Scan Speak Maxima S.E.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Het geheel!
Ik heb het front van de subwoofer ook helemaal tot boven door laten lopen ik denk dat dit een mooier aangesloten geheel zal geven.
Ik heb het front van de subwoofer ook helemaal tot boven door laten lopen ik denk dat dit een mooier aangesloten geheel zal geven.
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Dat ziet er al erg goed uit! Ik zou zelf bij dit ontwerp juist het front aan de onderkant wat weg laten vallen zodat het meer lijkt dat het front er op ligt.
Beetje net zoals de speakers in je eerste post. Dit maakt ze iets 'levendiger' en ze lijken dan minder lang. Maar dat is natuurlijk kwestie van smaak.
Het filter van de topkasten komt gewoon intern? Ik vind die plexi plaat van het originele ontwerp namelijk helemaal niet mooi. En de achterkant is nu echt mooi strak.
Maar al het al gaat dit wel een flink werkje worden met de hand, of ga je de hulp inschakelen van een cnc freesbank?
Beetje net zoals de speakers in je eerste post. Dit maakt ze iets 'levendiger' en ze lijken dan minder lang. Maar dat is natuurlijk kwestie van smaak.
Het filter van de topkasten komt gewoon intern? Ik vind die plexi plaat van het originele ontwerp namelijk helemaal niet mooi. En de achterkant is nu echt mooi strak.
Maar al het al gaat dit wel een flink werkje worden met de hand, of ga je de hulp inschakelen van een cnc freesbank?
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
@cobaltjeh
Dat is nog niet zoon slecht idee! Ik ga dit deze week nog is uittekenen om is te kijken hoe het beeld dan wordt.
Wat betreft het filter, ik heb in de speaker eigenlijk geen ruimte om dit kwijt te kunnen dus waarschijnlijk komen ze in een apparte behuizing buiten de speaker. Maar hier ben ik nog niet helemaal uit. Dit moet wel zo min mogelijk opvallen mischien dat ik zorg dat ze achter de kast kunnen waar ze naast komen te staan.
Verder heb ik het geluk dat ik beschik over een CNC freesmachine. Maar dan nog zullen er de nodige uren in gaan zitten. zoals het er nu uit ziet gaat het wel zeker een half jaar duren voordat de speakers gereed zullen zijn. Ook omdat ik in de tussentijd ga verhuizen en hiervoor zal ook nog het een en ander moeten gebeuren
Dat is nog niet zoon slecht idee! Ik ga dit deze week nog is uittekenen om is te kijken hoe het beeld dan wordt.
Wat betreft het filter, ik heb in de speaker eigenlijk geen ruimte om dit kwijt te kunnen dus waarschijnlijk komen ze in een apparte behuizing buiten de speaker. Maar hier ben ik nog niet helemaal uit. Dit moet wel zo min mogelijk opvallen mischien dat ik zorg dat ze achter de kast kunnen waar ze naast komen te staan.
Verder heb ik het geluk dat ik beschik over een CNC freesmachine. Maar dan nog zullen er de nodige uren in gaan zitten. zoals het er nu uit ziet gaat het wel zeker een half jaar duren voordat de speakers gereed zullen zijn. Ook omdat ik in de tussentijd ga verhuizen en hiervoor zal ook nog het een en ander moeten gebeuren
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Is het niet het overwegen waard om een kleinere woofer te nemen? En dan eventueel 2 of 3? Op die manier kan de hele kast mooi slank blijven.
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
@k.p.
Ik heb al diverse andere systemen gehoord met andere woofers, maar geen enkel klinkt zo goed in het laag als de maxima en dan gaat bij mij klank toch boven uiterlijk!
Ik heb al diverse andere systemen gehoord met andere woofers, maar geen enkel klinkt zo goed in het laag als de maxima en dan gaat bij mij klank toch boven uiterlijk!
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Ik heb het voorstel van cobaltjeh is uitgewerkt en denk dat het inderdaad een mooier beeld gaat zijn met een aantal doorlopende panelen aan de onderzijde
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Ik vind hem helemaal goedgekeurd zo.
Die kleine rand onderaan maakt hem af zeg maar.
Zullen een stel prachtige speakers worden, al zal er nog flink wat werk in zitten. Wel goed dat je een CNC frees tot de beschikking hebt. Ik zit ook te twijfelen om een speaker te maken volgens dezelfde lagentechniek. Alleen zon 100 platen met de hand frezen lijkt me een behoorlijk slopend werk.
Een externe kast voor de filters is denk ik wel het beste, altijd handig benaderbaar voor aanpassingen. En als je hem soortgelijk opbouwd gaat hij zeker niet misstaan.
Zullen een stel prachtige speakers worden, al zal er nog flink wat werk in zitten. Wel goed dat je een CNC frees tot de beschikking hebt. Ik zit ook te twijfelen om een speaker te maken volgens dezelfde lagentechniek. Alleen zon 100 platen met de hand frezen lijkt me een behoorlijk slopend werk.
Een externe kast voor de filters is denk ik wel het beste, altijd handig benaderbaar voor aanpassingen. En als je hem soortgelijk opbouwd gaat hij zeker niet misstaan.
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Vandaag de gesneden platen binnen gekregen!
Ik wil de platen misschien nog laten bedrukken weet iemand waar dit kan?
Verder ook de aansluit terminals gehaald
Ik wil de platen misschien nog laten bedrukken weet iemand waar dit kan?
Verder ook de aansluit terminals gehaald
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Zo we zijn nu officieel begonnen! Het eerste MDF is weer in pof veranderd.
Vandaag toch dik 8 uur bezig geweest en het resultaat is 13 planken! ik moet er in totaal een 80 stuks dus ik ben nog wel even bezig.
Alles is met de CNC gefreesd en door middel van pas deuvels past alles direct goed!
Vandaag toch dik 8 uur bezig geweest en het resultaat is 13 planken! ik moet er in totaal een 80 stuks dus ik ben nog wel even bezig.
Alles is met de CNC gefreesd en door middel van pas deuvels past alles direct goed!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
ik frees me eigen helemaal de sodeknetter en dan heb jij het over 10 cm² afvalhout
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Gatver de gatver, da's toch veels te netjes
Ziet er allemaal prima uit, wat een luxe toch zo'n CNC, dat maakt alles toch een stuk gemakkelijker.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Enigzins jaloers
Ziet er allemaal prima uit, wat een luxe toch zo'n CNC, dat maakt alles toch een stuk gemakkelijker.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Enigzins jaloers
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Dat ziet er netjes uit!
Leuke hobbyruimte ook, kom ik aan met mijn schuurtje waar ik eerst drie fietsen uit moet halen voordat ik aan de slag kan...
Leuke hobbyruimte ook, kom ik aan met mijn schuurtje waar ik eerst drie fietsen uit moet halen voordat ik aan de slag kan...
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Dit was toch een zelfbouw forum?
Ik noem dit geen zelfbouwen meer
(is gewoon jaloers)
Ik noem dit geen zelfbouwen meer
(is gewoon jaloers)
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Jauza! Dat ziet er inderdaad goed uit. Schitterend hoe je dat eerst via de computer uitwerkt en dan zo smetteloos fabriceert. Super zo'n CNC.
Aangezien ik zelf cornerwoofers wil gaan maken met een dergelijke opzet volg ik dit topic op de voet!
Aangezien ik zelf cornerwoofers wil gaan maken met een dergelijke opzet volg ik dit topic op de voet!
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Ik heb inderdaad het geluk dat mijn familie in de houtbewerking zit! Dus ik kan daar mooi misbruik van maken.
En goed gereedschap is het halve werk!
En goed gereedschap is het halve werk!
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Jij hebt nog een schuur, ik heb dat helemaal niet.Ronald_1 schreef:Dat ziet er netjes uit!
Leuke hobbyruimte ook, kom ik aan met mijn schuurtje waar ik eerst drie fietsen uit moet halen voordat ik aan de slag kan...
Ze hebben mij wel eens gevraagd, wat doe je als je de staatsloterij wint, ik zei dan, een groot huis kopen met een lekkere, grote verwarmde schuur, kan ik dan ook lekker boxjes bouwen.
De staatsloterij is er nog steeds niet, maar boxjes bouwen doe ik dan nog wel
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Dat ziet er al goed uit, goh ik wil ook z'on adresje
.
De hypex is zo ook erg mooi weg gewerkt!
De hypex is zo ook erg mooi weg gewerkt!
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Iedereen bedankt voor de complimenten! Het is inderdaad erg luxe werken met zoon cnc.
Het ideale is dat alles in 3D cad uitgewerkt is en daarna omgezet is naar een cnc-programma! alles past meteen goed en alle maten kloppen. Je hoeft er eigenlijk niet eens meer echt handig voor te zijn! Het is bijna een bouwpakket van een of andere zweedse meubel fabrikant!
Het ideale is dat alles in 3D cad uitgewerkt is en daarna omgezet is naar een cnc-programma! alles past meteen goed en alle maten kloppen. Je hoeft er eigenlijk niet eens meer echt handig voor te zijn! Het is bijna een bouwpakket van een of andere zweedse meubel fabrikant!
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Weer wat planken verder, de eerste SUB is op 1 plank na af!
de 2e sub zal aanzienlijk sneller gaan aangezien de CNC programma's nu alleen maar gestart hoeven te worden
de 2e sub zal aanzienlijk sneller gaan aangezien de CNC programma's nu alleen maar gestart hoeven te worden
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Wowly schreef:Su-per-mooi!
Dat lukt nu niet meer met de bovenfrees.
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
In de kast komt nog een extra front te liggen waarin de unit word ingefreesd dit is in de cad tekeningen op zich wel te zien! Dus de uitsparing die je nu ziet is zo ruim mogelijk genomen voor het ademen van de unit maar ook dat het voldoende ondersteuning bied voor het front (bafle).
