Het idee met B3S als surround is reeds komen te vervallen
In principe kan het ontwerp gebruikt worden voor Raveland AXX1010, Mivoc AWM104 en Peerless XXLS10 830842
De subwoofer is niet enkel te gebruiken als surround subwoofer, maar als muzikale subwoofer bij een paar monitoren
GHP filter mag, maar is geen must. Dit is ook komen te vervallen!
Met de bekende Hivi B3S, Dayton Nd20fb-4 en Raveland AX1010 als subwoofer.

Aangezien we nu een slaapkamer hebben met TV EN een (cheapo) surround ampje, kunnen we daar iets leuks van maken
Het idee is om daarvoor de bekende B3Sjes en Dayton tweeters voor te nemen.
De bouw tekeningen/schetsen/ideeen volgen nog (ben ik druk meet bezig
Maar waarschijnlijk worden de fronts en center een MTM ontwerp in ongeveer 2,7L gesloten. Dat is iets te klein, maar ze worden door de surround versterker actief gefilterd.
Moet prima gaan werken.
Afmetingen zullen ongeveer 24,5x12,4x14,5 cm (h,b,d) zijn. En cross ergens tussen de 2500Hz en 3500Hz.
De rears komen dichterbij (het oor) te staan en worden daarom een simpel 2 wegje met de tweeter naar onderen om zo een beter afstraal gedrag te krijgen (verticaal en horizontaal).
Afmetingen hiervan: 14,5x12,5x14,5 cm (h,b,d)
Allen gemaakt van 12mm berken multiplex en het midden van de speaker, over de gehele lijn, zijde glans zwart gespoten (ik twijfel nog over hoogglans).
Filters uiteraard extern, omdat er simpel geen plek voor is in de kast.
Over het ontwerp van de subwoofer zit ik nog even in dubio.
Deze wilde ik in eerste instantie onder de TV meubel bouwen, aangezien die toch een stuk omhoog moet.
Ik moet nog even bekijken of dat gaat passen.
Mocht dat lukken, dan werk ik de subwoofer af met hetzelfde tapijt als wat we op de vloer hebben liggen.
Zo staat de tv+meubel op een soort podiumpje.
Als alternatief had ik voor de Mivoc AWM104 kunnen gaan, maar de AXX1010 kon ik voor een zeer schappelijk prijsje overkopen van iemand
De start van de bouw zou sowieso na mijn tentamens plaatsvinden en het daadwerkelijk meten ervan zodra mijn werk/studie kamer klaar is