[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Je kunt deze setup ook gebruiken als je de LX521 van Linkwitz wilt bouwen. Er is nu een bestand beschikbaar voor de Minisharc met de benodigde filterinstellingen. 
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Een LX521 zal ik nooit bouwen, de speaker is zeker zeer goed doordacht en zal zeker ook goed klinken maar de speaker is zoooo lelijk in mijn ogen.....en dat is natuurlijk smaak waar niet over valt te twisten. Dus laten we het hier maar bij houden.knuisje schreef:Je kunt deze setup ook gebruiken als je de LX521 van Linkwitz wilt bouwen. Er is nu een bestand beschikbaar voor de Minisharc met de benodigde filterinstellingen.
Ik moet ook eerst eens mijn 3-weg afmaken....en die subwoofer voor de 2-weg....en natuurlijk de elektronica in dit draadje.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Bij thuiskomst briefje in de bus dat het pakket van Hypex bij de buren afgegeven was....
Zonet even zitten kijken naar mogelijke indelingen/opstellingen:
Hierbij wel even 'inbeelden' dat de modules 'n kwart slag gedraaid zijn: aansluitingen wijzen richting achterwand, het blauwe koellichaam van de modules komt tegen een balk aan te zitten die dwars door de kast loopt. Links van ieder groepje van 3 is nog ruimte voor een optionele 4de en 8ste module.
'n alternatief is om ze (ook verticaal) tegen de zijwanden van de kast te monteren, echter dan krijg je langere bekabeling en meer kruisende kabels met mogelijke nadelen van dien. Hier zal wel de koeling beter zijn.
(ook hier even inbeelden dat de modules 'n kwart slag gedraaid zijn: aansluitingen wijzen naar de binnenkant van de kast.
De aansluitingen op de achterwand dan ook symmetrisch maken met de 230v aansluiting in het midden en links en rechts daarvan zowel de ingang als de uitgangen.
Zonet even zitten kijken naar mogelijke indelingen/opstellingen:
Hierbij wel even 'inbeelden' dat de modules 'n kwart slag gedraaid zijn: aansluitingen wijzen richting achterwand, het blauwe koellichaam van de modules komt tegen een balk aan te zitten die dwars door de kast loopt. Links van ieder groepje van 3 is nog ruimte voor een optionele 4de en 8ste module.
'n alternatief is om ze (ook verticaal) tegen de zijwanden van de kast te monteren, echter dan krijg je langere bekabeling en meer kruisende kabels met mogelijke nadelen van dien. Hier zal wel de koeling beter zijn.
(ook hier even inbeelden dat de modules 'n kwart slag gedraaid zijn: aansluitingen wijzen naar de binnenkant van de kast.
De aansluitingen op de achterwand dan ook symmetrisch maken met de 230v aansluiting in het midden en links en rechts daarvan zowel de ingang als de uitgangen.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Zo, dit moet'm zijn....na tich keer checken moeten hier geen fouten meer in zitten en moet alles passen
Voorkant: Achterkant: Achterkant versterker: Voorkant van de versterker laat ik voorlopig onbewerkt tot ik de stand-by oplossing bedacht heb en hoeveel frutsels er nog op het front moeten komen aan knopjes, ledjes en andere parafernalia.
Voorkant: Achterkant: Achterkant versterker: Voorkant van de versterker laat ik voorlopig onbewerkt tot ik de stand-by oplossing bedacht heb en hoeveel frutsels er nog op het front moeten komen aan knopjes, ledjes en andere parafernalia.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Zou je de benaming voor de speakers en input niet anders doen? Bijvoorbeeld, high, mid, low en sub low. In plaats van 1, 2, 3, enz. Het is maar een idee. 
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Die High,Mid,Low,Sub heb ik inderdaad lang overwogen, maar dat vond ik zo definitief, zeker omdat ik in de toekomst nog wel eens andere speakers aan deze versterker zie hangen die niet noodzakelijk zo ingedeeld zijn, denk bv aan een 2 weg + 4 subs of een 2 1/2 weg speaker.
Daarom heb ik ook van 1 USB nu 2 AUX gemaakt. Kan ik er altijd nog later er iets van maken als daarvoor een behoefte ontstaat....bv een ADC achter AUX 1&2 of een AES/USB ingang of 2 gebalanceerde ingangen....
Voorlopig is alleen TosLink 1 actief. Komende herfst/winter dan een input selectie in elkaar knutselen.
Daarom heb ik ook van 1 USB nu 2 AUX gemaakt. Kan ik er altijd nog later er iets van maken als daarvoor een behoefte ontstaat....bv een ADC achter AUX 1&2 of een AES/USB ingang of 2 gebalanceerde ingangen....
Voorlopig is alleen TosLink 1 actief. Komende herfst/winter dan een input selectie in elkaar knutselen.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Duidelijk. Misschien zou ik de ingangen en uitgangen per "luisterkant" opnieuw genummerd hebben, de L 1 t/m 4 en R 1 t/m 4.
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Dat is ook een optie.mischa72 schreef:Duidelijk. Misschien zou ik de ingangen en uitgangen per "luisterkant" opnieuw genummerd hebben, de L 1 t/m 4 en R 1 t/m 4.
Gr. Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
De minisharc dsp software nummert ze van 1..8. Je kunt wel labels/namen aan de kanalen geven maar 1..8 blijft ook. Dus ik dacht laat ik de minisharc maar volgen, dan is alles een beetje in lijn met elkaar.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Niets meer aan doenhsmeets schreef:De minisharc dsp software nummert ze van 1..8. Je kunt wel labels/namen aan de kanalen geven maar 1..8 blijft ook. Dus ik dacht laat ik de minisharc maar volgen, dan is alles een beetje in lijn met elkaar.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Kleine update: Het alu ligt sinds enkele dagen in Berlijn (wordt rond 1 juli terug verwacht) en vandaag de HK printjes na net geen 4 weken bij de Bruna opgehaald:
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Waar gehakt worden vallen spaanders zullen we maar zeggen: vanmorgen telefoontje uit Berlijn dat bij het bewerken van het frontpaneel iets mis was gegaan: werkstuk niet goed opgespannen zodat het was gaan bewegen tijdens het bewerken. Ach het wordt in de minne geschikt dus qua kosten is het geen punt. Alleen nu wat vertraging, nieuwe frontplaat kopen en weer opsturen. Er zijn ergere dingen in het leven dus ik blijf heel erg 'zen'.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Dikke pech.
Kunnen ze zelf geen vervangende plaat leveren?
Volgende keer ga ik maar weer naar Kees.
Kunnen ze zelf geen vervangende plaat leveren?
Volgende keer ga ik maar weer naar Kees.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ze hebben geen geborsteld alu. Ik krijg de kosten van de nieuwe plaat gecrediteerd.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ze moeten daar gauw maar eens een borstelstreek machine gaan aanschaffen, denk dat die in no time is terugverdiend. 
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Zit na te denken over hoe ik de 6 a 8 UCD modules aan de SMPS koppel. Hoe denken jullie over de volgende opties:
1) doorlussen
van SMPS naar de eerste UCD en dan naar de 2de UCD etc etc, dus doorlussen via de faston klemmen
2) knooppunt hardwired
draad uit de SMPS met de overeenkomstige 6 draden van de UCD's verbinden (bv op zo'n strip met soldeerogen die je wel eens bij wisselfilters in speakers ziet)
3) knooppunt via een print
printje (laten) maken waarop een aantal faston connectoren zitten.
4) Rail
In de kast koperen strippen (waar te krijgen?) tussen SMPS en UCD's monteren en daar met faston/ogen de spanning verdelen
1) doorlussen
van SMPS naar de eerste UCD en dan naar de 2de UCD etc etc, dus doorlussen via de faston klemmen
2) knooppunt hardwired
draad uit de SMPS met de overeenkomstige 6 draden van de UCD's verbinden (bv op zo'n strip met soldeerogen die je wel eens bij wisselfilters in speakers ziet)
3) knooppunt via een print
printje (laten) maken waarop een aantal faston connectoren zitten.
4) Rail
In de kast koperen strippen (waar te krijgen?) tussen SMPS en UCD's monteren en daar met faston/ogen de spanning verdelen
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Nummer 3 kun je in mijn ogen het netste afwerken.
Dubbelzijdig kun je het heel compact houden.
Dubbelzijdig kun je het heel compact houden.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Thanks Ray, inderdaad, dubbelzijdig.
2 van deze komen dan rechtop in de kast te staan tussen de UCD's en de SMPS, van de groepjes van 3 faston zitten er 2 aan de ene kant en 1 aan de andere kant.
2 van deze komen dan rechtop in de kast te staan tussen de UCD's en de SMPS, van de groepjes van 3 faston zitten er 2 aan de ene kant en 1 aan de andere kant.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ietsje anders dan ik me had voorgesteld, maar dit zal ook wel werken.
vind je die faston's niet te dicht bij elkaar zitten ?
vind je die faston's niet te dicht bij elkaar zitten ?
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
dit ideetje kan ook weer in de kliko in...denkfout....verder denken....
