ZBA CA versterkers bouwen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Het kan, maar blijft ook behelpen. Punt is dat de bekjes waar je de componenten mee oppakt eigenlijk geribbeld moeten zijn! Let daar dus wel op, ook bij duurder kwaliteitsspul. Anders schieten die kleine componenten nog alle kanten op. Zeker die ronde weerstanden. Moet je toch voor naar de betere gereedschapszaak.
IMG_2935_ZBA-1.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door ds23man »

Gewoon bij Bol:

https://www.bol.com/nl/p/london-college ... 076960474/

Heb er zelf een stuk of vijftig in de praktijk liggen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Ha mooie tip, thanks :goedzo:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Gewoon bij Bol:

https://www.bol.com/nl/p/london-college ... 076960474/

Heb er zelf een stuk of vijftig in de praktijk liggen. :mrgreen:
Terwijl je er in theorie maar eentje nodig hebt :shock: Maar handige tip! je krijgt er gelijk 4 zie ik. Groepsaankoop? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Ik heb al een verpakking besteld, dat roze ding is leuk maar voor het kleine spul wel lastig...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Zo vanaaf weer een slag gemaakt...
BF8901F3-5E59-4143-ACC0-E2B3918D5483.jpeg
Smd spul begint al op te schieten... :beer:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door dre »

Goed bezig!

Leuk tijdstip om te posten trouwens! :yeah:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door knuisje »

Gaat lekker. :D
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

dre schreef:
Goed bezig!

Leuk tijdstip om te posten trouwens! :yeah:
Was niet eens expres, had de tijd niet in de gaten en ineens is het 5 voor 12, dus snel foto gemaakt.
Moet zeggen dat het smd solderen wel begint te bevallen, werkt steeds fijner. Ik doe het nu zonder loupe, gewoon bril omlaag en dat gaat maar na een tijdje moeten je ogen even rusten. Toch maar eens kijken voor een verlichte loupelamp als we dit vaker gaan doen.
knuisje schreef:
Gaat lekker. :D
Dank, het is nog geen 10, sommige weerstandjes liggen niet 100% recht, maar goed het gaat steeds beter.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Dank, het is nog geen 10, sommige weerstandjes liggen niet 100% recht, maar goed het gaat steeds beter.
Daarom heb je ook eigenlijk 2 soldeerboutjes met een fijne punt nodig O:) Maar zoals je merkt, met wat oefenen gaat het steeds beter. Gaat al aardig de goede kant op! En och die elektronen die er door reizen hebben toch geen goed richting gevoel, maakt ze niks uit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Leeuwarden »

Beetje scheef maakt het heel menselijk. Doe ik ook altijd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Wat gebruiken jullie voor signaal van de inputs naar de printen? signaalkabel zoals van eoo?
https://www.eoo-bv.nl/audio-kabelsnoer/ ... -mono.html
audio-kabel-rond-mono.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

RG174U of RG178 coax. Maar dat spul van EOO lijkt mij ook prima. RG178 is teflon kabel. Dat smelt niet weg met solderen, is wel lastig te strippen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
RG174U of RG178 coax. Maar dat spul van EOO lijkt mij ook prima. RG178 is teflon kabel. Dat smelt niet weg met solderen, is wel lastig te strippen.
Jullie kennen de breek truuk om de afschermng in te korten van Teflon coax :?:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Henkjan »

nee
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

ja

En niet alleen bij Teflon O:) Maar werken doet dat niet altijd. Pure Teflon blijft vloeien en breekt niet. Dan trekt het alsnog draden. Teflon die afbreekt heeft een speciale samenstelling, en heet ook anders. Werd o.a. speciaal ontwikkeld voor WireWrap robots.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Pjotr schreef:
RG174U of RG178 coax. Maar dat spul van EOO lijkt mij ook prima. RG178 is teflon kabel. Dat smelt niet weg met solderen, is wel lastig te strippen.
Is dat bewuste keus of heb je dat gewoon liggen op ‘t werk?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Voornamelijk omdat het er ligt :mrgreen: En ook wel omdat het dun is en het gewoon prima is met een goede gevlochten afscherming. Dat laatste is met het goedkopere spul soms niet zo best. Het is ook capaciteitsarm. Al zal dat voor die kleine stukjes hier niet echt uitmaken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Ook een goeie reden, ik ga gewoon dat bij EOO bestellen, heb nog meer nodig daar dus dat komt mooi uit.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Heb zo'n vermoeden dat dat van EOO net zo klinkt als ieder ander fatsoenlijk stukje kabel :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Glad ijs Peter... :rofl:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door FR_Aad »

Ligt er aan wat voor een zekeringen je hebt??
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Glad ijs Peter... :rofl:
Dat wordt dan een workshop kabeltjes testen in Breda door Shadow. Misschien even overleggen met Jeroen? :relax:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Nee zo bedoelde ik hem niet...
20543A8E-C103-4086-A452-4D813D297182.jpeg
Ff lekker met de ipa aan de gang :rock:
6E4A8B3A-3243-4EDE-B7F4-34FA27600C4B.jpeg
Alle smd erop :beer:

Ik ga de dc protectie op de CA print niet gebruiken, kan ik het gewoon zo laten of moeten er brugjes oid gezet worden?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Zow, hebben die de hele jerrycan opgezopen :D Die zullen morgen een kater hebben #-o

Ziet er netjes uit! Dat gedeelte voor de DC beveiliging kun je gewoon weglaten. Hoef je verder niets aan te doen.
Plaats reactie