DSP???FR_Aad schreef:Die DSP op de foto zie ik niet Hans,
Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Ladder +++
Sorry, DSD
hannesie schreef:Op de foto draait hij nu een DSD file met 352 kHz.
Re: Ladder +++
Linkonder op de foto zie je het led-je die aangeeft dat wat of welke frequentie er draait.
Re: Ladder +++
Ja, ik zie hem!
Zo'n lichtje is voor mij wel handig want verschil hoor ik niet.
Zo'n lichtje is voor mij wel handig want verschil hoor ik niet.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Ladder +++
FR_Aad schreef:Ja, ik zie hem!
Zo'n lichtje is voor mij wel handig want verschil hoor ik niet.
Jawel...
Re: Ladder +++
Wat vervelend voor je.
Aan de andere kant maakt dat het ook wel weer makkelijk.
Kan je een hoop geld schelen.
Aan de andere kant maakt dat het ook wel weer makkelijk.
Kan je een hoop geld schelen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ladder +++
Zit daar sjoemelsoftware in dan?Leeuwarden schreef:Erger als mijn oortjes is welhaast onmogelijk...
Re: Ladder +++
Ja, zo erg is het nog niet.Leeuwarden schreef:Erger als mijn oortjes is welhaast onmogelijk...
Maar ik kijk -wetende dat het een keer gaat komen- al met interesse naar de reclames over electrische oorbellen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Ladder +++
Ik had mijn twijfels toen ik de nieuw gekochte Amused to Dead kocht van Qobuz, maar dat lag natuurlijk aan de nog niet optimale methode van spelen.FR_Aad schreef:Ik hoor het verschil tussen een MP3 320 en een 24/192 file al niet
Maar ik kan op het tablet wat ik gebruik om de muziek te selecteren wel zien welk type bestand het is.
Zit ik te kijken, en dan zie je deze informatie. Qobuz heeft mij geflest.
Maar hoe krijg je je geld terug, gekocht met Paypal.
Re: Ladder +++
Als je een goede reden hebt kan je binnen dertig dagen je geld bij Paypal terugvragen.
Re: Ladder +++
De goeie redenen staan hierboven, het is niet waar ik voor betaal.FR_Aad schreef:Als je een goede reden hebt kan je binnen dertig dagen je geld bij Paypal terugvragen.
Ik had juist al even gekeken bij HD tracks en daar is het dan bijna € 25, en de 24/96 is dan € 18, en dan kun je dat kopen bij Qobuz, en zie je 24/192 voor € 15, maar je word dan bedonderd door die Fransen, nog even i.p.v. een Dieselschandaal bij de Duitsers, dan een kHz schandaal op z'n Frans.
Re: Ladder +++
+1FR_Aad schreef:Ik hoor het verschil tussen een MP3 320 en een 24/192 file al niet
Re: Ladder +++
Hoi Hans,
is die nieuwe hires versie van amused to death beter dan de CD versie?
Ik heb de SBM Master Sound reissue versie
Groetjes,
Joris
is die nieuwe hires versie van amused to death beter dan de CD versie?
Ik heb de SBM Master Sound reissue versie
Groetjes,
Joris
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ladder +++
Gezien de stand van de opnametechniek uit die tijd zit er geen meerwaarde aan de hires uitvoering van de recente remastering. Die is trouwens een volledig opgepoetste versie, dus ga niet de fout maken de oude versie op cd te gaan vergelijken met de nieuwe Hires uitvoering.
Re: Ladder +++
Ik heet dan wel geen Hans maar ,ik heb hem wel.molekuul schreef:Hoi Hans,
is die nieuwe hires versie van amused to death beter dan de CD versie?
Ik heb de SBM Master Sound reissue versie
Groetjes,
Joris
En ik vind hem wolliger en doffer
Re: Ladder +++
Wil de echte Hans dan opstaan ?...............
Ik heb zonet de eigen geripte versie van 1992 tegen de 2015 versie 16/44,1 op CD kwaliteit en de High Res. 24/96 ( de verwachtte 24/192 van Qobuz
).
Het is dan wel op dezelfde DAC (de Soekris 1024), en dan is er geen of nauwelijks verschil zo op het eerste gehoor, het lijkt iets meer effect van de Q-sound, en dan de oude is duidelijk wel met andere effecten en gitaar licks en wat andere effecten.
Maar naar mijn idee/gevoel niet slechter, maar wat meer effecten, riedeltjes die er inzitten.
De nieuwe HR lijkt dan wat rustiger, en dan heb ik het nog maar over het eerste nummer op de CD.
Maar daar zitten al wel zoveel effecten in dat het al wel een vergelijk geeft.
Ik heb zonet de eigen geripte versie van 1992 tegen de 2015 versie 16/44,1 op CD kwaliteit en de High Res. 24/96 ( de verwachtte 24/192 van Qobuz
Het is dan wel op dezelfde DAC (de Soekris 1024), en dan is er geen of nauwelijks verschil zo op het eerste gehoor, het lijkt iets meer effect van de Q-sound, en dan de oude is duidelijk wel met andere effecten en gitaar licks en wat andere effecten.
Maar naar mijn idee/gevoel niet slechter, maar wat meer effecten, riedeltjes die er inzitten.
De nieuwe HR lijkt dan wat rustiger, en dan heb ik het nog maar over het eerste nummer op de CD.
Maar daar zitten al wel zoveel effecten in dat het al wel een vergelijk geeft.
Re: Ladder +++
Mmm rustiger is misschien een beter gekozen term , mij leek hij wat muffer ,minder dynamisch!hannesie schreef:Wil de echte Hans dan opstaan ?...............![]()
![]()
Ik heb zonet de eigen geripte versie van 1992 tegen de 2015 versie 16/44,1 op CD kwaliteit en de High Res. 24/96 ( de verwachtte 24/192 van Qobuz).
Het is dan wel op dezelfde DAC (de Soekris 1024), en dan is er geen of nauwelijks verschil zo op het eerste gehoor, het lijkt iets meer effect van de Q-sound, en dan de oude is duidelijk wel met andere effecten en gitaar licks en wat andere effecten.
Maar naar mijn idee/gevoel niet slechter, maar wat meer effecten, riedeltjes die er inzitten.
De nieuwe HR lijkt dan wat rustiger, en dan heb ik het nog maar over het eerste nummer op de CD.
Maar daar zitten al wel zoveel effecten in dat het al wel een vergelijk geeft.
Lachen dat audio jargon
maar ik heb hem van Dropbox gehaald en kan de oorsprong niet helemaal herleiden, dus wie weet is hij al Door de mangel gehaald en weer opgepimpt
Re: Ladder +++
Ja Rik, omschrijven wat je niet kan zien is best moeilijk, en als je het niet met elkaar afspreekt met wat en hoe je de dingen hoort, en de beleving in de ene of de andere ruimte.
In mijn oude vak (Bloemschikken op het hoogste niveau van Nederland) hadden we op een gegeven moment afspraken wat je gebruikt als term, want er was een collega die telkens weer moeilijke termen wist te introduceren.
Mensen moesten dat dan weer interpreteren, en de leerlingen en cursisten wisten het op een gegeven moment ook niet meer.
Maar duidelijk, er zijn verschillen . uit!
In mijn oude vak (Bloemschikken op het hoogste niveau van Nederland) hadden we op een gegeven moment afspraken wat je gebruikt als term, want er was een collega die telkens weer moeilijke termen wist te introduceren.
Mensen moesten dat dan weer interpreteren, en de leerlingen en cursisten wisten het op een gegeven moment ook niet meer.
Maar duidelijk, er zijn verschillen . uit!
