nou, ik wil het laag meten om te zien wat de baspoort doet en hoe luidMarcoSQ schreef:WAT probeer je hier te meten, en welk doel heb je daarmee ?
en bij de eerste metingen moet ik ook nog wat vertrouwen krijgen dat ze kloppen
afstemmen op 50 of 65 hz?
- afstemmen op 65hz betekent iets meer ruimte qua volume onder 100hz ten koste van een beetje diepgang
- ook bij een afstemming op 50hz loop ik nog niet gauw tegen de limieten aan in het laag denk ik
- teveel laag op podium is geen bezwaar want eenvoudig weg te equalizen
- korter gat laat meer rommelfrequenties door, maar het kan dan ook weer kleiner, geen idee wat beter is
- het ombouwen neemt tijd en ik zie nog even niet hoe ik het ontwerp weer mooi krijg
dsman23 vindt dat de afstemming van de baspoort omhoog moet, maar zo laag mogelijk heeft ook zijn voordelen
dus ik hoopte door een goede frequentiemeting daarbij meer gevoel te krijgen
