welke buizenversterker is het beste voor mij om te bouwen?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

peter11
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 1:00
Locatie: tuitjenhorn

Re: welke buizenversterker is het beste voor mij om te bouwe

Bericht door peter11 »

ben al het internet aan het afstruinen naar wat schema,s
ben al druk doende om mij te orineteren
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: welke buizenversterker is het beste voor mij om te bouwe

Bericht door maikbike »

Kijk eens bij DHTrob.com.
Staan ook wat el84SE schema's tussen.
En mooie geïntegreerde balansversterkers * hint *

Maak je nu eigenlijk gebruik van een voorversterker, en zo ja welke ?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: welke buizenversterker is het beste voor mij om te bouwe

Bericht door Zweitse »

maikbike schreef:
Kijk eens bij DHTrob.com.
Staan ook wat el84SE geïntegreerde balansversterkers tussen * hint *
Ziet er inderdaad mooi uit, wat zou zoiets ongeveer kosten om te bouwen?
peter11
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 1:00
Locatie: tuitjenhorn

Re: welke buizenversterker is het beste voor mij om te bouwe

Bericht door peter11 »

nee ik maak geen gebruik van een voorversterker, ga er een cd speler op aansluiten en vermoedelijk een pickup.
dat lijkt mij ook erg gaaf !,

ik ben al aan het kijken op het internet , ik heb zeker twe weken voor dat ik beslis welke versterker, wat ik nu wel weet is dat het een kleintje wordt voor op de dali boxen thuis.

Als het allemaal echt gaat bevallen bouw ik een grote voor in de grote zaal voor de muziekinstallatie die daar gaat komen.
Ik dacht eerst om maar meteen een grotere te bouwen en deze dan gewoiin mee te nemen, maar doe het maar niet die dingen zij loodzwaar

Dus gewoon een kleintje voor thuis op mijn wat hogere redementsboxen van dali, zowie zo staat de muziek nooit keihard aan hier.
maar wat mij opvalt is dat er onzettend veel keuze is en ook persoonlijke voorkeur van mensen.
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: welke buizenversterker is het beste voor mij om te bouwe

Bericht door maikbike »

Zweitse schreef:
maikbike schreef:
Kijk eens bij DHTrob.com.
Staan ook wat el84SE geïntegreerde balansversterkers tussen * hint *
Ziet er inderdaad mooi uit, wat zou zoiets ongeveer kosten om te bouwen?
uit mijn hoofd... twee keer de helft :mrgreen:
parts opzoeken/inventariseren en rekenen maar :wink:
TheoK zal er wellicht wat meer van weten...
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: welke buizenversterker is het beste voor mij om te bouwe

Bericht door RobertD »

Ik kan weleens met mijn EL84 SE langskomen. Gebouwd volgens het RH84 schema. Onderdelen zijn er genoeg op Ebay.
peter11
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 1:00
Locatie: tuitjenhorn

Re: welke buizenversterker is het beste voor mij om te bouwe

Bericht door peter11 »

ik ben er uit, als eerste buizenversterker ga ik de rh84 bouwen, lekker goedkoop, leerzaam, goed te doen op korte termijn en als ik mazzel heb een heel leuk geluid ook.

perfect voor mij !


ga een topic maken over de bouw en vorderingen van begin tot einde !

groetejs peter
Plaats reactie