Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Subwoofer bevalt best.

Reden dat ik de kap er af heb gehaald, is enkel dat ik die heel lelijk vond. Meer niet :P
Metingen moet ik inderdaad nog even nog een keer posten, komen dus nog.


Arjank, heb jij nog een service manual kunnen vinden?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Mag ik vragen hoe je de kap verwijderd hebt?
Ik heb het vermoeden dat die vastgelijmd zit ofzo namelijk ?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Oef dan moet ik even heel hard nadenken, ik weet het nmlk niet echt meer :P

Volgens mij heb ik er gewoon schroevendraaier tussen gezet en zo alles langzaam los gewrikt. Na een tijdje kwam hij vanzelf los.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door b_force »

Ik wilde toch eens kijken hoe een AWM104 stond.
Vandaag eeeeeeindelijk binnen gekomen (dat duurder lang :( )

Hier wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om een of andere reden is de schattigheid er een beetje vanaf ofzo?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door wouter »

b_force schreef:
Om een of andere reden is de schattigheid er een beetje vanaf ofzo?
Beetje wel, maar past nu beter bij de serieuze TV daar :lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door b_force »

wouter schreef:
b_force schreef:
Om een of andere reden is de schattigheid er een beetje vanaf ofzo?
Beetje wel, maar past nu beter bij de serieuze TV daar :lol:
Bedoel je die Sony?
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door TubeHead »

qua looks stukken beter ! Maar klinktie dat ook ?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door b_force »

TubeHead schreef:
qua looks stukken beter ! Maar klinktie dat ook ?
can't tell, mijn fronts zijn afwezig EN mijn subwoofer versterker doet het niet :( :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door Henkjan »

Bart, doe ff die foto's uploaden ajb
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door SARK »

Henkjan schreef:
Bart, doe ff die foto's uploaden ajb
Ja please [-o< , nu zie ik een hoop kartels op de foto's :(
Bijlagen
Kartels.jpg
Kartels.jpg (7.31 KiB) 597 keer bekeken
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door b_force »

Ik ben er uit.
Door de dikke rolrand en lichtere kleur conus lijkt door die AXX1010 de subwoofer veel kleiner.
Helaas nog niet kunnen testen, komt morgen denk ik.

Zit alleen toch te twijfelen om die AXX1010 maar weer erin te zetten :lol:
Maak ik van die AWM104 wel een sub-poef ofzo.

Iemand een idee hoe ik die rolrand een beetje kan opknappen?



@SARK
Kartel heb ik hier alleen als ik dik inzoom.
Komt omdat ik ze heb verkleint met Microschop Picture Manager.
Moet weer even photoshop installeren, dan is het probleem weg.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door b_force »

Vandaag eens voor een paar euro spul gemaakt waar je normaal rubberen banden mee schoonmaakt.
Ik moet zeggen dat die AXX1010 er behoorlijk van opgeknapt is.

Afbeelding

Zal morgen eens met meer licht een foto nemen.

Van de week ook eens een aluminium plaat halen voor de sub-amp

Aan de oplettende kijker of er nog iets aan het het subwoofertje veranderd is :) :wink:
Laatst gewijzigd door b_force op di 08 jun 2010, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door audioot »

voetjes?
mvg
audioot
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door sjons »

Glimt ie nou meer? Of zitten er andere pootjes onder...
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door b_force »

audioot schreef:
voetjes?
mvg
audioot
Dat zie je snel :P
Ja voetjes zijn wat groter.
Nu zweeft hij nog wat meer.

@ sjons
Misschien lijkt het op de foto wat meer te glimmen, maar daar heb ik niks aan gedaan.

De rolrand is zo een grote verbetering :)
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door DragoSz »

Die stoel hebben mijn ouders en hun ouders ook.

Grappig subje, het lijkt ben die dikke rand en smalle kist wel op een nieuw model voor de pc.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door jantje-secuur »

Wie heeft daar met de franse slag lopen kuisen? Vertel je vriendin eens dat er onder de gitaar ook stof komt! :hide:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door b_force »

Stof zie je normaal niet, viel me ook op met deze foto.
Achja, stof....
Zoals je weet hebben we in de kamer een paar haarballen in een hokje zitten, daar stof je niet tegen op.
(ook geen zin in en behoefte aan overigens :wink: )
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: B3S surround met AXX1010 Sub

Bericht door b_force »

Met daglicht wat betere foto's kunnen maken

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Minisub met AXX1010 of AWM104

Bericht door b_force »

Ik heb reeds wat vragen gekregen over dit ontwerpje.

Om even het een en ander duidelijk te maken.

Het tussenschot noemde ik "variabel". Hiermee bedoel ik dus dat het in feite niet heel veel uitmaakt of dit schot een paar cm meer naar achter staat (liever niet teveel naar voren, maar kan ook). Het is enkel bedoelt om een scheiding te maken tussen de ruimte van de versterker (die niet altijd goed luchtdicht zijn) en de ruimte voor de woofer. Daarnaast dient hij als bracing. Je zou hem ook van 22mm MDF kunnen maken.

Als versterker raad ik aan om ongeveer 200W te nemen. 150W zou ook nog wel net lukken.
Zelf heb ik inmiddels voor weinig een UCD180 kunnen bemachtigen en een goedkope trafo (via BACO, verkopen ze helaas niet meer).
Een nog leukere optie is wellicht AMP11-HV van 41Hz http://shop.41hz.com/shop/item.asp?itemid=834
Dan kun je het ook echt heel erg budget houden. Je moet echter nog wel een subwoofer voorversterker hebben.
(ik ben bezig met iets, maar dat gaat nog wel even duren).

Wil je in een keer kant en klaar zijn, dan is deze 300W Conrad versterker wel een aardige optie:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=301044

Of als je niet heel erg hard draait:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=300518

In beide versterkers zit echter wel een "boost", maar deze is heel gemakkelijk te veranderen (naar smaak).
Een Hypex DS2.0 is ook wel een optie, maar HP/Subsonic filter is wat ongelukkig gekozen (en lastiger te veranderen).
Bovendien is hij duurder.
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Minisub met AXX1010 of AWM104

Bericht door Lieuwe »

Dus de lichtste variant van de conrad sub (oftewel mivoc am-80) is niet aan te raden?
Ik ben namelijk ook van plan het ontwerp over te nemen, hout ligt al gezaagd :P.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Minisub met AXX1010 of AWM104

Bericht door b_force »

Lieuwe schreef:
Dus de lichtste variant van de conrad sub (oftewel mivoc am-80) is niet aan te raden?
Ik ben namelijk ook van plan het ontwerp over te nemen, hout ligt al gezaagd :P.
Nouja kijk, het hangt er vanaf hoe hard je speelt natuurlijk. :mrgreen:
Maar je gaat niet een 10inch subwoofer gebruiken voor zachtjes af te spelen denk ik.
150W is echt het minimum. (120W van Hypex zou ook wel kunnen, maar die is sowieso duurder), maar wel prima te gebruiken in de meeste situaties hoor.

Dus, nee, die AM-80 is niet aan te raden.

Ben benieuwd hoe die van jou wordt, dus laat de foto's tegen die tijd maar eens zien :)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Minisub met AXX1010 of AWM104

Bericht door b_force »

Wat ik overigens nog vergeten te zeggen ben, is dat ik de GHP boost niet meer gebruik.
Destijds leuk om mee te experimenteren, maar het is geen must.
Wil je net nog een beetje meer laag (ten koste van dBtjes) dan kun je hem er wel bij zetten.
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: Minisub met AXX1010 of AWM104

Bericht door spammetje »

Zeer mooie subwoofer ! Klasse :D dat wordt misschien mijn volgende project.
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Minisub met AXX1010 of AWM104

Bericht door Lieuwe »

Ik ben hem wel van plan om met GHP te gaan beluisteren en eventueel ook zonder, maar dit valt later altijd nog te bekijken.
Zit hier wel in een flat, dus heel erg hard ga ik waarschijnlijk toch niet :P.
Heb namelijk nog een am-80 liggen, dus ga het er eerst gewoon mee proberen en als het toch niet voldoende voldoening geeft, dan komt er uiteraard een zwaardere.
Ik heb alleen niet zo'n mooie afrondfrees, dus hij zal net even wat hoekiger worden ;).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”