Composiet versterker MK1-V2

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Ben weer wat verder.
Heb nu zo de indeling links ingang rca enz
Midden de versterker gedeelte op elkaar.
En rechts de voedingen allemaal.

Nog commentaar van jullie zijde of tips
Bijlagen
07F48901-901A-4018-A15B-C92481ABCD3C.jpeg
4F4F0227-6D41-4159-B9B2-FA9FAFAE8E58.jpeg
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Voorkant is nu ook af. Weer een stapje verder.
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 12 jan 2024, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Mooi hoor =D>
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Barry2001 »

Ziet er goed uit Peter! De afstandbussen hebben hun toepassing gevonden zie ik :D
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Barry en Pjotr

Sorry Barry ik zie dat ik de PM niet heb verstuurd schaam schaam. Maar ze zijn echt perfect joh. Heb ze alleen zwart gemaakt.

Heb vandaag ook de indeling wat verder afgemaakt en de komende dagen de draadjes van zilver maken voor het signaal gedeelte.
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 12 jan 2024, 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Weer een stapje verder RCA doet het nu nog de voorkant afwerken en XLR in orde maken. Moest wel de 100k van het boardje los maken van het keuze boardje die veroorzaakte een aardlus/brom.

Tevens de kabeltjes straks maar een vaste plek geven als dat lukt. Verder heb ik alle hoogspanning blij elkaar gezet.

Alle ingang draden zijn van zilver. Ik moet eerlijk zeggen het staat nu al mooi te spellen. Komende dagen als alles klaar is ga ik hem beneden eens testen maar het laat is echt mooi.
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 12 jan 2024, 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Hij is klaar ben echt helemaal blij. XLR doet het ook netjes heb beide kanelen wel moet scheiden met een 220k weerstand naar aarde.

Alleen de 12 trigger moet ik morgen nog even proberen of deze het doet kabeltje moet ik nog even maken
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 12 jan 2024, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door dre »

Netjes hoor! :goedzo:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Nog even een blauw glaasje er voor en je kunt een rood glaasje er op nemen.:D
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door pappaleo »

Mooi hoor :goeie:
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Pjotr schreef: za 04 jun 2022, 20:06
Nog even een blauw glaasje er voor en je kunt een rood glaasje er op nemen.:D
Ik heb nu een wit stukje plexiglas en op de wand daar achter zwart soort tape. Ik kan niet echt blauw plexiglas vinden want dat kun je netjes bewerken.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Bedankt iedereen voor de hulp ik ben ook erg blij met het resultaat en staat nu beneden via XLR te spellen via een Sonnet DAC en dat klinkt wel mooi hoor.

Alleen wat ga ik nu bouwen ………..
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Kappa7 »

Xanadu1234 schreef: zo 05 jun 2022, 11:42
Pjotr schreef: za 04 jun 2022, 20:06
Nog even een blauw glaasje er voor en je kunt een rood glaasje er op nemen.:D
Ik heb nu een wit stukje plexiglas en op de wand daar achter zwart soort tape. Ik kan niet echt blauw plexiglas vinden want dat kun je netjes bewerken.
Ik neem vaak een stuk donker plexiglas daarvoor.
Ik had ooit een front van een setopbox voor aan stukken gezaagd.
Even bij de kringloop kijken of je iets dergelijks kunt vinden.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Leeuwarden »

Pyrasied.nl
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Iedereen ik heb de inschakelvertraging die Barry ooit ontworpen heeft nog niet aangesloten in mijn systeem.
Alleen ik heb even een vraagje waar kan ik dit nu het beste doen. Moet ik de plus en min gewoon aan aarde leggen zolang het relais niet heeft geschakeld?

Vind het altijd wel netjes als hij pas later gaan spelen als het voorkant ledje klaar is met knipperen.

Alvast bedankt
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Leeuwarden schreef: zo 05 jun 2022, 14:35
Pyrasied.nl
Zal in de toekomst daar eens gaan shoppen.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Dit is wat ik in gedachten heb. Als de 12v wegvalt dat gaat het signaal niet meer naar aarde. Kan ik dit zo aansluiten ?
Pjotr weet jij dit ?
Bijlagen
F9E6C78D-4090-4751-BADA-8D9BA1D3989F.jpeg
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Vandaag het relais geplaatst zowel in het signaal pad en aan aarde maar het geluid word er niet beter van. Ik laat het lekker zo nu nog het blauw glaasje van Pjotr en dan ga ik zeker een rood glaasje nemen.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Blauwe glaasje zit vast op zijn plek. Afgelopen week ook de 12v trigger aangesloten en werk als een zonnetje.

Alleen wat overblijft is dat als ik schakel tussen rca en XLR een plofje te horen is in de luidspreker. Heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 12 jan 2024, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door dre »

De versterker eerst uitzetten? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Xanadu1234 schreef: ma 27 jun 2022, 19:42

Alleen wat overblijft is dat als ik schakel tussen rca en XLR een plofje te horen is in de luidspreker. Heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
Maak eens een uitgebreider schema'tje van hoe je het aangesloten hebt. Dan kunnen we er misschien wat meer van zeggen.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Pjotr schreef: ma 27 jun 2022, 20:21
Xanadu1234 schreef: ma 27 jun 2022, 19:42

Alleen wat overblijft is dat als ik schakel tussen rca en XLR een plofje te horen is in de luidspreker. Heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
Maak eens een uitgebreider schema'tje van hoe je het aangesloten hebt. Dan kunnen we er misschien wat meer van zeggen.
Voordat ik alles ga tekenen.
Even een vraagje. Moeten de RCA en XLR links en rechts alle maal apart aan aarde via een 220k ? Dus totaal 4 stuks zeg maar.

Ik zak dat Barry in het signaal pad een 4k7 plaats waarom doet hij dit ?
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Ik heb 1 kanaal getekend eigenlijk wat ik heb gedaan is heel simpel.

Het relais boardje heb ik al eerder gedeeld. Maar als ik de keuze XLR maak gaan de desbetreffende relais het signaal door geven naar de CA boardje.

Heb alle ingangen apart aan aarde gelegd met 220k enz

Als hij schakelt het boardje en geeft deze een plofje in de luidsprekers
Bijlagen
EEB8F4ED-8DF3-475F-A284-4661834636B8.jpeg
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Heb verder geen weerstanden zitten in het systeem.

Het zal vast te maken hebben dat er even gelijk tijdig beide kanalen ongelijmd staan heel kort.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

LM3886TF origineel TI Unoptanium binnenkort weer leverbaar:

https://www.reichelt.nl/nl/nl/audio-ein ... 2.html?r=1

Hopelijk gaat dit waar zijn en is het geen vergissing :mrgreen:
LM3886 Reichelt.PNG
Plaats reactie