Daudio gaat 'live'
Moderator: Beheerdersteam
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
ray5150 schreef:Zijn er eigenlijk ook al plannen voor een recensie of test van jullie producten door een tijdschrift als Music & Emotion (voorheen Home Studio ?
(heb ik eindelijk weer eens een reden om een paar van die bladen te kopen voor de vakantie.)
We zijn bezig met Music Emotion en nog een paar.
Zodra we meer weten zal ik het doorgeven.
gisterenavond heb ik de kans gehad om deze prachtige units te gaan beluisteren.......Daudio schreef:De nieuwe woofers staan in te spelen. Filtering klopt nog totaal niet, deze woofers reageren heel anders. Toch klinkt het zeer veelbelovend. Wel lachen op zich, het verschil in magneet grootte tussen de 10" AT woofers en de 12" Peerless woofers. Het frame met deze eenvoudige constructie blijkt goed stevig en trilt heel weinig mee.
ze zijn echt ongelooflijk goed,veel resolutie en enorm veel detail!
ook als het volume zacht staat is het laag echt goed te volgen en op hoger volume klinken ze echt heerlijk droog met een prachtige punch.
ik wil ze ook!
de prijs is als enorm te omschrijven,maar ze zijn het waard!
jeroen bedankt voor je gastvrijheid en voor het overtuigen van sander.
Laatst gewijzigd door dre op di 28 mei 2013, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus de Termino's worden getermineerd ?dre schreef:ik wil ze ook!![]()
Hallo Dre,
Groupbuy AT units doen? Wellicht kan Jeroen wat korting voor ons regelen bij Per...
Groetjes Walter
Groupbuy AT units doen? Wellicht kan Jeroen wat korting voor ons regelen bij Per...
Groetjes Walter
voor €5000 mag je ze komen halen.ray5150 schreef:Dus de Termino's worden getermineerd ?dre schreef:ik wil ze ook!![]()
Wat een leuke verspreking/vertieping, je-orendre schreef:jeoren bedankt voor je gastvrijheid en voor het overtuigen van sander.
moet je ondertussen maar geen tv kijken!SARK schreef:Wat een leuke verspreking/vertieping, je-orendre schreef:jeoren bedankt voor je gastvrijheid en voor het overtuigen van sander.
Laatst gewijzigd door dre op di 28 mei 2013, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
En hij maakt er weer eendre schreef:moet je onderyussen maar geen tv kijken!SARK schreef:Wat een leuke verspreking/vertieping, je-orendre schreef:jeoren bedankt voor je gastvrijheid en voor het overtuigen van sander.
topic vervuiling!
het is nog steeds niet afgelopen.
3x gecontroleerd!
het is nog steeds niet afgelopen.
3x gecontroleerd!
Hoofdletters...?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
zijn op.
Gister dus de introductie gehad in Amersfoort bij de AVMN en het was wat mij betreft een geslaagde avond gewest.Daudio schreef:Het persbericht van Daudio staat op http://www.hifi.nl en op http://www.audioreview.nl
A.s. donderdag 30 mei demonstreren we de Daudio W1 speaker bij AVMN in Amersfoort.
Na de zelfbouwintroductie op de luisterdag, nu de introductie op de hifi markt.
En op 14 en 15 september zullen we deelnemen aan de X-fi-audioshow.
Naast berichten op dit forum kun je ons ook volgen op Facebook.
Groet, Hans
De set liet genadeloos horen of de opname goed was of toch iets minder.
Het is een super analytisch systeem dat de ruimte mooi weet neer te zetten.
In het begin van de avond zat ik niet echt in het midden (naast de linker speaker) maar wel op de juiste luister afstand en daar viel me op dat het ruimtelijke beeld goed waarneembaar bleef. na een aantal nummers kon ik doorschuiven op de zelfde rij naar het midden en daar werd het allemaal nog beter op zijn plaats gezet.
Na de pauze ben ik bewust voor aan gaan zitten maar wel direct voor de speaker.
Wat daar opviel was dat het goed ging zo lang het volume niet te hoog werd, met name het groot orkestrale werk liep dicht en de samen hang verdween en werd een beetje een brij van instrumenten.
Misschien lag dit aan mijn luisterpositie maar dit was duidelijk iets te luid voor het systeem.
Puntje van kritiek is dat het hoog soms een scherp randje had.
Ik vermoed dat dit met een mooie buizen versterker op het mid/hoog beter zal gaan en het systeem wat vriendelijker / muzikaler zal worden.
Verder is het een heel mooi systeem wat een mooi groot podium weet neer te zetten al zal dit voor sommige iets te geweest zijn. (kwestie van smaak)
Bedankt voor de mooie avond en veel suc6 met dit systeem.
Groetjes George
- Daudio
- Contacteer:
George, bedankt voor de verslagje van de AVMN avond van gisteren.
Zelf heb ik ook gemerkt dat je vooraan te dicht zat voor een goed geluidsbeeld. Het blijft lastig om voor zoveel mensen het goed te laten klinken. Achterin willen ze iets harder, vooraan is het dan al vaak te hard. En je speelt veel harder dan thuis.
Wel viel me op dat de ruimtelijke weergave en de plaatsing in een groot midden gebied in de zaal erg goed was. De snelheid en de detaillering hoor je eigenlijk overal wel. Het laag is in een woonkamer veel gedetailleerder.
In het begin toen we inspeelden met een paar mensen in de zaal, was het geluids beeld trouwens veel beter, ook het laag.
Van veel mensen hebben we complimenten gekregen over zowel de klank, het design en de bouw. We zijn benieuwd wat voor versies er gemaakt gaan worden de komende tijd.
Ook hebben we weer veel geleerd. We hadden de speakers op een tafeltje van 30cm hoogte staan en dat ging goed. Mag nogwel wat hoger. (Deze waren bij de zaal aanwezig)
Die tafeltjes (Ikea) moeten we zeker ook bij ZBA luisterdagen gaan toepasseen. Geeft op de tweede derde en vierde rij veel meer mid en hoog.
Ik vond het erg leuk om te doen. AVMN bedankt voor de gelegenheid!
PS: Er zijn een heel aantal foto's gemaakt, hannesie of ik zullen die binnenkort plaatsen.
Zelf heb ik ook gemerkt dat je vooraan te dicht zat voor een goed geluidsbeeld. Het blijft lastig om voor zoveel mensen het goed te laten klinken. Achterin willen ze iets harder, vooraan is het dan al vaak te hard. En je speelt veel harder dan thuis.
Wel viel me op dat de ruimtelijke weergave en de plaatsing in een groot midden gebied in de zaal erg goed was. De snelheid en de detaillering hoor je eigenlijk overal wel. Het laag is in een woonkamer veel gedetailleerder.
In het begin toen we inspeelden met een paar mensen in de zaal, was het geluids beeld trouwens veel beter, ook het laag.
Van veel mensen hebben we complimenten gekregen over zowel de klank, het design en de bouw. We zijn benieuwd wat voor versies er gemaakt gaan worden de komende tijd.
Ook hebben we weer veel geleerd. We hadden de speakers op een tafeltje van 30cm hoogte staan en dat ging goed. Mag nogwel wat hoger. (Deze waren bij de zaal aanwezig)
Die tafeltjes (Ikea) moeten we zeker ook bij ZBA luisterdagen gaan toepasseen. Geeft op de tweede derde en vierde rij veel meer mid en hoog.
Ik vond het erg leuk om te doen. AVMN bedankt voor de gelegenheid!
PS: Er zijn een heel aantal foto's gemaakt, hannesie of ik zullen die binnenkort plaatsen.
Het was inderdaad een leuke en goede avond, zeker is wel duidelijk dat de details en dynamiek heel goed waren.
Het was voor veel mensen ook wel een openbaring dat deze relatief kleine luidsprekers zo makkelijk de zaal vulden.
We hebben duidelijk grotere systemen gehad, die dit niet zo goed deden.
Het werkelijk in de "sweetspot" zitten waar dan inderdaad je de diepte en ruimte kon ervaren was niet zo gemakkelijk omdat je dan met 32 man aan het luisteren bent.
Dat blijft uiteraard altijd een probleem, maar ik heb op verschillende plaatsen gezeten en gestaan, en wat mij dan verbaasde dat wat je als eerdere ervaring had, bij deze luidsprekers bleef het totaal in ieder geval heel erg mooi.
Het was ook wel erg leuk bij een oude opname (STAX?) met verschillende instrumenten, dat het karakter daar zo duidelijk herkenbaar was voor alle instrumenten die achtereenvolgens werden gehoord, voor mij een eye/ear-opener.
En dan was het ook nog eens gezellig.
Prima avond,
dus Jeroen en Hans bedankt.
binnenkort foto's.
Het was voor veel mensen ook wel een openbaring dat deze relatief kleine luidsprekers zo makkelijk de zaal vulden.
We hebben duidelijk grotere systemen gehad, die dit niet zo goed deden.
Het werkelijk in de "sweetspot" zitten waar dan inderdaad je de diepte en ruimte kon ervaren was niet zo gemakkelijk omdat je dan met 32 man aan het luisteren bent.
Dat blijft uiteraard altijd een probleem, maar ik heb op verschillende plaatsen gezeten en gestaan, en wat mij dan verbaasde dat wat je als eerdere ervaring had, bij deze luidsprekers bleef het totaal in ieder geval heel erg mooi.
Het was ook wel erg leuk bij een oude opname (STAX?) met verschillende instrumenten, dat het karakter daar zo duidelijk herkenbaar was voor alle instrumenten die achtereenvolgens werden gehoord, voor mij een eye/ear-opener.
En dan was het ook nog eens gezellig.
Prima avond,
binnenkort foto's.
Leuk dat het een succes was! Ik heb even wat foto's bekeken. Het lijkt me een lastige ruimte om een set goed in te laten klinken...
http://www.sneul.nl/index.php?option=co ... Itemid=63#
http://www.sneul.nl/index.php?option=co ... Itemid=63#
De foto's die er staan zijn al wat ouder, inmiddels is de beheerder er ook achter gekomen dat het beter kan, en de grote staldeuren zijn nu voorzien van isolatie voor de koude en ook hangt er nu een groot gordijn voor die deuren vanaf het plafond, wat al wat doet.
En gisteravond stonden er ook tegen de achterwand een aantal absorptie panelen, die er voor zorgen dat het duidelijk beter ging.
De beheerder ziet nu ook de noodzaak, en gaat er verder mee aan de gang, ook na een advies van Jeroen.
En gisteravond stonden er ook tegen de achterwand een aantal absorptie panelen, die er voor zorgen dat het duidelijk beter ging.
De beheerder ziet nu ook de noodzaak, en gaat er verder mee aan de gang, ook na een advies van Jeroen.
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
Als liefhebber van open systemen, en nieuwsgierig na alle berichten toch ook maar naar deze luisteravond gegaan.
Is het mogelijk om een open systeem naar acceptabele “WAF” proporties te brengen, dat was de grote hamvraag, en zijn deze mannen daar in geslaagd.
Tja… met een commercieel antwoord zou ik daar nee op moeten zeggen, alleen dan zou ik voor gek staan, de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen ……hier stond toch echt een mooi muzikaal setje te draaien
.
Positief
- Design, formaat
- Techniek actief/passief
- Klankbeeld, detaillering, dynamiek
- Muzikaliteit
- Opties aanvullende elektronica
- Mogelijkheid tot (beperkte) fine-tunen in de ruimte
Minder
- Plaatsing instrumenten en stemmen
- Definitie in het Laag, soms een beetje rommelig
- Complexe muziek loopt bij hoger volume iets dicht
Nu ken ik de ruimte een beetje en weet maar al te goed hoe moeilijk het is om hier met een grote groep mensen het iedereen naar de zin te maken,…….wel heb ik op verschillende posities gezeten.
Naar mijn gevoel hadden de speakers nog wat naar achteren, en iets dichter naar elkaar toe mogen staan, nu had je op de eerste rij, een beetje links/rechts geluid, wat verder naar achter werd dat beter.
Overall een geslaagd ontwerp met potentie…….mits goed opgesteld en ingeregeld.
Het beste compliment wat ik kan geven is dat het bijna net zo goed klonk als onze "Solidus" full-range open Baffle
, maar die is dan ook ruim twee keer zo groot, en mist dan wel weer de belangrijke WAF factor
.
Groet
Andre
Is het mogelijk om een open systeem naar acceptabele “WAF” proporties te brengen, dat was de grote hamvraag, en zijn deze mannen daar in geslaagd.
Tja… met een commercieel antwoord zou ik daar nee op moeten zeggen, alleen dan zou ik voor gek staan, de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen ……hier stond toch echt een mooi muzikaal setje te draaien
Positief
- Design, formaat
- Techniek actief/passief
- Klankbeeld, detaillering, dynamiek
- Muzikaliteit
- Opties aanvullende elektronica
- Mogelijkheid tot (beperkte) fine-tunen in de ruimte
Minder
- Plaatsing instrumenten en stemmen
- Definitie in het Laag, soms een beetje rommelig
- Complexe muziek loopt bij hoger volume iets dicht
Nu ken ik de ruimte een beetje en weet maar al te goed hoe moeilijk het is om hier met een grote groep mensen het iedereen naar de zin te maken,…….wel heb ik op verschillende posities gezeten.
Naar mijn gevoel hadden de speakers nog wat naar achteren, en iets dichter naar elkaar toe mogen staan, nu had je op de eerste rij, een beetje links/rechts geluid, wat verder naar achter werd dat beter.
Overall een geslaagd ontwerp met potentie…….mits goed opgesteld en ingeregeld.
Het beste compliment wat ik kan geven is dat het bijna net zo goed klonk als onze "Solidus" full-range open Baffle
Groet
Andre
Tja, wat zal ik zeggen?
De set zoals ik hem gisteren gehoord heb, heeft zijn voor's en tegen's.
Voor: het enorme open karakter van het geluid. De detailrijkdom is ook prachtig. Na de correcties van het laag was voor mij de klankbalans ook in orde.
Maar:
Ik vond het stereobeeld veel te groot. En dan bedoel ik niet de totale ruimte van dat beeld, maar de grootte van de individuele instrumenten en stemmen. Dat heb ik bij Magnapans ook alltijd. Verder mis ik kracht in het systeem. Als iemand op een grote trom slaat, wil ik dat horen en voelen. Dat doet dit systeem niet.
Tenslotte miste ik iets wat wat lastig te omschrijven is, maar wat ik maar "gloedvol" noem. Het is wat steriel.
Het zou mijn niet verbazen als dat niet aan de speakers ligt, maar aan de rest van de set.
Tot zover mijn, zoals altijd, zeer persoonlijke mening.
Groet,
Leobus
De set zoals ik hem gisteren gehoord heb, heeft zijn voor's en tegen's.
Voor: het enorme open karakter van het geluid. De detailrijkdom is ook prachtig. Na de correcties van het laag was voor mij de klankbalans ook in orde.
Maar:
Ik vond het stereobeeld veel te groot. En dan bedoel ik niet de totale ruimte van dat beeld, maar de grootte van de individuele instrumenten en stemmen. Dat heb ik bij Magnapans ook alltijd. Verder mis ik kracht in het systeem. Als iemand op een grote trom slaat, wil ik dat horen en voelen. Dat doet dit systeem niet.
Tenslotte miste ik iets wat wat lastig te omschrijven is, maar wat ik maar "gloedvol" noem. Het is wat steriel.
Het zou mijn niet verbazen als dat niet aan de speakers ligt, maar aan de rest van de set.
Tot zover mijn, zoals altijd, zeer persoonlijke mening.
Groet,
Leobus
- Daudio
- Contacteer:
Hoi Leo,
Wat jij waargenomen hebt, klopt. Positief, maar ook wat minpunten. Even op die laatste ingaan:
Stereobeeld te groot: opstelling in deze ruimte, wellicht had het dichter bij elkaar gemoeten, zoals Speakerkits ook aangaf.
Grootte van individuele stemmen en instrumenten: is absoluut niet zo in de woonkamer. Viel mij gisteren ook op. Vreemd bij effect van deze akoestiek. Ik vond het wel weer heel mooi bij het Vivaldi stuk, voor mij was het gewoon alsof er een echt orkest stond te spelen. Belachelijk mooi ruimtelijk. Bij de andere opname met het symphonie orkest met heel veel instrumenten tegelijk liep het inderdaad wat dicht zoals speakerkits aangaf.
Het systeem heeft wel degelijk kracht, maar is niet gemaakt om in zo'n ruimte met 30 mensen gevuld deze te laten voelen. Ik had het laag bewust niet te hard gezet met de grote trom en het laag was behoorlijk teruggeregeld om bij opnames met teveel laag de balans in orde te laten zijn. En dan wordt het helaas ook wat minder gloedvol. Dat ligt niet aan de set, maar aan de afstelling. Jouw systeem klinkt trouwens sowieso meer gloedvol, ook in de beste omstandigheden van ons systeem. Dat is ook een kwestie van smaak.
Al met al een geslaagde avond en weer veel geleerd. Maar laat het alsjeblieft niet bij deze avonden, ga nog eens bij Hans of mij langs, al naar gelang waar je het dichtst in de buurt woont! Dit systeem is voor de huiskamer gemaakt, niet voor demozalen!!!
Wat jij waargenomen hebt, klopt. Positief, maar ook wat minpunten. Even op die laatste ingaan:
Stereobeeld te groot: opstelling in deze ruimte, wellicht had het dichter bij elkaar gemoeten, zoals Speakerkits ook aangaf.
Grootte van individuele stemmen en instrumenten: is absoluut niet zo in de woonkamer. Viel mij gisteren ook op. Vreemd bij effect van deze akoestiek. Ik vond het wel weer heel mooi bij het Vivaldi stuk, voor mij was het gewoon alsof er een echt orkest stond te spelen. Belachelijk mooi ruimtelijk. Bij de andere opname met het symphonie orkest met heel veel instrumenten tegelijk liep het inderdaad wat dicht zoals speakerkits aangaf.
Het systeem heeft wel degelijk kracht, maar is niet gemaakt om in zo'n ruimte met 30 mensen gevuld deze te laten voelen. Ik had het laag bewust niet te hard gezet met de grote trom en het laag was behoorlijk teruggeregeld om bij opnames met teveel laag de balans in orde te laten zijn. En dan wordt het helaas ook wat minder gloedvol. Dat ligt niet aan de set, maar aan de afstelling. Jouw systeem klinkt trouwens sowieso meer gloedvol, ook in de beste omstandigheden van ons systeem. Dat is ook een kwestie van smaak.
Al met al een geslaagde avond en weer veel geleerd. Maar laat het alsjeblieft niet bij deze avonden, ga nog eens bij Hans of mij langs, al naar gelang waar je het dichtst in de buurt woont! Dit systeem is voor de huiskamer gemaakt, niet voor demozalen!!!
- Daudio
- Contacteer:
We blijven natuurlijk demo-en, maar mensen moeten zich realiseren dat als we een top systeem voor zalen zouden maken dat het er heel anders uit zou zien!
@ Speakerkits: hartstikke leuk, die positieve reactie van concollega's! Zoiets verwacht je toch niet.
@ Speakerkits: hartstikke leuk, die positieve reactie van concollega's! Zoiets verwacht je toch niet.
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
Mee eens, dat is een heel ander wereldje, en zeker niet makkelijker, vooral heel grote zalen....een aantal van onze klanten zijn daar ook nog steeds zoekende naar de heilige (audio) graal.
- Daudio
- Contacteer:
Ik heb gisteren de Mundorf Silver Gold Oil in het passieve filter van de Daudio W1 geplaatst.
De Dre combi is mooi en de Mundorf Silver Gold van Walter ook. Maar deze Mundorf Silver Gold Oil vind ik nog beter, en vooral muzikaler. En dan is die nog geeneens ingespeeld.
Donderdag bij de AVMN hadden we de luidspreker iets meer hoog gegeven. Die heb ik thuis laten zitten. Bij veel nummers erg mooi soms wat te hard. Met de Mundorf SGO is het scherpe randje eraf en wordt de muziek een geheel. Puur genieten.
Groet, Hans
De Dre combi is mooi en de Mundorf Silver Gold van Walter ook. Maar deze Mundorf Silver Gold Oil vind ik nog beter, en vooral muzikaler. En dan is die nog geeneens ingespeeld.
Donderdag bij de AVMN hadden we de luidspreker iets meer hoog gegeven. Die heb ik thuis laten zitten. Bij veel nummers erg mooi soms wat te hard. Met de Mundorf SGO is het scherpe randje eraf en wordt de muziek een geheel. Puur genieten.
Groet, Hans
Ik wist wel dat die Mundorf S/G/O je zou gaan bevallen, kost wat, maar dan heb je ook wel wat. Met nog wat meer inspelen wordt het nog beter denk ik.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Daudio
- Contacteer:
Heb jij die zelf wel eens gebruikt voor de volle waarde? Ik meen me te herinneren dat je hem alleen een beetje toevoegt.