Deze test komt uit mijn HIFI versterker bouw en geeft het beste resultaat voor een goede trafo opstelling.
Zelfs een smoorspoel heeft invloed op de brominstraling.
En dan maar even de 230v net spanning aan de net trafo geknoopt.
De DMM op mv gezet.
De uitgangstrafo aan de DMM geknoopt via de 8 ohm en 0 secondaire.
En dan gaan we schuiven tot dat de minste mv op het scherm verschijnt.
Eerste opstelling,trafo,s haaks op elkaar,meet 2 en nog wat mv. Tot de laagste opstelling nu meet ik 0,16mv. Doe het zelfde met de smoorspoel.
Die krijg ik niet lager dan 0,5mv.
Als 3mv je max is(hoorbare brom door instraling) is 0,5 een stuk beter
Had ook nog geprobeerd de smoorspoel ergens onder de nettrafo te plaatsen,maar daar meet ik dan 40mv op de smoorspoel
Op zich heb ik geen problemen met deze opstelling,de ruimte is er.
Echter de afstand naar de eerste elco wordt lang en de spoel staat redelijk dicht op de eerst 2 buizen (zijn wel afgeschermd).
De afstand van de uitgangstrafo tot 1 van de eindbuizen is waarschijnlijk net genoeg i.v.m. de warmte afgifte van die buis.
Keuzes.................
