drummonitor

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

MarcoSQ schreef:
WAT probeer je hier te meten, en welk doel heb je daarmee ?
nou, ik wil het laag meten om te zien wat de baspoort doet en hoe luid
en bij de eerste metingen moet ik ook nog wat vertrouwen krijgen dat ze kloppen

afstemmen op 50 of 65 hz?
- afstemmen op 65hz betekent iets meer ruimte qua volume onder 100hz ten koste van een beetje diepgang
- ook bij een afstemming op 50hz loop ik nog niet gauw tegen de limieten aan in het laag denk ik
- teveel laag op podium is geen bezwaar want eenvoudig weg te equalizen
- korter gat laat meer rommelfrequenties door, maar het kan dan ook weer kleiner, geen idee wat beter is
- het ombouwen neemt tijd en ik zie nog even niet hoe ik het ontwerp weer mooi krijg

dsman23 vindt dat de afstemming van de baspoort omhoog moet, maar zo laag mogelijk heeft ook zijn voordelen
dus ik hoopte door een goede frequentiemeting daarbij meer gevoel te krijgen
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: drummonitor

Bericht door Jerommel »

als je ze zonder sub gebruikt is het wel fijn als ze nog wat diepgang hebben.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

tja, ik denk dat ik er maar zo mee doorga.
dan kan ik de 2e kast ook afmaken
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

De twee zijkanten van de tweede kast heb ik vandaag dichtgelijmd. Morgen worden de uitstekende randen eraf gefreesd.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

mooie fase altijd dit
ineens wordt het mooi
Bijlagen
IMG_3852.JPG
IMG_3854.JPG
IMG_3856.JPG
IMG_3857.JPG
IMG_3858.JPG
IMG_3859.JPG
IMG_3860.JPG
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: drummonitor

Bericht door SARK »

=D>
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: drummonitor

Bericht door hannesie »

Ik krijg er gewoon zin in als ik het zie, lijkt mij zo mooi om dat voor elkaar te krijgen. :goeie:
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: drummonitor

Bericht door Jag »

Lekker bezig man!
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

de rand rond de woofer is me niet naar het zin
deze loopt aan boven- en onderzijde een beetje schuin weg
verder is ronding niet overal even gelijkmatig
en daarnaast is de uitlijning ten opzicht van de speaker niet overal gelijk

daarom heb ik bedacht om een plaat te maken met een perfect rond gat
zodat ik met een kopieerfrees een perfecte en goed uitgelijnde cirkel kan maken
vervolgens maak ik van mdf een rond element dat bekleedt met speakerdoek de conus kan beschermen
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

de rand is mooi geworden en ook de gaten voor de cabinet flange

van het weekend heb ik de kasten in een laag impregneer epoxy gezet en aansluitend in een laag gewone epoxy; daardoor zijn de kasten veel robuuster geworden

ik denk erover de kasten af te werken met witte warnex, heeft iemand daar ervaring mee?
Bijlagen
bovenop zie je dat er wat kranten zijn opgenomen in de epoxy
bovenop zie je dat er wat kranten zijn opgenomen in de epoxy
IMG_3883.JPG
IMG_3884.JPG
IMG_3885.JPG
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: drummonitor

Bericht door pappaleo »

Mooi geworden, jammer van de krant, het is al gauw oud nieuws, denk ik :wink:

Ik weet niet of er behalve kleur ook nog verschil zit in hardheid/taaiheid tussen witte en zwarte warnex. Ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar ik heb wel een paar zwarte kasten gezien die ermee afgewerkt waren. Zag er goed uit en gaf een heel robuuste indruk.
Gebruikersavatar
dwijtsma
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 nov 2013, 15:40
Locatie: Drachten

Re: drummonitor

Bericht door dwijtsma »

Doet me denken aan grijze auto's met witte lak. :D
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: drummonitor

Bericht door Jag »

Ik heb voor eigen projecten zowel witte als zwarte warnex gebruikt. Heel mooi spul, geeft echt een mooie profi afwerking. Zeker geschikt voor een monitorspeaker :). Ik heb alleen wel problemen gehad met plamuur waar de warnex van af ging bladderen. Ik heb ook epoxy gebruikt eronder, en dat ging wel goed.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

Jag schreef:
Ik heb voor eigen projecten zowel witte als zwarte warnex gebruikt. Heel mooi spul, geeft echt een mooie profi afwerking. Zeker geschikt voor een monitorspeaker :). Ik heb alleen wel problemen gehad met plamuur waar de warnex van af ging bladderen. Ik heb ook epoxy gebruikt eronder, en dat ging wel goed.
De zwarte heb ik gebruikt op mijn basspeaker. Wordt de witte niet gauw vies? Heb je foto's?
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: drummonitor

Bericht door Jag »

Ja check mijn links :)
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

deze vond ik in het zwart :
Cardiode / waveguide tops en multisub, update: af + fotos!!
IMG_20150619_142445.jpg
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view


heb je een linkje of naam voor de witte?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: drummonitor

Bericht door wouter »

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 1#p1767161

Stond in z'n vorige post in rode letters
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

oke, dat had ik gemist.
maar mooie projecten
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: drummonitor

Bericht door Jag »

Thx. Wit wordt idd gauw vies, maar goed, de kratradio gaat dan ook mee naar lowlands en de zeilboot ed. Voor binnen is het prima. Als het mee op "klus" gaat, dan zou ik zwart doen :).
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: drummonitor

Bericht door AntonZ »

Ik vind het zo mooi met de epoxy laag er op dat ik zou overwegen om ze zo te laten. Alleen die krant, dat is wel jammer dan (van de krant :wink: ).
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: drummonitor

Bericht door ds23man »

Ach, je kan de krant lezen tijdens het drummen! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

zwarte warnex is toch wel praktischer dus,
kun je die witte niet eenvoudig afnemen met een doekje? of plakt het vuil teveel, dat het er misschien wat inzuigt?
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: drummonitor

Bericht door Jag »

Ik heb onze kratradio al een keer opnieuw gewit. En dat zou nu alweer opnieuw kunnen. Dus zwart is zeker praktischer. Maar als je er voorzichtig mee gaat doen dan kan wit ook wel.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

ja dan denk ik dat het toch wit wordt. dan komt de vorm mooier uit en de kasten zullen eerst gewoon binnen staan en niet veel gaan verhuizen
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: drummonitor

Bericht door architect »

vorig weekend vooral geschuurd en geplamuurd; dit weekend een extra laag epoxy in 3 rondes

de eerste ronde levert me straks weer werk op; ik had 400gram epoxy aangemaakt maar dat is net wat teveel zodat na verloop van tijd de beker heet begon te worden. het rollen ging niet goed meer, de epoxy rolde als een spinnenweb en de aanzetten op de kast kon ik niet mooi meer glad rollen. de beker heb ik maar leeg gegooid en daarin was centraal een klont ontstaan

later op de dag heb ik nog twee rondes epoxy gedaan

nu moet het spul uitharden

de witte warnex is al binnen evenals nieuwe speakon connectors met een grotere ronde flens rondom
Bijlagen
opgehangen aan hulpconstructie van de garagedeur
opgehangen aan hulpconstructie van de garagedeur
in de verte zijn de bobbels te zien
in de verte zijn de bobbels te zien
ook hier kun je de bobbels zien van de hete epoxy
ook hier kun je de bobbels zien van de hete epoxy
IMG_3902.JPG
maar het meest ging goed; de grepen heb ik nog flink bijgeschuurd wand de verschillende lagen multiplex zetten niet allen gelijk uit
maar het meest ging goed; de grepen heb ik nog flink bijgeschuurd wand de verschillende lagen multiplex zetten niet allen gelijk uit
IMG_3901.JPG
IMG_3900.JPG
Plaats reactie