drummonitor
Moderator: Beheerdersteam
Re: drummonitor
mooie tips,
dsman23: ik kan ook gewoon in beide zijkanten 1 speakon doen, dan kan ik ook nog doorlussen toch? het klopt toch dat de aansluitingen bij doorlussen gewoon doorgekoppeld worden?
richard: dat smalle paneel wil ik liever niet breder maken want dan staat de kast minder stabiel; verdiept zou wel kunnen, dat ga ik eens bekijken
dsman23: ik kan ook gewoon in beide zijkanten 1 speakon doen, dan kan ik ook nog doorlussen toch? het klopt toch dat de aansluitingen bij doorlussen gewoon doorgekoppeld worden?
richard: dat smalle paneel wil ik liever niet breder maken want dan staat de kast minder stabiel; verdiept zou wel kunnen, dat ga ik eens bekijken
Re: drummonitor
Ik heb op mijn monitors inderdaad twee speakons, aan beide zijkanten. Het is de gemakkelijkste optie om door te lussen. En ook als ik een enkele monitor gebruik, is de bekabeling op podium aangenaam netjes: dan kan ik ofwel via links ofwel via rechts aansluiten, net waar per keer de versterker staat. Ik vind het ideaal. Zo geplaatst dat de aansluiting altijd vlakbij de grond zit, ongeacht de positie waarin ik ze neerzet.architect schreef:mooie tips,
dsman23: ik kan ook gewoon in beide zijkanten 1 speakon doen, dan kan ik ook nog doorlussen toch? het klopt toch dat de aansluitingen bij doorlussen gewoon doorgekoppeld worden?
Doorlussen kan zolang de totale impedantie in parallel niet lager wordt dan je versterker fijn vindt. Dus max 2 monitoren parallel als je 8 ohm drivers hebt en een versterker die niet lager wil dan 4 ohm. Maximale flexibiliteit heb je als je 16 ohm monitors maakt: dan kun je er probleemloos 4 parallel zetten op 1 kanaal van een doorsnee eindversterker. Beetje pittige versterker wel, als je graag je oren er af blaast. Van mij hoeft het niet zo hard.
Re: drummonitor
de vorm is iets verder
het lijkt me mooi om de buitenzijde
te maken met gebogen hoeken
maar ik heb zoiets nog niet eerder gemaakt
drie stuks frame-elementen
de buitenste kunnen nog voorzien worden van gaten om gewicht te besparen
de middelste zal in het voorvlak een hulpplank nodig hebben om hem stevig te maken
met daaromheen 7mm buigtriplex
gaat dit werken en ook op de voorzijde waar de ronding maar ongeveer een enkele cm recht eindigt?
en hoe zorg ik dat het frame overal goed uitlijnt en niet verschoven is?
of is er een betere manier?
het lijkt me mooi om de buitenzijde
te maken met gebogen hoeken
maar ik heb zoiets nog niet eerder gemaakt
drie stuks frame-elementen
de buitenste kunnen nog voorzien worden van gaten om gewicht te besparen
de middelste zal in het voorvlak een hulpplank nodig hebben om hem stevig te maken
met daaromheen 7mm buigtriplex
gaat dit werken en ook op de voorzijde waar de ronding maar ongeveer een enkele cm recht eindigt?
en hoe zorg ik dat het frame overal goed uitlijnt en niet verschoven is?
of is er een betere manier?
Re: drummonitor
A: ziet er weer SUPER mooi uit...
B: hiervoor dien je met stoom en mooie persmaterialen te gaan werken..... echt fabrieksspul zegmaar. Ik denk dat je met 3 mm triplex moet gaan werken, en veel nageltjes en contactlijm. De top laag mooi fineren of anders afwerken
B: hiervoor dien je met stoom en mooie persmaterialen te gaan werken..... echt fabrieksspul zegmaar. Ik denk dat je met 3 mm triplex moet gaan werken, en veel nageltjes en contactlijm. De top laag mooi fineren of anders afwerken
Re: drummonitor
Zou een combi van buig mdf en buig triplex en zelfs en andere laag er tussen de zaak ook niet sterker maken.
Je hebt van dat witte polyethyleen schuimachtige verpakkings- materialen, licht en tegelijkertijd een mogelijke sandwich, die dan de zaak sterker maken.
Je hebt van dat witte polyethyleen schuimachtige verpakkings- materialen, licht en tegelijkertijd een mogelijke sandwich, die dan de zaak sterker maken.
Re: drummonitor
http://www.baars-bloemhoff.nl/onze-dragers/buigtriplex/
de minimale radius bij 5 mm is 50 mm en bij 7 mm is dit 70 mm
met dit spul gaat het wel lukken denk ik; weet alleen nog niet of de toplaag oke is om zo af te werken of dat er nog een laag fineer overheen moet
2x7mm lijkt me geschikt, de getekende radius is nu 106mm
de minimale radius bij 5 mm is 50 mm en bij 7 mm is dit 70 mm
met dit spul gaat het wel lukken denk ik; weet alleen nog niet of de toplaag oke is om zo af te werken of dat er nog een laag fineer overheen moet
2x7mm lijkt me geschikt, de getekende radius is nu 106mm
Re: drummonitor
Met dat buigtriplex is jouw radius geen probleem. Het is echter wel boterzacht materiaal, dus je zult er wel nog een laag of twee berken vliegtuigtriplex overheen moeten lijmen. Sommigen hebben ook wel goeie resultaten bereikt door het buigtriplex na het buigen te verzadigen met epoxyhars (eventueel met een glasmatje)
Er bestaan ook meranti radiusprofielen van 19mm dik. Die zijn echt sterk.
http://www.gebogenhout.nl/html/hoeken.html
Er bestaan ook meranti radiusprofielen van 19mm dik. Die zijn echt sterk.
http://www.gebogenhout.nl/html/hoeken.html
Re: drummonitor
- epoxy heb ik nog wat van staan, net gebruikt voor de bodemplaten van mijn rubberbootArno schreef:Met dat buigtriplex is jouw radius geen probleem. Het is echter wel boterzacht materiaal, dus je zult er wel nog een laag of twee berken vliegtuigtriplex overheen moeten lijmen. Sommigen hebben ook wel goeie resultaten bereikt door het buigtriplex na het buigen te verzadigen met epoxyhars (eventueel met een glasmatje)
Er bestaan ook meranti radiusprofielen van 19mm dik. Die zijn echt sterk.
http://www.gebogenhout.nl/html/hoeken.html
http://www.ribsport.nl/forum/viewtopic. ... ee&start=0
- die hoeken zijn alleen 90 graden, buigplex is een meer geschikte oplossing denk ik
- een hele puzzel om het ontwerp maakbaar, functioneel en ook nog eens mooi te krijgen
Re: drummonitor
Beroepsdeformatie noemen we zoiets.architect schreef:..- een hele puzzel om het ontwerp maakbaar, functioneel en ook nog eens mooi te krijgen
Re: drummonitor
Dat leidt dan toch wel naar hele mooie resultaten, als ik dat zo zie.John P schreef:Beroepsdeformatie noemen we zoiets.architect schreef:..- een hele puzzel om het ontwerp maakbaar, functioneel en ook nog eens mooi te krijgen
En als je dan ook nog het uiteindelijke doel bereikt, het weergeven van.....
Re: drummonitor
de baspoort ligt er op zich nu mooi in maar ziet er nog niet helemaal goed uit
Re: drummonitor
afgelopen tijd heb ik nog wat afgetekend, varianten met de poort onder, naast en boven de speaker en uiteindelijk kwam ik op een variant met de baspoort aan de achterzijde:
- dan ligt de poort er mooi in
- er past nog een socket naast voor een speakerstandaard
- ziet er goed uit
- dan ligt de poort er mooi in
- er past nog een socket naast voor een speakerstandaard
- ziet er goed uit
Re: drummonitor
- maar kan niet meer als topkast op een basskast.architect schreef:afgelopen tijd heb ik nog wat afgetekend, varianten met de poort onder, naast en boven de speaker en uiteindelijk kwam ik op een variant met de baspoort aan de achterzijde:
- dan ligt de poort er mooi in
- er past nog een socket naast voor een speakerstandaard
- ziet er goed uit
Re: drummonitor
dat was niet perse een optie, maar meer voor het vergelijk qua afmetingen met mijn basspeakerrichard schreef:- maar kan niet meer als topkast op een basskast.architect schreef:afgelopen tijd heb ik nog wat afgetekend, varianten met de poort onder, naast en boven de speaker en uiteindelijk kwam ik op een variant met de baspoort aan de achterzijde:
- dan ligt de poort er mooi in
- er past nog een socket naast voor een speakerstandaard
- ziet er goed uit
misschien dat hij er op kan staan zonder om te vallen maar dan staat hij ook bovenop de baspoort
een paar nieuwe plaatjes :
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
In een bepaalde positie bestaat de kans dat randdebielen je baspoorten als afvalbak gaan gebruiken.
Re: drummonitor
voor die randdebielen zal er ook een frontje voor de speaker moeten;
hij is vooral nog even voor thuis en niet voor de verhuur ofzo
hij is vooral nog even voor thuis en niet voor de verhuur ofzo
Re: drummonitor
Voor het tuinfeestje doe ik er drie pedaalemmerzakken in voor gescheiden afval. Zie je nog verbeterpunten?
Re: drummonitor
Ziet er goed uit!
Mooi voor op de luisterdagen in Beetsterzwaag of niet? Iemand al iets gehoord over plannen voor dit jaar?
PS: Dit is volgens mij enigszins off topic net als holle bolle gijs
Mooi voor op de luisterdagen in Beetsterzwaag of niet? Iemand al iets gehoord over plannen voor dit jaar?
PS: Dit is volgens mij enigszins off topic net als holle bolle gijs
Re: drummonitor
de grepen heb ik nog wat verplaatst richting voorzijde voor de balans bij het tillen
Re: drummonitor
om te kunnen gaan bouwen heb ik eerst nette gemaatvoerde tekeningen gemaakt met Archicad
- Bijlagen
-
- drummonitor 01.pdf
- (170.71 KiB) 131 keer gedownload
Re: drummonitor
Kan dat Archicad niet het zwaartepunt voor je uitrekenen? Want dat is waar je de handgrepen wilt hebben, of eigenlijk iets daarboven. Overigens zijn schuin geplaatste handgrepen ook niet prettig sjouwen.architect schreef:om te kunnen gaan bouwen heb ik eerst nette gemaatvoerde tekeningen gemaakt met Archicad
