[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Je kunt deze setup ook gebruiken als je de LX521 van Linkwitz wilt bouwen. Er is nu een bestand beschikbaar voor de Minisharc met de benodigde filterinstellingen. :idea:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

knuisje schreef:
Je kunt deze setup ook gebruiken als je de LX521 van Linkwitz wilt bouwen. Er is nu een bestand beschikbaar voor de Minisharc met de benodigde filterinstellingen. :idea:
Een LX521 zal ik nooit bouwen, de speaker is zeker zeer goed doordacht en zal zeker ook goed klinken maar de speaker is zoooo lelijk in mijn ogen.....en dat is natuurlijk smaak waar niet over valt te twisten. Dus laten we het hier maar bij houden. :P

Ik moet ook eerst eens mijn 3-weg afmaken....en die subwoofer voor de 2-weg....en natuurlijk de elektronica in dit draadje.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Bij thuiskomst briefje in de bus dat het pakket van Hypex bij de buren afgegeven was....

Zonet even zitten kijken naar mogelijke indelingen/opstellingen:
p7-35.jpg
Hierbij wel even 'inbeelden' dat de modules 'n kwart slag gedraaid zijn: aansluitingen wijzen richting achterwand, het blauwe koellichaam van de modules komt tegen een balk aan te zitten die dwars door de kast loopt. Links van ieder groepje van 3 is nog ruimte voor een optionele 4de en 8ste module.

'n alternatief is om ze (ook verticaal) tegen de zijwanden van de kast te monteren, echter dan krijg je langere bekabeling en meer kruisende kabels met mogelijke nadelen van dien. Hier zal wel de koeling beter zijn.
P7-36.jpg
(ook hier even inbeelden dat de modules 'n kwart slag gedraaid zijn: aansluitingen wijzen naar de binnenkant van de kast.

De aansluitingen op de achterwand dan ook symmetrisch maken met de 230v aansluiting in het midden en links en rechts daarvan zowel de ingang als de uitgangen.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Zo, dit moet'm zijn....na tich keer checken moeten hier geen fouten meer in zitten en moet alles passen

Voorkant:
Schermafbeelding 2014-05-20 om 19.39.23.png
Achterkant:
Schermafbeelding 2014-05-20 om 19.34.46.png
Achterkant versterker:
Schermafbeelding 2014-05-20 om 19.35.02.png
Voorkant van de versterker laat ik voorlopig onbewerkt tot ik de stand-by oplossing bedacht heb en hoeveel frutsels er nog op het front moeten komen aan knopjes, ledjes en andere parafernalia.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Netjes, hoor.
(kwijl, kwijl... :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Zweitse »

Zou je de benaming voor de speakers en input niet anders doen? Bijvoorbeeld, high, mid, low en sub low. In plaats van 1, 2, 3, enz. Het is maar een idee. :wink:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Die High,Mid,Low,Sub heb ik inderdaad lang overwogen, maar dat vond ik zo definitief, zeker omdat ik in de toekomst nog wel eens andere speakers aan deze versterker zie hangen die niet noodzakelijk zo ingedeeld zijn, denk bv aan een 2 weg + 4 subs of een 2 1/2 weg speaker.

Daarom heb ik ook van 1 USB nu 2 AUX gemaakt. Kan ik er altijd nog later er iets van maken als daarvoor een behoefte ontstaat....bv een ADC achter AUX 1&2 of een AES/USB ingang of 2 gebalanceerde ingangen....

Voorlopig is alleen TosLink 1 actief. Komende herfst/winter dan een input selectie in elkaar knutselen.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Duidelijk. Misschien zou ik de ingangen en uitgangen per "luisterkant" opnieuw genummerd hebben, de L 1 t/m 4 en R 1 t/m 4.

Gr. Mischa
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Zweitse »

mischa72 schreef:
Duidelijk. Misschien zou ik de ingangen en uitgangen per "luisterkant" opnieuw genummerd hebben, de L 1 t/m 4 en R 1 t/m 4.

Gr. Mischa
Dat is ook een optie. :wink:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

De minisharc dsp software nummert ze van 1..8. Je kunt wel labels/namen aan de kanalen geven maar 1..8 blijft ook. Dus ik dacht laat ik de minisharc maar volgen, dan is alles een beetje in lijn met elkaar.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

In dat geval kan ik je keuze begrijpen :goedzo:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Zweitse »

hsmeets schreef:
De minisharc dsp software nummert ze van 1..8. Je kunt wel labels/namen aan de kanalen geven maar 1..8 blijft ook. Dus ik dacht laat ik de minisharc maar volgen, dan is alles een beetje in lijn met elkaar.
Niets meer aan doen :wink: Laat je de panels maken in Duitsland?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Ja, bij de oosterburen.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Kleine update: Het alu ligt sinds enkele dagen in Berlijn (wordt rond 1 juli terug verwacht) en vandaag de HK printjes na net geen 4 weken bij de Bruna opgehaald:
P7-37.jpg
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Waar gehakt worden vallen spaanders zullen we maar zeggen: vanmorgen telefoontje uit Berlijn dat bij het bewerken van het frontpaneel iets mis was gegaan: werkstuk niet goed opgespannen zodat het was gaan bewegen tijdens het bewerken. Ach het wordt in de minne geschikt dus qua kosten is het geen punt. Alleen nu wat vertraging, nieuwe frontplaat kopen en weer opsturen. Er zijn ergere dingen in het leven dus ik blijf heel erg 'zen'.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Dikke pech. :-&
Kunnen ze zelf geen vervangende plaat leveren?

Volgende keer ga ik maar weer naar Kees. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Zonde. :(
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Ze hebben geen geborsteld alu. Ik krijg de kosten van de nieuwe plaat gecrediteerd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Ze moeten daar gauw maar eens een borstelstreek machine gaan aanschaffen, denk dat die in no time is terugverdiend. :idea:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

p7-35.jpg
Zit na te denken over hoe ik de 6 a 8 UCD modules aan de SMPS koppel. Hoe denken jullie over de volgende opties:

1) doorlussen

van SMPS naar de eerste UCD en dan naar de 2de UCD etc etc, dus doorlussen via de faston klemmen

2) knooppunt hardwired

draad uit de SMPS met de overeenkomstige 6 draden van de UCD's verbinden (bv op zo'n strip met soldeerogen die je wel eens bij wisselfilters in speakers ziet)

3) knooppunt via een print

printje (laten) maken waarop een aantal faston connectoren zitten.

4) Rail

In de kast koperen strippen (waar te krijgen?) tussen SMPS en UCD's monteren en daar met faston/ogen de spanning verdelen
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Nummer 3 kun je in mijn ogen het netste afwerken.
Dubbelzijdig kun je het heel compact houden.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Thanks Ray, inderdaad, dubbelzijdig.
knooppunt.JPG
2 van deze komen dan rechtop in de kast te staan tussen de UCD's en de SMPS, van de groepjes van 3 faston zitten er 2 aan de ene kant en 1 aan de andere kant.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Ietsje anders dan ik me had voorgesteld, maar dit zal ook wel werken.
vind je die faston's niet te dicht bij elkaar zitten ?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

dit ideetje kan ook weer in de kliko in...denkfout....verder denken....
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Hoezo ? :-k
Plaats reactie