Ik wil ze zeker een keer komen beluisteren, laat me even weten wanneer ze aan de beschaafde kant van Nederland staanDaudio schreef:Voor een eerste klankindruk is het echt niet voldoende om kort te luisteren in de ruimte zoals in Breda. Zeker als je dipoollaag niet kent. De meesten, die hun hele leven naar monopool laag hebben geluisterd, moeten eerst een tijdje wennen om de kwaliteit te leren waarderen.
Dus als je schrijft dat je er eigenlijk alleen maar over gelezen hebt, dan zou ik zeggen, ga in op de uitnodiging van Hans. We ontvangen graag mensen, ook als er geen enkele intentie is tot aankoop van het systeem. De voornaamste passie is onze eigen positieve ervaring ook door anderen te laten beleven.
Daudio gaat 'live'
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Daudio gaat 'live'
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Beschaafde kant? De wijzen komen uit het oosten!anonamemouse schreef:Ik wil ze zeker een keer komen beluisteren, laat me even weten wanneer ze aan de beschaafde kant van Nederland staan
Over ongeveer 4 weken zal ook bij Jeroen een Daudio W1 te beluisteren zijn.
Wil je eerder luisteren dan moet je naar Zwolle toekomen.
We houden je op de hoogte.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Daudio schreef:Voor een eerste klankindruk is het echt niet voldoende om kort te luisteren in de ruimte zoals in Breda. Zeker als je dipoollaag niet kent. De meesten, die hun hele leven naar monopool laag hebben geluisterd, moeten eerst een tijdje wennen om de kwaliteit te leren waarderen.
Dus als je schrijft dat je er eigenlijk alleen maar over gelezen hebt, dan zou ik zeggen, ga in op de uitnodiging van Hans. We ontvangen graag mensen, ook als er geen enkele intentie is tot aankoop van het systeem. De voornaamste passie is onze eigen positieve ervaring ook door anderen te laten beleven.
Voor een eerste klank indruk of mij de speaker wel of aanstaat op muziek waarmee ik bekend ben zijn 2 nummers voor mij voldoende .bas focal m180 schreef:
Let wel ervaringen met laag dipolen en laag OB heb ik niet .
wat ik altijd lees en hoor is dat ze vaak niet zo zeer luid kunnen .
Maar ik kan dan echt nog niet oordelen hoe goed ik de speaker daadwerkelijk vindt .
Zet een Scan-Speak Ultimo of Scan-Speak Vertigo naast elkaar dan hoor ik al snel welke mij bevalt en welke mij niet bevalt .
Maar Scan-Speak Vertigo of Scan-Speak Vertigo plus daar moet ik echt voor gaan zitten .
Als ik jouw blind een jamo d266 of bose accoustimas voorschotel heb ik ook niet meer dan een nummer nodig om je gillend de deur uit te laten lopen .
Ik focus minder op breedte , diepte en plaatsing instrumenten etc .
Meer op hoe duidelijk komen impulsen , details en dynamiek sprongen tot stand .
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ik kan niet anders reageren dan blijven te herhalen dat je gewoon een keer moet komen luisteren. Neem op je gemak een of twee uur de tijd met je favoriete nummers. 
Re: Daudio gaat 'live'
ik hoef niet te gaan zitten voor de scan-speaks. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
Ah, je mag er staand tegen aan pissen?dre schreef:ik hoef niet te gaan zitten voor de scan-speaks.
Re: Daudio gaat 'live'
alleen tegen het laag. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
Als je de poort op de juiste hoogte plaatst heb je gelijk een urinoir.....dre schreef:alleen tegen het laag.
Re: Daudio gaat 'live'
poorten moeten dicht gelegd worden.ds23man schreef:Als je de poort op de juiste hoogte plaatst heb je gelijk een urinoir.....dre schreef:alleen tegen het laag.![]()
Re: Daudio gaat 'live'
Dan ben je ook wel meer naar de versterker aan het luisteren, naast de luidspreker.bas focal m180 schreef:Ik focus minder op breedte , diepte en plaatsing instrumenten etc .
Meer op hoe duidelijk komen impulsen , details en dynamiek sprongen tot stand .
Ik heb het hier zelf meegemaakt dat de set, op de eindbakjes na het zelfde was, en na die eindbakken van een andere voeding te voorzien, juist duidelijk de effecten die jij noemt, te horen.....!!!
Re: Daudio gaat 'live'
Dat wordt nog wat als jij straks bij Hans gaat luisteren: 1x raden waar jij je lege lunchzakje laatds23man schreef:Ah, je mag er staand tegen aan pissen?dre schreef:ik hoef niet te gaan zitten voor de scan-speaks.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Hoi Hans
Wij weten toch wel hoe dynamisch een hybride OB kan klinken !!
Andre
Wij weten toch wel hoe dynamisch een hybride OB kan klinken !!
Andre
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Gisteren eerst het stuk uit een oude hobby hifi gelezen over dipolen en hoe te plaatsen , het een deel wist ik maar even opfrissen kan geen kwaad .Daudio schreef:Voor een eerste klankindruk is het echt niet voldoende om kort te luisteren in de ruimte zoals in Breda. Zeker als je dipoollaag niet kent. De meesten, die hun hele leven naar monopool laag hebben geluisterd, moeten eerst een tijdje wennen om de kwaliteit te leren waarderen.
Dus als je schrijft dat je er eigenlijk alleen maar over gelezen hebt, dan zou ik zeggen, ga in op de uitnodiging van Hans. We ontvangen graag mensen, ook als er geen enkele intentie is tot aankoop van het systeem. De voornaamste passie is onze eigen positieve ervaring ook door anderen te laten beleven.
De theorie waarom je geen klank kast wil begrijp ik , voor jouw in de praktijk ook geen kast meer .
Moet wel in de praktijk uitvoerbaar zijn ivm met plaatsing speakers , dipool OB wil om optimaal te spelen toch wat ruimte om zich heen , een gewone speaker ook maar is minder critisch .
Wat ik heb gehoort in breda mid/hoog sprak mij aan dus om de speaker eens in een betere/optimale opstelling te horen en hoe dipool laag klinkt kan een hele mooie ervaring en wijze les zijn .
Ik moet wat in ijselmuide ophalen (winkel) dus de kant van zwolle kan dan mooi een combinatie worden .
Ik stuur een pb naar hans .
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Net bezoek gehad van Gerhard de ds23man, en hij kwam aanrijden in zijn DS23
Was gezellig en leerzaam. Hij hoorde een mooi beeld en vond het een mooi systeem. Ook had hij een aantal opmerkingen. Ik vond het leuk dat hij eigen opnames bij zich had waar hij duidelijk van wist hoe het opgenomen is, want dat had hij zelf gedaan. Hij vond dat hij de ruimte duidelijk terug hoorde in het totaal beeld. En daardoor was in sommige opnames de galm die hij erop had gezet niet meer goed waar te nemen. Op zich logisch. Ik heb geen grote schuur maar een woonkamer en die is niet sterk gedempt.
Wel gaf hij aan dat hij het systeem mooi in balans vond. Het was leuk en leerzaam om zo samen over muziek te praten en te luisteren.
Gerhard bedankt voor je tips en je bezoek en het lekkers bij de koffie
In Beesterszwaag ga ik naar zijn systeem luisteren. Veel over gehoord dus ik ben heel benieuwd. Ook benieuwd wat de ruimte daar gaat toevoegen
Groet, Hans
Was gezellig en leerzaam. Hij hoorde een mooi beeld en vond het een mooi systeem. Ook had hij een aantal opmerkingen. Ik vond het leuk dat hij eigen opnames bij zich had waar hij duidelijk van wist hoe het opgenomen is, want dat had hij zelf gedaan. Hij vond dat hij de ruimte duidelijk terug hoorde in het totaal beeld. En daardoor was in sommige opnames de galm die hij erop had gezet niet meer goed waar te nemen. Op zich logisch. Ik heb geen grote schuur maar een woonkamer en die is niet sterk gedempt.
Wel gaf hij aan dat hij het systeem mooi in balans vond. Het was leuk en leerzaam om zo samen over muziek te praten en te luisteren.
Gerhard bedankt voor je tips en je bezoek en het lekkers bij de koffie
In Beesterszwaag ga ik naar zijn systeem luisteren. Veel over gehoord dus ik ben heel benieuwd. Ook benieuwd wat de ruimte daar gaat toevoegen
Groet, Hans
Re: Daudio gaat 'live'
Wat Beetsterzwaag zal toevoegen aan het geluid is altijd een verrassing. Is het niet de bassdrum, dan zijn het wel de gordijnreels die mee trillen. Altijd weer leuk om in Beetsterzwaag te zijn, heeft een hoog gezelligheidsgehalte.Daudio schreef:In Beesterszwaag ga ik naar zijn systeem luisteren. Veel over gehoord dus ik ben heel benieuwd. Ook benieuwd wat de ruimte daar gaat toevoegen![]()
Groet, Hans
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
Hans,
Bedankt voor de hartelijke ontvangst en zeer goede koffie!
De luisterindrukken zijn momenteel bij mij aan het inzinken en aan het doorwerken. Ga straks even mijn verhaal hierover op papier zetten. Dus even geduld allemaal......
Bedankt voor de hartelijke ontvangst en zeer goede koffie!
De luisterindrukken zijn momenteel bij mij aan het inzinken en aan het doorwerken. Ga straks even mijn verhaal hierover op papier zetten. Dus even geduld allemaal......
Laatst gewijzigd door ds23man op zo 25 aug 2013, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Daudio gaat 'live'
Ik ben benieuwd!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
Om te beginnen mijn complimenten aan Hans en Jeroen om een zo mooi gebalanceerd dipole systeem te maken. Tonale balans klopt, maar mis ik wat in het laagmidden ( body of druk zal ik het maar noemen) en is er iets in het 1 Khz gebied waar iets niet klopt.
Ik heb een hoop dipole systemen in mijn leven beluisterd en kom na het beluisteren van het Daudio systeem weer tot dezelfde conclusie: Not my cup of tea....
En wel hierom: door het principe van een dipool heeft de ruimte waarin het systeem opgesteld staat (voor mij) een onaanvaardbare invloed op de geluidsbeeld. De reflecties die ontstaan maskeren de originele opname wat betreft galm, akoestiek en diepte. Dit wordt ook wel het Haaseffect genoemd, 1e reflecties moeten minimaal 6ms later komen om het origineel niet te maskeren. En dat probleem kom ik steeds weer tegen bij een dipole systeem en nu ook weer. Een stem die vooraan in de mix ligt staat een paar meter naar achteren en de galm van de opname wordt gemaskeerd door de akoestiek van de luisterruimte. Kon dat vandaag zeer duidelijk waarnemen met mijn eigen opnames.
Maar daar wil ik niet mee zeggen dat een dipole systeem per definitie slecht is, het probleem ligt in de interactie van het systeem met de ruimte. Als je een dipole plaatst in een grote ruimte ( of in de open lucht) waarbij de 1e reflecties later dan 6ms komen, kan het zeer goed functioneren.
Alleen is de gemiddelde huiskamer niet zo groot.......
Ik begrijp het idee van Hans en Jeroen volkomen dat zij de effecten van een kast willen elimineren, alleen introduceer je dan weer problemen op een ander gebied........
Zoals het feit dat ik vandaag voornamelijk naar de akoestiek van Hans zijn huiskamer heb
zitten luisteren......
Ik heb een hoop dipole systemen in mijn leven beluisterd en kom na het beluisteren van het Daudio systeem weer tot dezelfde conclusie: Not my cup of tea....
En wel hierom: door het principe van een dipool heeft de ruimte waarin het systeem opgesteld staat (voor mij) een onaanvaardbare invloed op de geluidsbeeld. De reflecties die ontstaan maskeren de originele opname wat betreft galm, akoestiek en diepte. Dit wordt ook wel het Haaseffect genoemd, 1e reflecties moeten minimaal 6ms later komen om het origineel niet te maskeren. En dat probleem kom ik steeds weer tegen bij een dipole systeem en nu ook weer. Een stem die vooraan in de mix ligt staat een paar meter naar achteren en de galm van de opname wordt gemaskeerd door de akoestiek van de luisterruimte. Kon dat vandaag zeer duidelijk waarnemen met mijn eigen opnames.
Maar daar wil ik niet mee zeggen dat een dipole systeem per definitie slecht is, het probleem ligt in de interactie van het systeem met de ruimte. Als je een dipole plaatst in een grote ruimte ( of in de open lucht) waarbij de 1e reflecties later dan 6ms komen, kan het zeer goed functioneren.
Alleen is de gemiddelde huiskamer niet zo groot.......
Ik begrijp het idee van Hans en Jeroen volkomen dat zij de effecten van een kast willen elimineren, alleen introduceer je dan weer problemen op een ander gebied........
Zoals het feit dat ik vandaag voornamelijk naar de akoestiek van Hans zijn huiskamer heb
zitten luisteren......
Re: Daudio gaat 'live'
Hallo ds23man,
Ik denk dat de Daudio vlakke baffle variant je wellicht beter zal gaan bevallen in het laagmid. De AT woofers die Jeroen wil gebruiken hebben een voortreffelijke punch/kick/snelheid.
De in de W1 toegepaste Seas woofers geven weliswaar een machtige diepgang en enorm veel luchtverplaatsing maar ik denk dat ze minder ideaal zijn boven de 80Hz.
Groetjes Walter
Ik denk dat de Daudio vlakke baffle variant je wellicht beter zal gaan bevallen in het laagmid. De AT woofers die Jeroen wil gebruiken hebben een voortreffelijke punch/kick/snelheid.
De in de W1 toegepaste Seas woofers geven weliswaar een machtige diepgang en enorm veel luchtverplaatsing maar ik denk dat ze minder ideaal zijn boven de 80Hz.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
Walt,Walt schreef:Hallo ds23man,
Ik denk dat de Daudio vlakke baffle variant je wellicht beter zal gaan bevallen in het laagmid. De AT woofers die Jeroen wil gebruiken hebben een voortreffelijke punch/kick/snelheid.
De in de W1 toegepaste Seas woofers geven weliswaar een machtige diepgang en enorm veel luchtverplaatsing maar ik denk dat ze minder ideaal zijn boven de 80Hz.
Groetjes Walter
Je pikt nu slechts een 1 ding uit mijn verhaal wat eigenlijk ondergeschikt is. Wat ik gewoon bedoel: ik wil gewoon de opname horen zoals die bedoeld is zonder een "sausje" van de luisterruimte die alles maskeert.
Re: Daudio gaat 'live'
Elke speaker heeft min of meer interactie met de ruimte, wellicht ben jij het meest tevreden met een hoornsysteem of een line array (dus zoiets als je nu eigenlijk hebt) dus zeg maar speakers die behoorlijk bundelen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
Nee Walter,Walt schreef:Elke speaker heeft min of meer interactie met de ruimte, wellicht ben jij het meest tevreden met een hoornsysteem of een line array (dus zoiets als je nu eigenlijk hebt) dus zeg maar speakers die behoorlijk bundelen.
Groetjes Walter
Als ik een eigen opname beluister van een zangstem die gemaakt is met een grootmembraam condensatormicrofoon ( Neumann U87) die slechts lichtelijk gecompressed is ( BSS) en waar een behoorlijke dosis galm ( Lexicon) op zit met een predelay van 10ms of meer, mag ik toch wel verwachten dat a) deze mooi voor aan in het geluidsbeeld staat en b) dat de galm hoorbaar is. Beide heb ik vandaag niet gehoord.
Re: Daudio gaat 'live'
Het is gewoon de vraag wat je mooier vind en verwacht van een set.
wil je horen hier en nu of daar en toen.
Bij hier en nu probeer je de muziek weer te geven in de ruimte waar je bent.
Bij daar en toen probeer je de ruimte neer te zetten waarin de opname is gemaakt.
Dat kan soms onnatuurlijk overkomen, denk maar eens aan een kathedraal in je woonkamer.
Een open systeem is met name goed om het hier en nu neer te zetten, is dat niet jou kopje thee dan kan ik me de kritiek van Ds23 man goed voor stellen.
Het is dus maar wat je van een set verwacht.
wil je horen hier en nu of daar en toen.
Bij hier en nu probeer je de muziek weer te geven in de ruimte waar je bent.
Bij daar en toen probeer je de ruimte neer te zetten waarin de opname is gemaakt.
Dat kan soms onnatuurlijk overkomen, denk maar eens aan een kathedraal in je woonkamer.
Een open systeem is met name goed om het hier en nu neer te zetten, is dat niet jou kopje thee dan kan ik me de kritiek van Ds23 man goed voor stellen.
Het is dus maar wat je van een set verwacht.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
100% van de opgenomen muziek is geproduceerd. Dat je iets wil toevoegen of weglaten is je eigen keuze, maar doet uiteindelijk geweld aan het origineel............Kappa7 schreef:Het is gewoon de vraag wat je mooier vind en verwacht van een set.
wil je horen hier en nu of daar en toen.
Bij hier en nu probeer je de muziek weer te geven in de ruimte waar je bent.
Bij daar en toen probeer je de ruimte neer te zetten waarin de opname is gemaakt.
Dat kan soms onnatuurlijk overkomen, denk maar eens aan een kathedraal in je woonkamer.
Een open systeem is met name goed om het hier en nu neer te zetten, is dat niet jou kopje thee dan kan ik me de kritiek van Ds23 man goed voor stellen.
Het is dus maar wat je van een set verwacht.
Re: Daudio gaat 'live'
en een br geeft geen sausje?ds23man schreef:Walt,Walt schreef:Hallo ds23man,
Ik denk dat de Daudio vlakke baffle variant je wellicht beter zal gaan bevallen in het laagmid. De AT woofers die Jeroen wil gebruiken hebben een voortreffelijke punch/kick/snelheid.
De in de W1 toegepaste Seas woofers geven weliswaar een machtige diepgang en enorm veel luchtverplaatsing maar ik denk dat ze minder ideaal zijn boven de 80Hz.
Groetjes Walter
Je pikt nu slechts een 1 ding uit mijn verhaal wat eigenlijk ondergeschikt is. Wat ik gewoon bedoel: ik wil gewoon de opname horen zoals die bedoeld is zonder een "sausje" van de luisterruimte die alles maskeert.
