Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Ze staan even in de woonkamer, de terminals moesten nog uitgewisseld worden voor goede banaan exemplaren;
Nu heeft Jeroen de filters en interne bekabeling opgebouwd met spoeldraad en niet te veel overlengte, dus woofer eruit en voorzichtig los solderen, gaten opboren met stofzuiger erbij en nieuwe weer vastbakken. Ik moet de verleiding weerstaan om gelijk van alles aan te passen.
Hoe klinkt dat na 9 maanden Daudio C1? Nou niet slecht en zeker het laag heeft wat meer slam dan een C1 maar de transparantie haalt ie niet, geeft niet maar het is geen wonder als je de concepten vergelijkt.
Nu heeft Jeroen de filters en interne bekabeling opgebouwd met spoeldraad en niet te veel overlengte, dus woofer eruit en voorzichtig los solderen, gaten opboren met stofzuiger erbij en nieuwe weer vastbakken. Ik moet de verleiding weerstaan om gelijk van alles aan te passen.
Hoe klinkt dat na 9 maanden Daudio C1? Nou niet slecht en zeker het laag heeft wat meer slam dan een C1 maar de transparantie haalt ie niet, geeft niet maar het is geen wonder als je de concepten vergelijkt.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Spoel draad als interne bedrading?
Dat klinkt als een slecht idee, het werkt onhandig en brengt vervelende mechanische belastingen op de aansluitingen van de drivers, die dus vroeg of laat dan ook afbreken.
Dat ging er bij mij als eerste uit.
Gewoon mooie soepele bedrading zodat er normaal mee te werken is en de boel heel blijft.
Dat klinkt als een slecht idee, het werkt onhandig en brengt vervelende mechanische belastingen op de aansluitingen van de drivers, die dus vroeg of laat dan ook afbreken.
Dat ging er bij mij als eerste uit.
Gewoon mooie soepele bedrading zodat er normaal mee te werken is en de boel heel blijft.
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Ja in die tijd was massieve interne draad ook aan een opkomst bezig, ik heb ook de ervaring dat het op den duur afbreekt bij de solderingen 
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Is die mid niet wat aan de kleine kant Joram?
Dan bedoel ik vooral de(afmeting) verhoudingen.
Dan bedoel ik vooral de(afmeting) verhoudingen.
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Deze speakers zijn ontworpen door waarschijnlijk de beste luidspreker ontwikkelaar in Nederland, denk dat het wel goed zit.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Ze doen mij een beetje denken aan de set Audio Professional AP 50 luidsprekers die ik vroeger heb gehad.
Een lekkere stevige woofer in een gesloten kast en ook een klein midje, maar die dingen speelden erg mooi!
Erg veel plezier aan gehad!
Dus een iets kleinere mid hoeft geen probleem te zijn mits de woofer goed in staat is om iets verder door te lopen.
Audio Professional AP 50:
Een lekkere stevige woofer in een gesloten kast en ook een klein midje, maar die dingen speelden erg mooi!
Erg veel plezier aan gehad!
Dus een iets kleinere mid hoeft geen probleem te zijn mits de woofer goed in staat is om iets verder door te lopen.
Audio Professional AP 50:
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Ik weet het niet hoor. Ik hou niet van zulke lijstjes. Ik wil Jeroen niets tekort doen. Maar er zijn wel wat andere mensen die het vak goed onder de knie hebben. Zelfs andere forumgenoten.
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Ja, alles wordt bekeken en beoordeeld vanuit eigen perspectief. En bij gebrek daaraan dat van de dominee.
