Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Ze staan even in de woonkamer, de terminals moesten nog uitgewisseld worden voor goede banaan exemplaren;
20260116_195911.jpg
Nu heeft Jeroen de filters en interne bekabeling opgebouwd met spoeldraad en niet te veel overlengte, dus woofer eruit en voorzichtig los solderen, gaten opboren met stofzuiger erbij en nieuwe weer vastbakken. Ik moet de verleiding weerstaan om gelijk van alles aan te passen.

Hoe klinkt dat na 9 maanden Daudio C1? Nou niet slecht en zeker het laag heeft wat meer slam dan een C1 maar de transparantie haalt ie niet, geeft niet maar het is geen wonder als je de concepten vergelijkt.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Olaf Analogue »

Spoel draad als interne bedrading?
Dat klinkt als een slecht idee, het werkt onhandig en brengt vervelende mechanische belastingen op de aansluitingen van de drivers, die dus vroeg of laat dan ook afbreken.
Dat ging er bij mij als eerste uit.
Gewoon mooie soepele bedrading zodat er normaal mee te werken is en de boel heel blijft.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Ja in die tijd was massieve interne draad ook aan een opkomst bezig, ik heb ook de ervaring dat het op den duur afbreekt bij de solderingen [-(
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door peterl »

Is die mid niet wat aan de kleine kant Joram?
Dan bedoel ik vooral de(afmeting) verhoudingen.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door markbakk »

Dat is DE 10F. :wink:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Walt »

Deze speakers zijn ontworpen door waarschijnlijk de beste luidspreker ontwikkelaar in Nederland, denk dat het wel goed zit.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

peterl schreef: za 17 jan 2026, 9:12
Is die mid niet wat aan de kleine kant Joram?
Dan bedoel ik vooral de(afmeting) verhoudingen.
Als je het bouwtopic door leest wat ik aan het begin gelinkt heb, dan zie je hoe de keuzes tot stand gekomen zijn destijds, het is beslist niet behelpen hoor [-X
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Olaf Analogue »

Walt schreef: za 17 jan 2026, 9:42
Deze speakers zijn ontworpen door waarschijnlijk de beste luidspreker ontwikkelaar in Nederland, denk dat het wel goed zit.
Dat is in dit geval een mening.
Het ligt er namelijk ook aan aan wie dat beoordeelt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Ja lekker laten zijn Olaf :-"
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door VintageHarry »

Ben benieuwd naar de demo! :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Pjotr »

markbakk schreef: za 17 jan 2026, 9:42
Dat is DE 10F. :wink:
Als ik mij goed herinner ligt de X-over in de K3W daarmee op ca. 500Hz. Lijkt mij geen enkel probleem op te leveren. Zeker niet voor huiskamergebruik! :sure:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Olaf Analogue »

Ze doen mij een beetje denken aan de set Audio Professional AP 50 luidsprekers die ik vroeger heb gehad.
Een lekkere stevige woofer in een gesloten kast en ook een klein midje, maar die dingen speelden erg mooi!
Erg veel plezier aan gehad!
Dus een iets kleinere mid hoeft geen probleem te zijn mits de woofer goed in staat is om iets verder door te lopen.

Audio Professional AP 50:
ap.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Pjotr schreef: za 17 jan 2026, 12:37
markbakk schreef: za 17 jan 2026, 9:42
Dat is DE 10F. :wink:
Als ik mij goed herinner ligt de X-over in de K3W daarmee op ca. 500Hz. Lijkt mij geen enkel probleem op te leveren. Zeker niet voor huiskamergebruik! :sure:
520 & 4300 zijn de overname punten :dank:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door peterl »

Neem je die mee naar Hengelo Joram?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Jazeker!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door richard »

Shadow schreef: za 17 jan 2026, 14:50
520 & 4300 zijn de overname punten :dank:
Is toch mooi. Het belangrijkste deel van het spectrum uit één unit. Niet te groot zodat hij niet te veel gaat bundelen in het midden-hoog.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door markbakk »

Walt schreef: za 17 jan 2026, 9:42
Deze speakers zijn ontworpen door waarschijnlijk de beste luidspreker ontwikkelaar in Nederland, denk dat het wel goed zit.
Ik weet het niet hoor. Ik hou niet van zulke lijstjes. Ik wil Jeroen niets tekort doen. Maar er zijn wel wat andere mensen die het vak goed onder de knie hebben. Zelfs andere forumgenoten.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Het is maar net hoe groot je wereld is...
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door richard »

Ja, alles wordt bekeken en beoordeeld vanuit eigen perspectief. En bij gebrek daaraan dat van de dominee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”