Squeezebox opvolger maken
Moderator: Beheerdersteam
Re: Squeezebox opvolger maken
Vandaag bij Hans geweest en naar zijn set geluisterd.
Daarbij hebben we eerst naar de HK dac en de knijp doos geluisterd.
Dit was al erg goed, later is over geschakeld naar de Hifi Berry met de framboos en die doet het wat mij betreft nog iets beter.
De plaatsing van de instrumenten was net iets preciezer en beter van elkaar te onderscheiden.
Gezien de kosten van een dergelijk verhaal is dit erg leuk en zeker iets om mee te gaan experimenteren.
Hans bedankt voor de gezellige avond , de heerlijke ovenschotel en de mooie muziek.
Groetjes George.
Daarbij hebben we eerst naar de HK dac en de knijp doos geluisterd.
Dit was al erg goed, later is over geschakeld naar de Hifi Berry met de framboos en die doet het wat mij betreft nog iets beter.
De plaatsing van de instrumenten was net iets preciezer en beter van elkaar te onderscheiden.
Gezien de kosten van een dergelijk verhaal is dit erg leuk en zeker iets om mee te gaan experimenteren.
Hans bedankt voor de gezellige avond , de heerlijke ovenschotel en de mooie muziek.
Groetjes George.
Re: Squeezebox opvolger maken
Je vergeet het toetje.
En de Skoddilac is ook gemeten, George zal het zelf wel posten.
En de Skoddilac is ook gemeten, George zal het zelf wel posten.
Re: Squeezebox opvolger maken
Tuurlijk hoe kan ik het toetje vergeten en natuurlijk de meting.
Het verslag staat inmiddels in het betreffende topic.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1676996
Het verslag staat inmiddels in het betreffende topic.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1676996
Re: Squeezebox opvolger maken
De ovenschotel van Hans is inderdaad onovertroffen.Kappa7 schreef:Hans bedankt voor de gezellige avond , de heerlijke ovenschotel en de mooie muziek
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
Dan wordt het tijd dat Hans het recept eens publiceert!knuisje schreef:De ovenschotel van Hans is inderdaad onovertroffen.Kappa7 schreef:Hans bedankt voor de gezellige avond , de heerlijke ovenschotel en de mooie muziek
Re: Squeezebox opvolger maken
Hij gaat er toch een presentatie over houden in Alphen?ds23man schreef:Dan wordt het tijd dat Hans het recept eens publiceert!
groet,
Aat
Re: Squeezebox opvolger maken
@ Hans
Misschien zijn met de nieuwe versie Picoreplayer 1.12.d ,de problemen met Wifi opgelost.
Misschien zijn met de nieuwe versie Picoreplayer 1.12.d ,de problemen met Wifi opgelost.
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik ga het zo eens proberen, bedankt. 
En het werkt dus ook met de Wifi, dat Asus N10 USB van € 18 werkt dus prima.
En het werkt dus ook met de Wifi, dat Asus N10 USB van € 18 werkt dus prima.
Re: Squeezebox opvolger maken
Mooi dat het nu werkt,Hans
Even een foto van de vorderingen van de RPI Squeeze............
Even een foto van de vorderingen van de RPI Squeeze............
Re: Squeezebox opvolger maken
En hoe klinkt het met de RPI?
Juist in een vergelijk met je eerdere DAC?
Juist in een vergelijk met je eerdere DAC?
Re: Squeezebox opvolger maken
Nog even geduld,
Moet nog wat bedenken om de RCA,s (uitgangs pluggen) aan te sluiten op het dacje.
Kon er niet echt een stekkertje voor vinden,wordt aan gewerkt............
Verder nog een power ledje fabriceren,en een leuke bovenplaat bedenken.
Nog genoeg te doen dus.
Moet nog wat bedenken om de RCA,s (uitgangs pluggen) aan te sluiten op het dacje.
Kon er niet echt een stekkertje voor vinden,wordt aan gewerkt............
Verder nog een power ledje fabriceren,en een leuke bovenplaat bedenken.
Nog genoeg te doen dus.
Re: Squeezebox opvolger maken
Heb jij de jouwe al binnen?rjmulder schreef:Oeps en weer wat besteld
Kijken hoelang het duurt voordat het bestellinkje uit Zwitserland bij mij thuis is.
Ik heb 28/02 besteld, 04/03 verzonden.
Re: Squeezebox opvolger maken
Helaas nog niet binnen 
25 feb besteld en 3 maart is die pas verzonden.
Met een beetje geluk is die er volgende week dinsdag, dan heb ik namelijk alle tijd (rust vakantie).
25 feb besteld en 3 maart is die pas verzonden.
Met een beetje geluk is die er volgende week dinsdag, dan heb ik namelijk alle tijd (rust vakantie).
Re: Squeezebox opvolger maken
Vanmiddag verder geluisterd naar de RPI,maar om de 1 of andere reden starte Picoreplayer 1.11c niet meer goed op.
Dan maar de laatste versie er in geschoten 1.12d.
Zo de boel speelt weer,tot dat ik weer dropouts kreeg
(midden in nummers van Patricia Barber,,Bleu Cafe,, EN DAT IS VRESELIJK IRRITANT!!!!!)
Nu ben ik het zat met die ralink,chipset, WIFI dongle,een nieuwe besteld van EDIMAX.
Dan maar de laatste versie er in geschoten 1.12d.
Zo de boel speelt weer,tot dat ik weer dropouts kreeg
Nu ben ik het zat met die ralink,chipset, WIFI dongle,een nieuwe besteld van EDIMAX.
- Bijlagen
-
- edimax.jpg (3.65 KiB) 363 keer bekeken
Re: Squeezebox opvolger maken
Oke,vandaag frisse moed,de software er opnieuw ingeschoten,en de WIFI dongle in de andere USB aansluiting gezet.
Geen dropouts weer gehad
Wat hier allemaal achter het behang gebeurt,schiet mij maar lek,,,maar het werkt
Dan maar weer verder knutselen.
De aansluiting voor de RCA uitgangen op de DAC.
Stelde niet veel voor in DIY land,maar leuk om te maken......................
Geen dropouts weer gehad
Wat hier allemaal achter het behang gebeurt,schiet mij maar lek,,,maar het werkt
Dan maar weer verder knutselen.
De aansluiting voor de RCA uitgangen op de DAC.
Stelde niet veel voor in DIY land,maar leuk om te maken......................
Re: Squeezebox opvolger maken
Was het niet makkelijker de verbinding aan de onderzijde te solderen?
Of maak jij zo graag printjes.

Of maak jij zo graag printjes.
Re: Squeezebox opvolger maken
ds23man schreef:Volgens mij wil ie er zelfbouwkabels aan zetten.......
Eerst dit even proberen.............
Zilver/teflon
Re: Squeezebox opvolger maken
Natuurlijk...........
Doe geen moeite Hans.
Nog een deksel bedenken en een power led er in ,klaar, einde RaspberrySqueeze project
Doe geen moeite Hans.
Nog een deksel bedenken en een power led er in ,klaar, einde RaspberrySqueeze project
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik meende, de klank en de kabels en dat je hem nu op de kabel hebt hangen, en hoe klinkt het dan?
Door jou extra aandacht voor de details, krijg je mogelijk een ander geluidsbeeld?
Door jou extra aandacht voor de details, krijg je mogelijk een ander geluidsbeeld?
Re: Squeezebox opvolger maken
Oke,hannesie schreef:Ik meende, de klank en de kabels en dat je hem nu op de kabel hebt hangen, en hoe klinkt het dan?![]()
Door jou extra aandacht voor de details, krijg je mogelijk een ander geluidsbeeld?
Ik blijf er bij ,de voeding maakt of breekt dit project..belangrijk dus.....
Geluidsbeeld,Tja erg subjectief ,om daar over te oordelen.
Maar goed ik doe een poging.
Het eerste wat in me opkomt,correct,helder,cimbels,snare drum,belletjes,gitaar mooi,Patricia Barber nog nooit zo afzonderlijk van de rest van de instrumenten gehoord,kippenvel.plaatsing en detail goed dus.
Het geluidsbeeld is niet zo groot als bij mijn AD1865 projecten,Bas is er genoeg,maar niet dat wat de BOOM gemeenschap gewend is,nu hoor je de vingers van de akoestische contrabas hun weg zoeken in plaats van verscholen te worden achter de klank van de noot.
In het begin dacht ik dit wordt niks,maar ja, maar even de terriër uitgehangen,vastbijten en denken dat je een duitse herder bent.
Wat er in komt,komt er uit. Soms is dat vermoeiend om naar te luisteren.
Mijn AD projecten zullen wel wat minder correct zijn,maar bij het luisteren verlang je steeds naar meer,bij de RPI denk je soms genoeg voor vandaag.
Maar goed,dit is natuurlijk allemaal gelul in de ruimte als het gaat om wat je krijgt,de RPI is een slag in de ronte als het gaat om kwaliteit en kosten.
En wat je nog nooit gehoord hebt mis je ook niet....................
Re: Squeezebox opvolger maken
Zoals je nu omschrijft is het haast dat je luistert als een blinde, die de informatie die hij krijgt bij een live concert, probeert te beschrijven.
Wel goed en leuk, maar het grappige is vaak dat als je een concert of optreden hebt, dat je dan kijkt en dan ook niet alle details meekrijgt in de diepte en breedte, omdat je ook met je ogen luistert, je ziet dan b.v. de drummer of sologitarist.
En dan is het weer een heel andere situatie.
Ooit hier een optreden gehad met een klassiek trio, piano,viool, cello, en ik moest helaas in de pauze weg. Maar heb toen nog bij de deur een CD gekocht van het trio, en die vrijwel direct thuis in het laatje van de CD speler gelegd, en daar het "concert" voortgezet.
Dat was nog wel redelijk te doen, maar een live concert waar ik een opname van heb, maar nooit gezien/beleeft heb, is dan vaak op de manier zoals jij nu omschreef, je luistert als een blinde die de ruimtelijke informatie probeert te analyseren om zo een goed mogelijke indruk te krijgen.
Ik vind dat eigenlijk best knap hoe je dat dan doet.
En dan blijft natuurlijk staan dat de opname ook goed moet zijn gedaan, en dat maakt het dan nogal eens moeilijk.
Wel goed en leuk, maar het grappige is vaak dat als je een concert of optreden hebt, dat je dan kijkt en dan ook niet alle details meekrijgt in de diepte en breedte, omdat je ook met je ogen luistert, je ziet dan b.v. de drummer of sologitarist.
En dan is het weer een heel andere situatie.
Ooit hier een optreden gehad met een klassiek trio, piano,viool, cello, en ik moest helaas in de pauze weg. Maar heb toen nog bij de deur een CD gekocht van het trio, en die vrijwel direct thuis in het laatje van de CD speler gelegd, en daar het "concert" voortgezet.
Dat was nog wel redelijk te doen, maar een live concert waar ik een opname van heb, maar nooit gezien/beleeft heb, is dan vaak op de manier zoals jij nu omschreef, je luistert als een blinde die de ruimtelijke informatie probeert te analyseren om zo een goed mogelijke indruk te krijgen.
Ik vind dat eigenlijk best knap hoe je dat dan doet.
En dan blijft natuurlijk staan dat de opname ook goed moet zijn gedaan, en dat maakt het dan nogal eens moeilijk.
Re: Squeezebox opvolger maken
Vandaag is bij mij de HiFiBerry binnen gekomen
maar eerst wil ik de LM1875 af maken dat die in zijn onderkomen zit.
