Composiet versterker MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ben weer wat verder.
Heb nu zo de indeling links ingang rca enz
Midden de versterker gedeelte op elkaar.
En rechts de voedingen allemaal.
Nog commentaar van jullie zijde of tips
Heb nu zo de indeling links ingang rca enz
Midden de versterker gedeelte op elkaar.
En rechts de voedingen allemaal.
Nog commentaar van jullie zijde of tips
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Voorkant is nu ook af. Weer een stapje verder.
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 12 jan 2024, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ziet er goed uit Peter! De afstandbussen hebben hun toepassing gevonden zie ik 
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Barry en Pjotr
Sorry Barry ik zie dat ik de PM niet heb verstuurd schaam schaam. Maar ze zijn echt perfect joh. Heb ze alleen zwart gemaakt.
Heb vandaag ook de indeling wat verder afgemaakt en de komende dagen de draadjes van zilver maken voor het signaal gedeelte.
Sorry Barry ik zie dat ik de PM niet heb verstuurd schaam schaam. Maar ze zijn echt perfect joh. Heb ze alleen zwart gemaakt.
Heb vandaag ook de indeling wat verder afgemaakt en de komende dagen de draadjes van zilver maken voor het signaal gedeelte.
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 12 jan 2024, 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Weer een stapje verder RCA doet het nu nog de voorkant afwerken en XLR in orde maken. Moest wel de 100k van het boardje los maken van het keuze boardje die veroorzaakte een aardlus/brom.
Tevens de kabeltjes straks maar een vaste plek geven als dat lukt. Verder heb ik alle hoogspanning blij elkaar gezet.
Alle ingang draden zijn van zilver. Ik moet eerlijk zeggen het staat nu al mooi te spellen. Komende dagen als alles klaar is ga ik hem beneden eens testen maar het laat is echt mooi.
Tevens de kabeltjes straks maar een vaste plek geven als dat lukt. Verder heb ik alle hoogspanning blij elkaar gezet.
Alle ingang draden zijn van zilver. Ik moet eerlijk zeggen het staat nu al mooi te spellen. Komende dagen als alles klaar is ga ik hem beneden eens testen maar het laat is echt mooi.
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 12 jan 2024, 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Hij is klaar ben echt helemaal blij. XLR doet het ook netjes heb beide kanelen wel moet scheiden met een 220k weerstand naar aarde.
Alleen de 12 trigger moet ik morgen nog even proberen of deze het doet kabeltje moet ik nog even maken
Alleen de 12 trigger moet ik morgen nog even proberen of deze het doet kabeltje moet ik nog even maken
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 12 jan 2024, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Nog even een blauw glaasje er voor en je kunt een rood glaasje er op nemen.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Bedankt iedereen voor de hulp ik ben ook erg blij met het resultaat en staat nu beneden via XLR te spellen via een Sonnet DAC en dat klinkt wel mooi hoor.
Alleen wat ga ik nu bouwen ………..
Alleen wat ga ik nu bouwen ………..
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik neem vaak een stuk donker plexiglas daarvoor.
Ik had ooit een front van een setopbox voor aan stukken gezaagd.
Even bij de kringloop kijken of je iets dergelijks kunt vinden.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Iedereen ik heb de inschakelvertraging die Barry ooit ontworpen heeft nog niet aangesloten in mijn systeem.
Alleen ik heb even een vraagje waar kan ik dit nu het beste doen. Moet ik de plus en min gewoon aan aarde leggen zolang het relais niet heeft geschakeld?
Vind het altijd wel netjes als hij pas later gaan spelen als het voorkant ledje klaar is met knipperen.
Alvast bedankt
Alleen ik heb even een vraagje waar kan ik dit nu het beste doen. Moet ik de plus en min gewoon aan aarde leggen zolang het relais niet heeft geschakeld?
Vind het altijd wel netjes als hij pas later gaan spelen als het voorkant ledje klaar is met knipperen.
Alvast bedankt
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Zal in de toekomst daar eens gaan shoppen.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dit is wat ik in gedachten heb. Als de 12v wegvalt dat gaat het signaal niet meer naar aarde. Kan ik dit zo aansluiten ?
Pjotr weet jij dit ?
Pjotr weet jij dit ?
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Vandaag het relais geplaatst zowel in het signaal pad en aan aarde maar het geluid word er niet beter van. Ik laat het lekker zo nu nog het blauw glaasje van Pjotr en dan ga ik zeker een rood glaasje nemen.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Blauwe glaasje zit vast op zijn plek. Afgelopen week ook de 12v trigger aangesloten en werk als een zonnetje.
Alleen wat overblijft is dat als ik schakel tussen rca en XLR een plofje te horen is in de luidspreker. Heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
Alleen wat overblijft is dat als ik schakel tussen rca en XLR een plofje te horen is in de luidspreker. Heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 12 jan 2024, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Maak eens een uitgebreider schema'tje van hoe je het aangesloten hebt. Dan kunnen we er misschien wat meer van zeggen.Xanadu1234 schreef: ↑ma 27 jun 2022, 19:42
Alleen wat overblijft is dat als ik schakel tussen rca en XLR een plofje te horen is in de luidspreker. Heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Voordat ik alles ga tekenen.Pjotr schreef: ↑ma 27 jun 2022, 20:21Maak eens een uitgebreider schema'tje van hoe je het aangesloten hebt. Dan kunnen we er misschien wat meer van zeggen.Xanadu1234 schreef: ↑ma 27 jun 2022, 19:42
Alleen wat overblijft is dat als ik schakel tussen rca en XLR een plofje te horen is in de luidspreker. Heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
Even een vraagje. Moeten de RCA en XLR links en rechts alle maal apart aan aarde via een 220k ? Dus totaal 4 stuks zeg maar.
Ik zak dat Barry in het signaal pad een 4k7 plaats waarom doet hij dit ?
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik heb 1 kanaal getekend eigenlijk wat ik heb gedaan is heel simpel.
Het relais boardje heb ik al eerder gedeeld. Maar als ik de keuze XLR maak gaan de desbetreffende relais het signaal door geven naar de CA boardje.
Heb alle ingangen apart aan aarde gelegd met 220k enz
Als hij schakelt het boardje en geeft deze een plofje in de luidsprekers
Het relais boardje heb ik al eerder gedeeld. Maar als ik de keuze XLR maak gaan de desbetreffende relais het signaal door geven naar de CA boardje.
Heb alle ingangen apart aan aarde gelegd met 220k enz
Als hij schakelt het boardje en geeft deze een plofje in de luidsprekers
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Heb verder geen weerstanden zitten in het systeem.
Het zal vast te maken hebben dat er even gelijk tijdig beide kanalen ongelijmd staan heel kort.
Het zal vast te maken hebben dat er even gelijk tijdig beide kanalen ongelijmd staan heel kort.
Re: Composiet versterker MK1-V2
LM3886TF origineel TI Unoptanium binnenkort weer leverbaar:
https://www.reichelt.nl/nl/nl/audio-ein ... 2.html?r=1
Hopelijk gaat dit waar zijn en is het geen vergissing
https://www.reichelt.nl/nl/nl/audio-ein ... 2.html?r=1
Hopelijk gaat dit waar zijn en is het geen vergissing
