Eentje met 8E , en eentje met 8E//1u
Nu nog een versie uitdokteren met transistoren en ze thermisch koppelen aan de eindtrap(pretrap in dit geval) en het word nog bouwbaar
mvg Rudy
Moderator: Beheerdersteam
Momenteel staan de fets op 0.5mA en de transistoren op ~1.2mAPjotr schreef:Op hoeveel mA staan die fets? Het lijkt er op dat de bjt's een extra pool introduceren (vanwege de ft). Kan best komen door de impedantie aan de basis ervan. Als je stuurt vanuit btj emittervolgers (lagere impedantie) zal dat denk ik wel veranderen.
De composiet LM3886 komt er ook nog aan hoor maar dat is meer dan een uurtje werkknuisje schreef:Hij kan wel simuleren die Pjotr.
wordt toch vaak toegepast door oa Accuphase.Pjotr schreef:Alleen begrijp ik de manier van aansluiten van de collectors van de buffers niet zo. Dat werkt averechts.
daar heb je wel een punt.Pjotr schreef:Het kan wel als je de instelstroom van de buffers heel veel lager houdt maar wat is het nut? 2 weerstanden besparen? Bij de Hiraga verknoeit het alleen de temperatuur stabiliteit.
Echt?knuisje schreef:Hij kan wel simuleren die Pjotr.
Gelukkig heb jij meer verstand van Chocomelcve schreef:Echt?![]()
Dan moet het maar blijven staanAh!buis schreef:Waar Aat mee aankomt had ik ook al bekeken.Zie dat zo niet zitten![]()
Anne
Met deze configuratie is er zijn er allerhande variaties denkbaar, lijkt steeds op elkaar.Zie hier trouwens ook wel "paniek"-Ctjesmtb schreef:Het ontwerp van Peter is toch gewoon een mini-‘Le Monstre's bigger brother: The 20W Class-A-amplifier’ van Jean Hiraga, zie http://diyaudioprojects.com/Solid/Jean- ... Amplifier/.
Als ik 'm simuleer met gewone BC/BD'tjes heb je al die ‘paniek’ C'tjes niet nodig en loopt ie netje vlak door tot 5MHz -3dB.
In je uitgangsimpedantie-formule is waarschijnlijk iets weggevallen, want zo klopt het natuurlijk niet.
Dat is natuurlijk lief van je Anne dat je zo aardig voor die oude fets bent, maar zo hebben die fets geen toegevoegde waardeAh!buis schreef:Hier vind ik 't vooral wel aardig om, tegen de verdrukking in, toch fet's te gebruiken.
Anne
Nou en of, houd me mooi bezigPjotr schreef:Dat is natuurlijk lief van je Anne dat je zo aardig voor die oude fets bent, maar zo hebben die fets geen toegevoegde waarde