Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Kappa7 »

Infase schreef: zo 24 dec 2023, 13:05
Pjotr schreef: zo 24 dec 2023, 9:24
Is het lijstje waar Olaf niet meer naar luistert al compleet dan?
Ik moet zeggen dat het zeker een interessante invalshoek is, om het van de andere kant te belichten, het is nou eenmaal zo dat door de jaren heen er inderdaad wat merken zouden kunnen gaan afvallen waar iemand dan liever niet meer naar luistert.
Voor mij geldt dat in ieder geval wel, en door mijn niet geringe leeftijd van 52 heb ik daar dus inderdaad mee te maken.

Om hier een licht op te schijnen en aan de gestelde vraag te voldoen heb ik een lijst van merken samengesteld waar ik liever niet meer naar luister, deze lijst is als pdf bestand te downloaden.
Lijst niet langer beluisterde merken.pdf
Een enorme lijst mag ik wel zeggen :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door ds23man »

Eerder een shortlist...
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Leobus »

Afgelopen vrijdag samen met Olaf naar W en W in Enschede geweest. Olaf had mij getipt dat daar een Audionet SAM 20 SE te koop stond.
Ik had elders al een paar keer Audionets gehoord en was aardig onder de indruk. Dus mijn boxen in de auto, Olaf opgehaald en samen luisteren. Allebei wel onder de indruk en dat samen met een redelijke inruilprijs voor mijn oude versterker reden genoeg om de Audionet aan te schaffen
Onderweg natuurlijk lekker gekletst en nog even de 25 euro beloning voor het raden van de dac aangekaart. Ik wil dat geld helemaal niet. Olaf heeft al zoveel geholpen.
Nu de versterker aan het inspelen. Eerste indruk: dit is van grote klasse. Zie je trouwens al aan de verpakking en de AB. Super degelijk.
Olaf nogmaals bedankt voor je hulp.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Goedemiddag Leo.

Ik heb het een hele gezellige en waardevolle dag gevonden, bedankt daarvoor.
Ik wens je veel luistergenot met je hele mooie versterker, Ik ben er van overtuigd dat je een hele goede keuze hebt gemaakt zo.
2024 wordt een jaar van lekker genieten van je muziek, en de vele jaren die er op gaan volgen ook.

Bedankt voor alles en graag tot een volgende keer!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door dre »

Goed bezig Olaf!
En inderdaad is een mening van een niet DIY apparaat of speaker hier helaas slecht gewaardeerd. :(
Deze kant van de hobby incl. bekabeling laat ik hier ook niet zien. :mrgreen:

Respect voor Walter! :goedzo:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Pjotr »

dre schreef: zo 24 dec 2023, 14:39
En inderdaad is een mening van een niet DIY apparaat of speaker hier helaas slecht gewaardeerd. :(
Hoe kun je dat nou zeggen als het vrijwel nooit voorbij komt? Ik ken zou gauw geen voorbeelden, nou ja of je moet Bose bedoelen... :mrgreen:

B.t.w. Gefeliciteerd Leo met je Audionet! Eindelijk van je scherpe ssssssssss-en af nu?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Leeuwarden »

dre schreef: zo 24 dec 2023, 14:39
En inderdaad is een mening van een niet DIY apparaat of speaker hier helaas slecht gewaardeerd. :(
Onzin Dre... Even mond spelen met zeep...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door dre »

Bier ook goed? :beer:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Olaf Analogue »

We gaan voor het bier in dit geval :beer:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Een hele kleine update, ik heb een set 'Leobus" interlinks in gebruik genomen, daar ga ik voorlopig even lekker naar luisteren en ze laten inspelen.
De eerste indruk is heel goed.
Bijlagen
P_20240204_090646.jpg
P_20240204_090805.jpg
P_20240204_090832.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Shadow »

Welkom terug :bakkie:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Dank je wel \:D/
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Weer even een nieuw speeltje opgehaald bij W&W audio.
Bijlagen
P_20240209_112627.jpg
P_20240209_112617.jpg
P_20240209_111422.jpg
P_20240209_111415.jpg
P_20240209_111411.jpg
P_20240209_111409.jpg
P_20240209_111403.jpg
P_20240209_111401.jpg
P_20240209_111346.jpg
P_20240209_111341.jpg
P_20240209_111336.jpg
P_20240209_111317.jpg
P_20240209_111305.jpg
P_20240209_111302.jpg
P_20240209_111259.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Walt »

Ben benieuwd, een versterker?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Barry2001 »

W&W is hier vlakbij, nooit geweest, zal er eens binnen wippen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Shadow »

Prototype audiozaak, heerlijke bende :lol:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3084
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door beijert »

Ziet er goed uit. Zal er ook eens langs wippen, om te kijken.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Ik ben al jaren vaste klant bij W&W.
Gezellige sfeer en altijd even met een kop koffie bijkletsen.
Karel is hiermee begonnen uit liefhebberij oogpunt en zo staat hij er nog altijd in.
Leuke mensen en er zijn leuke deals te maken.
Alles kan uitgebreid beluisterd worden.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door hsmeets »

"Wat vor soeten heb di daer?"
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Zo, intussen thuis gearriveerd, tezamen met een volledig nieuwe "Audio Analogue Maestro Anniversary" versterker.
Uit ervaringen die ik in het verleden heb opgedaan komen versterkers zonder feedback op mij muzikaler over dan versterkers met feedback, het hoe en waarom hiervan weet ik niet, het is slechts mijn ervaring, misschien dat iemand met meer kennis van zaken op dat gebied hier een lichtje op kan schijnen, ik vindt dat echt wel interessante materie.

Ik weet dat door het weglaten van feedback er flink op het output vermogen wordt ingeleverd, maar voor in de huiskamer blijft er uiteraard meer dan genoeg over, zeker op luidsprekers met een rendement van 93 db

De Puccini heeft geen feedback in het eindversterker gedeelte, maar wel in de voortrap, de Maestro echter heeft helemaal geen feedback.
Al met al dus weer lekker luisteren en kijken wat de vershillen zijn (if any)
1.jpg
2.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Walt »

Mooi stuk techniek, ben benieuwd hoe deze klinkt.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door rikpost »

Prachtig Olaf ! 8) :kwijl:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Olaf Analogue »

In verband met mijn medische conditie heb ik tot vandaag moeten wachten met het uitpakken en plaatsen van de versterker. Dat is iets waar ik helaas mee te leven heb, maar dat mag de pret niet drukken, ik ben gelukkig positief aangelegd dus ik maak er het beste van.

De versterker dus zojuist uitgepakt en in het roemruchte kastje geplaatst. Dat gaat allemaal maar net en is uiteraard niet ideaal. Gelukkig zitten de koel profielen langs de zijkanten en het toestel hoeft alleen maar op laag volume te spelen, dus ik verwacht geen problemen op warmte gebied.
Wel heb ik bij W&W audio diverse audioracks bekeken en daar zitten wel exemplaren tussen welke mij aanspreken.

Het goede nieuws: ik heb nu mijn eerste "high-end" netkabel omdat Audio Analogue deze mee levert met deze serie versterkers.

Zoals gezegd is het toestel volledig nieuw, dus hij moet eerst nog inspelen. Maar de klank is sowieso al heel goed.
Ik zal over een paar dagen of zo dan ook uitgebreider op de klank ingaan.
Bijlagen
P_20240210_072537.jpg
P_20240210_072555.jpg
P_20240210_074441.jpg
P_20240210_074452.jpg
P_20240210_074502.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: De audioset van Olaf.

Bericht door Walt »

Kijk aan, een fabrikant die een mooie kabel er gewoon bijlevert, maar je zit ook in een serieuze prijsklasse natuurlijk.
Plaats reactie