Ook opaBert bedankt!
SARK: erg lastig voor mij, zo'n vraag, want ik ben ook maar een gelegenheidsbouwer. Ik ga een poging doen: het laag is wat bonkeriger dan bij de breedbanders, en ik hoef er ook geen subwoofer bij te gebruiken, want dan gaat het veel te veel dreunen. Ik had die subwoofer naast de breedbanders echt nodig om nog wat laag te horen

Qua midden en laag kunnen de nieuwe speakers dus prima zonder subwoofer. Verder: de nieuwe speakers zijn van 15 mm dik MDF, maar of dat nu toch te dun is weet ik niet, maar het geluid lijkt af en toe, bij sommige muziek, enigszins uit een schoenendoos te komen, een beetje dun, ijl, vlak, zoiets. Het is niet storend, maar ik had misschien toch wat meer kwaliteit van het geluid verwacht. Voorafgaand aan de bouw van de nieuwe speakers had ik nog het idee om een paar fabrieksspeakers van ca. 2000 euro per paar te gaan kopen. Ter vergelijking heb ik toen de breedbanders meegenomen naar een luistersessie in een hifiwinkel. De eigenaar vond mijn speakers 'licht vermoeiend', in die zin dat hij ze te scherp vond klinken. De breedbanders waren inderdaad ongefilterd, maar ik heb me er enorm over verbaasd dat die gekke dingen van mij voor mij, als leek, nou niet enorm veel verschil opleverden qua geluidskwaliteit t.o.v. die fabrieksspeakers. Dus heb ik toen maar een bouwpakket gekocht, haha.
Maar goed, ik ben verder tevreden over de nieuwe speakers, mijn vrouw beweert dat ze een enorm verschil hoort (mogelijk om mij niet te kwetsen,

), dus ik ga maar een lange periode luisteren naar de nieuwelingen.
En Wouter: daar heb ik ook aan gedacht, maar voordat ik de speakers definitief dichtmaakte, heb ik de verbindingen e.d. gecontroleerd, daar zaten geen fouten in.