaar zijn in het hoofdmenu. De Mysqueezeboxbox server zal nu wel uitgezet zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Duh, gaat hier prima. Mysqueezeboxbox.com heeft toch nix van doen jouw lokale LMS server? Zie hier gewoon op de Touch de geïnstalleerde plugins als RadioNet, Radio Now Playing, als wel als de apps zoals Qobuz. Incl. plaatjes. Wijst het betreffende spul wel naar je eigen LMS server van Daphile, dan wel pCP? En staat op die server Mysqueezeboxbox wel uitgevinkt?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: di 26 mar 2024, 13:06
... Wijst het betreffende spul wel naar je eigen LMS server .... ? En staat op die server Mysqueezeboxbox wel uitgevinkt?
tuurlijk, daar staan de plaatjes immers, waarom zou die ergens anders gaan kijken daarvoor? maar het uitvinken van mySB zal ik eens proberen (want het is wel erg toevallig dat dit nu gebeurt)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Dacht dat de Touch en andere Logipech doosjes de eigen interne LMS server en player wel nog Mysqueezeboxbox.com nodig hebben als repository. Dus die interne server kun je sowieso niet meer gebruiken. Maar dat deed volgens mij al niemand meer.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

en bij mij is t probleem op de Duet AB, niet de touch (zal dat zo eens testen)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Kappa7 »

Die LMS server staat toch al jaren uit.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

de Now Playing album art op de AB lijkt random. sommige van de uit de eigen collectie zie je wel , sommige niet. radio en Bandcamp niet.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Alle toepassingen zijn bij mij weg: Bandcamp, SomaFM, Radio Paradise en Radio France. Paradise en FIP zijn wel bereikbaar via stream url maar zonder plaatjes. Plaatjes van lokale bestanden worden wel weergegeven in Material, maar niet op de Touch, tenminste soms niet. Een bezoekje aan mysqueezebox levert dit op.
Mysqueezebox.PNG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Klopt, die servers zijn niet meer. Daarvoor in de plaats moet je zelf iets met Daphile of pCP als server. De diverse services moet je nu in Daphile/pCP als plugin direct activeren, voor zover die (al) beschikbaar zijn. Ik heb zelf Daphile op een HP I3 mico PC'tje draaien, incl de muziek collectie. In Daphile een van je Logipech doosjes als player kiezen. Op de Touch moest ik zelf wel de LMS van Daphile selecteren als server als ik de Touch zelf als UI wil gebruiken.
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

Maar niet alles werkt met Daphile want is nog niet geüpdate naar de lms nomysqb versie 8.5. mijn Abo bij Deezer werkt niet via Daphile.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Ik zie wel een "Deezer local" plugin staan. Maar daar heb je dan niks aan?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

John P schreef: do 28 mar 2024, 16:17
Alle toepassingen zijn bij mij weg: Bandcamp, SomaFM, Radio Paradise en Radio France. Paradise en FIP zijn wel bereikbaar via stream url maar zonder plaatjes. Plaatjes van lokale bestanden worden wel weergegeven in Material, maar niet op de Touch, tenminste soms niet. Een bezoekje aan mysqueezebox levert dit op.
Mysqueezebox.PNG
da's vreemd zeg. de apps dien t bij mij nog gewoon wel
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Marp »

Bij mij ook. Om te beginnen zou ik de plugins verwijderen en, voor zover nog niet gedaan, het gebruik van mysqueezebox uitvinken op het gelijknamige tabblad. Daarna de plugins opnieuw installeren. Dan weet je in elk geval dat mysqueezebox niet als proxy kan zijn ingesteld voor die plugins.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Als ik dat doe dan zijn de apps verdwenen van de plugin pagina.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

hoe draait LMS dan bij jou?
en welke versie?
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Bij mij draait die op een Synology NAS, ik heb de versie 8.0.0. ,Synology DSM is versie 6.2.4. De Synology kan niet geupdate worden omdat dan de ondersteuning voor LMS verdwijnt.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Marp »

Wat ik me überhaupt afvraag, is of die plugins wel mysqueezebox nodig hebben om te functioneren. Bij mij hebben ze altijd zonder gewerkt, en in mijn meest recente Daphile-installatie heb ik bandcamp zelfs afgelopen week nog toegevoegd.

Verder herinner ik me dat ik in LMS 7.8 eens plugins toevoegde die LMS 7.9 vereisten. Die functioneerden niet, maar kwamen wél in beeld.

snoef3 schreef: do 28 mar 2024, 18:05
Maar niet alles werkt met Daphile want is nog niet geüpdate naar de lms nomysqb versie 8.5. mijn Abo bij Deezer werkt niet via Daphile.

Zowel de TIDAL Local plugin als Deezer Local plugin vereisen LMS versie 8.3 of hoger. Mocht iets nog niet optimaal functioneren, dan gaat dat volgens mij helemaal goed komen, gezien de ongelooflijke hoeveelheid updates van de laatste tijd. In theorie zou het in elk geval ook in Daphile moeten werken, en de praktijk lijkt dat ook uit te wijzen:

2024-03-24, 14:16
Dear philippe_44 and mherger! Guys, you made my life better, I would like to say my warmest thanks!

Yesterday I've checked the list of available plugins in Daphile and yes, there was Deezer local! It has been installed without any tips and tricks, and working perfect!
My system is:
Intel NUC NUC7i5BNH
Daphile 23.01-b041628-x86_64 (beta) - latest release with SSH access
Logitech Media Server 8.3.1 git353c504
Perl 5.36.0


Bron: https://forums.slimdevices.com/forum/us ... ost1689470
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Marp schreef: vr 29 mar 2024, 2:35
Wat ik me überhaupt afvraag, is of die plugins wel mysqueezebox nodig hebben om te functioneren. Bij mij hebben ze altijd zonder gewerkt, en in mijn meest recente Daphile-installatie heb ik bandcamp zelfs afgelopen week nog toegevoegd.
Die plugins draaien lokaal op je eigen LMS server. Mysqueezebox was alleen nodig als repository om die plugins op te halen voor de LMS server die lokaal op een eigen Logitech doosje draait. En sommige plugins gebruikten Mysqueezebox kennelijk ook als licence server en als look-up server voor de radiostations. Dat is over, evenals Synology gestopt is als repository voor de LMS server op hun Nassen. Maar daar wordt hard aan gewerkt door de Daphile en pPC developpers zoals je aangeeft ;) Dus John, richt een netboekje of mini PC'tje in met Daphile of een PiFramboos met pCP en je kunt weer verder. Ikzelf heb net weer een refurbisched HP 400 G2 mini PC'tje met een i3 van 59 euries ingericht met Daphile. Kwam met een 250GB SSD. 1T of 2T SSD er in voor de muziek. Draait als een zonnetje. Geen NAS nodig. Deze kwam zonder WiFi. Had zelf nog een M.2 NGFF Intel kaartje liggen en er in geprikt en even 2 antennes bij Amazon besteld. Maar als je geen WiFi nodig hebt kan het bekabeld ook prima natuurlijk.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik ben aan het twijfelen wat ik ga doen. Ik heb wel een pietje liggen met pcp, moet daar alleen de server bij op zetten. Ik ben echter bang dat LMS zijn langste tijd heeft gehad. Misschien moet ik wel over naar een wiim mini of een blue note. Aan de andere kant heb je bij die varianten ook geen schermpje.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Gezien de activiteit van aantal developers denk ik dat je niet zo bang hoeft te zijn hoor. Tidal b.v. heeft gewoon zelf lange tijd dwars gelegen, maar die schijnen nu tot inkeer gekomen te zijn... Denk eerder dat LMS zelfde weg gaat als Linux en niet meer weg te branden. Ik moet wel zeggen dat LMS met Daphile een stuk soepeler en rapper draait op een oud I3'tje dan op een Pi met pCP. Als client doen die Pietjes het wel vlekkeloos.

En straks zijn met het definitieve einde van W10 heel wat laptopjes over. Kan daar mooi Daphile op :mrgreen:
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

Pjotr schreef: do 28 mar 2024, 18:10
Ik zie wel een "Deezer local" plugin staan. Maar daar heb je dan niks aan?
Ik heb daphile er inmiddels afgegooid omdat lms niet werd geupdate. Is dat inmiddels wel gebeurt? Voor deezer zonder mysqb is versie 8.5 odig dacht ik.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”