Squeezebox opvolger maken

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Kappa7 »

Vandaag bij Hans geweest en naar zijn set geluisterd.
Daarbij hebben we eerst naar de HK dac en de knijp doos geluisterd.
Dit was al erg goed, later is over geschakeld naar de Hifi Berry met de framboos en die doet het wat mij betreft nog iets beter.
De plaatsing van de instrumenten was net iets preciezer en beter van elkaar te onderscheiden.
Gezien de kosten van een dergelijk verhaal is dit erg leuk en zeker iets om mee te gaan experimenteren.

Hans bedankt voor de gezellige avond , de heerlijke ovenschotel en de mooie muziek.
Groetjes George.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door FR_Aad »

En gelijk de Skoddilac gemeten?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Je vergeet het toetje. :lol:

En de Skoddilac is ook gemeten, George zal het zelf wel posten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Kappa7 »

Tuurlijk hoe kan ik het toetje vergeten en natuurlijk de meting.
Het verslag staat inmiddels in het betreffende topic.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1676996
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door knuisje »

Kappa7 schreef:
Hans bedankt voor de gezellige avond , de heerlijke ovenschotel en de mooie muziek
De ovenschotel van Hans is inderdaad onovertroffen. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ds23man »

knuisje schreef:
Kappa7 schreef:
Hans bedankt voor de gezellige avond , de heerlijke ovenschotel en de mooie muziek
De ovenschotel van Hans is inderdaad onovertroffen. :mrgreen:
Dan wordt het tijd dat Hans het recept eens publiceert! =P~
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door AatV »

ds23man schreef:
Dan wordt het tijd dat Hans het recept eens publiceert! =P~
Hij gaat er toch een presentatie over houden in Alphen? :?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

@ Hans

Misschien zijn met de nieuwe versie Picoreplayer 1.12.d ,de problemen met Wifi opgelost.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ik ga het zo eens proberen, bedankt. :)

En het werkt dus ook met de Wifi, dat Asus N10 USB van € 18 werkt dus prima.
asus.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Mooi dat het nu werkt,Hans

Even een foto van de vorderingen van de RPI Squeeze............ :mrgreen:
Bijlagen
DSC01280.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

En hoe klinkt het met de RPI?
Juist in een vergelijk met je eerdere DAC?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Nog even geduld,

Moet nog wat bedenken om de RCA,s (uitgangs pluggen) aan te sluiten op het dacje.

Kon er niet echt een stekkertje voor vinden,wordt aan gewerkt............ :wink:

Verder nog een power ledje fabriceren,en een leuke bovenplaat bedenken.

Nog genoeg te doen dus.
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door fluppie »

rjmulder schreef:
Oeps en weer wat besteld :roll:
Kijken hoelang het duurt voordat het bestellinkje uit Zwitserland bij mij thuis is.
Heb jij de jouwe al binnen?
Ik heb 28/02 besteld, 04/03 verzonden.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door rjmulder »

Helaas nog niet binnen :(

25 feb besteld en 3 maart is die pas verzonden.
Met een beetje geluk is die er volgende week dinsdag, dan heb ik namelijk alle tijd (rust vakantie).
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Vanmiddag verder geluisterd naar de RPI,maar om de 1 of andere reden starte Picoreplayer 1.11c niet meer goed op.

Dan maar de laatste versie er in geschoten 1.12d.

Zo de boel speelt weer,tot dat ik weer dropouts kreeg :evil: (midden in nummers van Patricia Barber,,Bleu Cafe,, EN DAT IS VRESELIJK IRRITANT!!!!!)

Nu ben ik het zat met die ralink,chipset, WIFI dongle,een nieuwe besteld van EDIMAX.
Bijlagen
edimax.jpg
edimax.jpg (3.65 KiB) 351 keer bekeken
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Oke,vandaag frisse moed,de software er opnieuw ingeschoten,en de WIFI dongle in de andere USB aansluiting gezet.

Geen dropouts weer gehad :think: :-o

Wat hier allemaal achter het behang gebeurt,schiet mij maar lek,,,maar het werkt O:)

Dan maar weer verder knutselen.

De aansluiting voor de RCA uitgangen op de DAC.

Stelde niet veel voor in DIY land,maar leuk om te maken...................... :mrgreen:
Bijlagen
a.JPG
1.JPG
1b.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Was het niet makkelijker de verbinding aan de onderzijde te solderen?

Of maak jij zo graag printjes. :mrgreen: :?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ds23man »

Volgens mij wil ie er zelfbouwkabels aan zetten.......
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

ds23man schreef:
Volgens mij wil ie er zelfbouwkabels aan zetten.......

Eerst dit even proberen............. :mrgreen:

Zilver/teflon
Bijlagen
DSC01286.JPG
DSC01287.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

En nu wachten we op de reactie. :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Natuurlijk........... :mrgreen:

Doe geen moeite Hans.

Nog een deksel bedenken en een power led er in ,klaar, einde RaspberrySqueeze project :wink:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ik meende, de klank en de kabels en dat je hem nu op de kabel hebt hangen, en hoe klinkt het dan? :mrgreen:

Door jou extra aandacht voor de details, krijg je mogelijk een ander geluidsbeeld?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

hannesie schreef:
Ik meende, de klank en de kabels en dat je hem nu op de kabel hebt hangen, en hoe klinkt het dan? :mrgreen:

Door jou extra aandacht voor de details, krijg je mogelijk een ander geluidsbeeld?
Oke,

Ik blijf er bij ,de voeding maakt of breekt dit project..belangrijk dus..... :mrgreen:

Geluidsbeeld,Tja erg subjectief ,om daar over te oordelen.

Maar goed ik doe een poging.

Het eerste wat in me opkomt,correct,helder,cimbels,snare drum,belletjes,gitaar mooi,Patricia Barber nog nooit zo afzonderlijk van de rest van de instrumenten gehoord,kippenvel.plaatsing en detail goed dus.

Het geluidsbeeld is niet zo groot als bij mijn AD1865 projecten,Bas is er genoeg,maar niet dat wat de BOOM gemeenschap gewend is,nu hoor je de vingers van de akoestische contrabas hun weg zoeken in plaats van verscholen te worden achter de klank van de noot.

In het begin dacht ik dit wordt niks,maar ja, maar even de terriër uitgehangen,vastbijten en denken dat je een duitse herder bent.

Wat er in komt,komt er uit. Soms is dat vermoeiend om naar te luisteren.

Mijn AD projecten zullen wel wat minder correct zijn,maar bij het luisteren verlang je steeds naar meer,bij de RPI denk je soms genoeg voor vandaag.

Maar goed,dit is natuurlijk allemaal gelul in de ruimte als het gaat om wat je krijgt,de RPI is een slag in de ronte als het gaat om kwaliteit en kosten.

En wat je nog nooit gehoord hebt mis je ook niet.................... :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Zoals je nu omschrijft is het haast dat je luistert als een blinde, die de informatie die hij krijgt bij een live concert, probeert te beschrijven.

Wel goed en leuk, maar het grappige is vaak dat als je een concert of optreden hebt, dat je dan kijkt en dan ook niet alle details meekrijgt in de diepte en breedte, omdat je ook met je ogen luistert, je ziet dan b.v. de drummer of sologitarist.

En dan is het weer een heel andere situatie.

Ooit hier een optreden gehad met een klassiek trio, piano,viool, cello, en ik moest helaas in de pauze weg. Maar heb toen nog bij de deur een CD gekocht van het trio, en die vrijwel direct thuis in het laatje van de CD speler gelegd, en daar het "concert" voortgezet.
Dat was nog wel redelijk te doen, maar een live concert waar ik een opname van heb, maar nooit gezien/beleeft heb, is dan vaak op de manier zoals jij nu omschreef, je luistert als een blinde die de ruimtelijke informatie probeert te analyseren om zo een goed mogelijke indruk te krijgen.
Ik vind dat eigenlijk best knap hoe je dat dan doet. :sure:

En dan blijft natuurlijk staan dat de opname ook goed moet zijn gedaan, en dat maakt het dan nogal eens moeilijk.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door rjmulder »

Vandaag is bij mij de HiFiBerry binnen gekomen :D maar eerst wil ik de LM1875 af maken dat die in zijn onderkomen zit.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”