ZBA CA versterkers bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Het kan, maar blijft ook behelpen. Punt is dat de bekjes waar je de componenten mee oppakt eigenlijk geribbeld moeten zijn! Let daar dus wel op, ook bij duurder kwaliteitsspul. Anders schieten die kleine componenten nog alle kanten op. Zeker die ronde weerstanden. Moet je toch voor naar de betere gereedschapszaak.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Gewoon bij Bol:
https://www.bol.com/nl/p/london-college ... 076960474/
Heb er zelf een stuk of vijftig in de praktijk liggen.
https://www.bol.com/nl/p/london-college ... 076960474/
Heb er zelf een stuk of vijftig in de praktijk liggen.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Terwijl je er in theorie maar eentje nodig hebtds23man schreef:Gewoon bij Bol:
https://www.bol.com/nl/p/london-college ... 076960474/
Heb er zelf een stuk of vijftig in de praktijk liggen.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Ik heb al een verpakking besteld, dat roze ding is leuk maar voor het kleine spul wel lastig...
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Zo vanaaf weer een slag gemaakt...
Smd spul begint al op te schieten... 
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Goed bezig!
Leuk tijdstip om te posten trouwens!
Leuk tijdstip om te posten trouwens!
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Was niet eens expres, had de tijd niet in de gaten en ineens is het 5 voor 12, dus snel foto gemaakt.dre schreef:Goed bezig!
Leuk tijdstip om te posten trouwens!
Moet zeggen dat het smd solderen wel begint te bevallen, werkt steeds fijner. Ik doe het nu zonder loupe, gewoon bril omlaag en dat gaat maar na een tijdje moeten je ogen even rusten. Toch maar eens kijken voor een verlichte loupelamp als we dit vaker gaan doen.
Dank, het is nog geen 10, sommige weerstandjes liggen niet 100% recht, maar goed het gaat steeds beter.knuisje schreef:Gaat lekker.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Daarom heb je ook eigenlijk 2 soldeerboutjes met een fijne punt nodigShadow schreef:Dank, het is nog geen 10, sommige weerstandjes liggen niet 100% recht, maar goed het gaat steeds beter.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Beetje scheef maakt het heel menselijk. Doe ik ook altijd.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Wat gebruiken jullie voor signaal van de inputs naar de printen? signaalkabel zoals van eoo?
https://www.eoo-bv.nl/audio-kabelsnoer/ ... -mono.html
https://www.eoo-bv.nl/audio-kabelsnoer/ ... -mono.html
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
RG174U of RG178 coax. Maar dat spul van EOO lijkt mij ook prima. RG178 is teflon kabel. Dat smelt niet weg met solderen, is wel lastig te strippen.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Jullie kennen de breek truuk om de afschermng in te korten van Teflon coaxPjotr schreef:RG174U of RG178 coax. Maar dat spul van EOO lijkt mij ook prima. RG178 is teflon kabel. Dat smelt niet weg met solderen, is wel lastig te strippen.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
ja
En niet alleen bij Teflon
Maar werken doet dat niet altijd. Pure Teflon blijft vloeien en breekt niet. Dan trekt het alsnog draden. Teflon die afbreekt heeft een speciale samenstelling, en heet ook anders. Werd o.a. speciaal ontwikkeld voor WireWrap robots.
En niet alleen bij Teflon
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Is dat bewuste keus of heb je dat gewoon liggen op ‘t werk?Pjotr schreef:RG174U of RG178 coax. Maar dat spul van EOO lijkt mij ook prima. RG178 is teflon kabel. Dat smelt niet weg met solderen, is wel lastig te strippen.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Voornamelijk omdat het er ligt
En ook wel omdat het dun is en het gewoon prima is met een goede gevlochten afscherming. Dat laatste is met het goedkopere spul soms niet zo best. Het is ook capaciteitsarm. Al zal dat voor die kleine stukjes hier niet echt uitmaken.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Ook een goeie reden, ik ga gewoon dat bij EOO bestellen, heb nog meer nodig daar dus dat komt mooi uit.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Heb zo'n vermoeden dat dat van EOO net zo klinkt als ieder ander fatsoenlijk stukje kabel 
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Ligt er aan wat voor een zekeringen je hebt??
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Dat wordt dan een workshop kabeltjes testen in Breda door Shadow. Misschien even overleggen met Jeroen?Shadow schreef:Glad ijs Peter...
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Nee zo bedoelde ik hem niet...
Ff lekker met de ipa aan de gang
Alle smd erop
Ik ga de dc protectie op de CA print niet gebruiken, kan ik het gewoon zo laten of moeten er brugjes oid gezet worden?
Ff lekker met de ipa aan de gang
Alle smd erop
Ik ga de dc protectie op de CA print niet gebruiken, kan ik het gewoon zo laten of moeten er brugjes oid gezet worden?
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Zow, hebben die de hele jerrycan opgezopen
Die zullen morgen een kater hebben
Ziet er netjes uit! Dat gedeelte voor de DC beveiliging kun je gewoon weglaten. Hoef je verder niets aan te doen.
Ziet er netjes uit! Dat gedeelte voor de DC beveiliging kun je gewoon weglaten. Hoef je verder niets aan te doen.
