Kringloop verrassing...
Moderator: Beheerdersteam
Re: Kringloop verrassing...
Heb zelf de Q Acoustics 3020, en die zijn al bizar goed, en dat voor de prijs van (destijds) een dikke 100 euri. Ga ze nog modden, maar de basis is iig goed, zeer goed. Wonderlijk dat die 3030i brij de kringloop stonden (en dan voor die prijs), kennelijk over het hoofd gezien door het handelaren-gilde....
Re: Kringloop verrassing...
Kringloop op een dorpje van een instelling voor verstandelijk beperkten, niet zulke grote als elders in het land waarschijnlijk...
Re: Kringloop verrassing...
Zag een paartje JBL zuiltjes. €75,-. Incl kabels. Echter de rolranden waren vergaan. Niet dat ik ze überhaupt had willen hebben...... BNS idem, Impuls ook, incl ingedrukte tweeters., paartje el cheopo Wharfedale.. En het NAD cassettedeck was €10,- duurder geworden..
Re: Kringloop verrassing...
M'n maat die voor 25 euro de Q Acoustics scoorde had weer prijs hoor;
Ik heb hem open gehad en geen heel gekke dingen gezien, denk dat de 25 euro wederom goed besteed zijn
Net bij Tonefactory een rondje glaswerk besteld voor de som van 122 euro, daar heb ik net 1,5 kt88 voor
De voorbuizen zijn een obscuur Chinees buisje, dat een imitatie van een 6GH8 is, waar NOS buisjes uit de states voor te krijgen waren. Ik ga de boel afregelen en de komende weken is ie toch op vakantie dus kan ik hem eens beluisteren.
Ik heb hem open gehad en geen heel gekke dingen gezien, denk dat de 25 euro wederom goed besteed zijn
Net bij Tonefactory een rondje glaswerk besteld voor de som van 122 euro, daar heb ik net 1,5 kt88 voor
De voorbuizen zijn een obscuur Chinees buisje, dat een imitatie van een 6GH8 is, waar NOS buisjes uit de states voor te krijgen waren. Ik ga de boel afregelen en de komende weken is ie toch op vakantie dus kan ik hem eens beluisteren.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Kringloop verrassing...
Dat is een hele leuke buit, daar had ik ook geen moment over hoeven twijfelen!
Re: Kringloop verrassing...
Mijn verzameling renaissancemuziek op peil gebracht: Acht cd's met Palestrina, Pergolesi, Monteverdi, Philippus de Monte en een kleine verzameling koorwerken uit Spanje, Italië en Frankrijk.
Re: Kringloop verrassing...
Setje Opera Grande Mezzo uit de kringloop
Foto van internet, zitten wat krasjes op maar voor 50 euro
Foto van internet, zitten wat krasjes op maar voor 50 euro
Re: Kringloop verrassing...
De kringloop Vlissingen is een stuk beter dan die in Delft, heb ik het idee wat jij en je maat daar vandaan halen soms, maar mooie score dus weer! Ben wel benieuwd welk merk units er in zitten trouwens, doorzichtige cone, moet bijna wel Seas zijn?
Re: Kringloop verrassing...
Jup alles Seas volgens mij? Edit, tweeter is Scan Speak denk ik...

Er stond een set Kef Reference 104/1 de eerste met passieve radiator voor €20 maar omdat de logo's van de grille af waren liepen alle 'kenners' er langs 'zal wel philips zijn'.
Laatst gewijzigd door Shadow op vr 13 sep 2024, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Kringloop verrassing...
Als ik wat wegbreng naar de Kringloop (ben groot voorstander van hergebruik) kijk ik ook wel bij de verkoop hier in het dorp, maar ik tref het nooit, alleen troep. Of een beetje leuk spul wordt er al tussen uit gevist, of ik heb steeds pech.
Re: Kringloop verrassing...
Er lopen hier ook genoeg handelaren rond met marktplaats accounts van 300+ items en als m'n maat vanochtend geen sprintje had getrokken naar die Opera's had er iemand anders mee op pad gegaan hoor
Ik zie veel dames ook met manden vol kleding vertrekken die vanmiddag op Vinted staat en ga zo maar door. Het is goeie business zullen we maar zeggen.
Ik zie veel dames ook met manden vol kleding vertrekken die vanmiddag op Vinted staat en ga zo maar door. Het is goeie business zullen we maar zeggen.
Re: Kringloop verrassing...
Mwah, het meest wordt er bij binnenkomst al uitgevist en gaat marktplaats op. Veel kringloop is helemaal niet idealistisch of zo, zijn gewoon moderne voddenboeren. Hier zit er eentje vanuit de diaconie met veel vrijwilligers al heel lang. Dat gaat niet vanuit de loods naar marktplaats. De baas daar kent de handelaartjes op zijn duimpje en past zijn prijzen aan al naar gelang de persoon 
Re: Kringloop verrassing...
Het personeel bij de lokale kringloop hier bestaat voor de helft uit vrijwilligers/idealisten en de andere helft vervult zijn/haar taakstraf. Altijd van te voren inschatten waar je mee te maken hebt.
Re: Kringloop verrassing...
Hier ook niet en kom er graag al is het niet vaak. Is ook een beetje dagbesteding voor bejaarde dames vanuit de diaconie. Die alles weer keurig poetsen en netjes zetten na een za middag open te zijn geweest. Maar er zitten er een paar toko's in de buurt...
Re: Kringloop verrassing...
Er zijn er twee waar ik veel kom, de ene is van een kerk en dus wordt alle apparatuur eruit gehaald maar ook alle cd's / lp's die niet in hun straatje vallen, daartegenover wel super veel kleding en meubel aanbod dat de moeite waard is. De ander is een instelling voor verstandelijk beperkten die dit als dagbesteding doen, er lopen wat begeleiders rond en de schappen worden niet aangevuld eer ze wat leeg raken, na een aantal maanden overkocht gaan spullen gewoon de container in, dus vaak langskomen is het devies. Wat de hoge score aan audio apparatuur daar verklaard weet ik niet helemaal, maar er zit wat meer geld aan die kant van het eiland en weinig kringloopwinkels, plus dat de leeftijden van de bewoners wat hoger liggen dus veel ontruimingen en overlijdens, dan wordt er vaak gewoon gebeld naar deze winkel die ontruimservice heeft en met een boedelbak komt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Kringloop verrassing...
hier in t dorp hebben we er 2: een Rataplan, die z'n opbrengst gebruikt om de mederwerkers "met afstand tot de arbeidsmarkt" en hun begeleiders van te betalen (en t management natuurlijk, het is een grote profesionele keten). de andere is van de kerk en die draaien met vrijwilligers en de opbrengst daarvan gaat naar lokale goede doelen
