Een enorme lijst mag ik wel zeggenInfase schreef: ↑zo 24 dec 2023, 13:05Ik moet zeggen dat het zeker een interessante invalshoek is, om het van de andere kant te belichten, het is nou eenmaal zo dat door de jaren heen er inderdaad wat merken zouden kunnen gaan afvallen waar iemand dan liever niet meer naar luistert.
Voor mij geldt dat in ieder geval wel, en door mijn niet geringe leeftijd van 52 heb ik daar dus inderdaad mee te maken.
Om hier een licht op te schijnen en aan de gestelde vraag te voldoen heb ik een lijst van merken samengesteld waar ik liever niet meer naar luister, deze lijst is als pdf bestand te downloaden.
Lijst niet langer beluisterde merken.pdf
Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Re: Waar luistert Olaf naar?
Afgelopen vrijdag samen met Olaf naar W en W in Enschede geweest. Olaf had mij getipt dat daar een Audionet SAM 20 SE te koop stond.
Ik had elders al een paar keer Audionets gehoord en was aardig onder de indruk. Dus mijn boxen in de auto, Olaf opgehaald en samen luisteren. Allebei wel onder de indruk en dat samen met een redelijke inruilprijs voor mijn oude versterker reden genoeg om de Audionet aan te schaffen
Onderweg natuurlijk lekker gekletst en nog even de 25 euro beloning voor het raden van de dac aangekaart. Ik wil dat geld helemaal niet. Olaf heeft al zoveel geholpen.
Nu de versterker aan het inspelen. Eerste indruk: dit is van grote klasse. Zie je trouwens al aan de verpakking en de AB. Super degelijk.
Olaf nogmaals bedankt voor je hulp.
Groet,
Leobus
Ik had elders al een paar keer Audionets gehoord en was aardig onder de indruk. Dus mijn boxen in de auto, Olaf opgehaald en samen luisteren. Allebei wel onder de indruk en dat samen met een redelijke inruilprijs voor mijn oude versterker reden genoeg om de Audionet aan te schaffen
Onderweg natuurlijk lekker gekletst en nog even de 25 euro beloning voor het raden van de dac aangekaart. Ik wil dat geld helemaal niet. Olaf heeft al zoveel geholpen.
Nu de versterker aan het inspelen. Eerste indruk: dit is van grote klasse. Zie je trouwens al aan de verpakking en de AB. Super degelijk.
Olaf nogmaals bedankt voor je hulp.
Groet,
Leobus
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar?
Goedemiddag Leo.
Ik heb het een hele gezellige en waardevolle dag gevonden, bedankt daarvoor.
Ik wens je veel luistergenot met je hele mooie versterker, Ik ben er van overtuigd dat je een hele goede keuze hebt gemaakt zo.
2024 wordt een jaar van lekker genieten van je muziek, en de vele jaren die er op gaan volgen ook.
Bedankt voor alles en graag tot een volgende keer!
Ik heb het een hele gezellige en waardevolle dag gevonden, bedankt daarvoor.
Ik wens je veel luistergenot met je hele mooie versterker, Ik ben er van overtuigd dat je een hele goede keuze hebt gemaakt zo.
2024 wordt een jaar van lekker genieten van je muziek, en de vele jaren die er op gaan volgen ook.
Bedankt voor alles en graag tot een volgende keer!
Re: Waar luistert Olaf naar?
Goed bezig Olaf!
En inderdaad is een mening van een niet DIY apparaat of speaker hier helaas slecht gewaardeerd.
Deze kant van de hobby incl. bekabeling laat ik hier ook niet zien.
Respect voor Walter!
En inderdaad is een mening van een niet DIY apparaat of speaker hier helaas slecht gewaardeerd.
Deze kant van de hobby incl. bekabeling laat ik hier ook niet zien.
Respect voor Walter!
Re: Waar luistert Olaf naar?
Hoe kun je dat nou zeggen als het vrijwel nooit voorbij komt? Ik ken zou gauw geen voorbeelden, nou ja of je moet Bose bedoelen...
B.t.w. Gefeliciteerd Leo met je Audionet! Eindelijk van je scherpe ssssssssss-en af nu?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar?
Een hele kleine update, ik heb een set 'Leobus" interlinks in gebruik genomen, daar ga ik voorlopig even lekker naar luisteren en ze laten inspelen.
De eerste indruk is heel goed.
De eerste indruk is heel goed.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: De audioset van Olaf.
Ik ben al jaren vaste klant bij W&W.
Gezellige sfeer en altijd even met een kop koffie bijkletsen.
Karel is hiermee begonnen uit liefhebberij oogpunt en zo staat hij er nog altijd in.
Leuke mensen en er zijn leuke deals te maken.
Alles kan uitgebreid beluisterd worden.
Gezellige sfeer en altijd even met een kop koffie bijkletsen.
Karel is hiermee begonnen uit liefhebberij oogpunt en zo staat hij er nog altijd in.
Leuke mensen en er zijn leuke deals te maken.
Alles kan uitgebreid beluisterd worden.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: De audioset van Olaf.
Zo, intussen thuis gearriveerd, tezamen met een volledig nieuwe "Audio Analogue Maestro Anniversary" versterker.
Uit ervaringen die ik in het verleden heb opgedaan komen versterkers zonder feedback op mij muzikaler over dan versterkers met feedback, het hoe en waarom hiervan weet ik niet, het is slechts mijn ervaring, misschien dat iemand met meer kennis van zaken op dat gebied hier een lichtje op kan schijnen, ik vindt dat echt wel interessante materie.
Ik weet dat door het weglaten van feedback er flink op het output vermogen wordt ingeleverd, maar voor in de huiskamer blijft er uiteraard meer dan genoeg over, zeker op luidsprekers met een rendement van 93 db
De Puccini heeft geen feedback in het eindversterker gedeelte, maar wel in de voortrap, de Maestro echter heeft helemaal geen feedback.
Al met al dus weer lekker luisteren en kijken wat de vershillen zijn (if any)
Uit ervaringen die ik in het verleden heb opgedaan komen versterkers zonder feedback op mij muzikaler over dan versterkers met feedback, het hoe en waarom hiervan weet ik niet, het is slechts mijn ervaring, misschien dat iemand met meer kennis van zaken op dat gebied hier een lichtje op kan schijnen, ik vindt dat echt wel interessante materie.
Ik weet dat door het weglaten van feedback er flink op het output vermogen wordt ingeleverd, maar voor in de huiskamer blijft er uiteraard meer dan genoeg over, zeker op luidsprekers met een rendement van 93 db
De Puccini heeft geen feedback in het eindversterker gedeelte, maar wel in de voortrap, de Maestro echter heeft helemaal geen feedback.
Al met al dus weer lekker luisteren en kijken wat de vershillen zijn (if any)
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: De audioset van Olaf.
In verband met mijn medische conditie heb ik tot vandaag moeten wachten met het uitpakken en plaatsen van de versterker. Dat is iets waar ik helaas mee te leven heb, maar dat mag de pret niet drukken, ik ben gelukkig positief aangelegd dus ik maak er het beste van.
De versterker dus zojuist uitgepakt en in het roemruchte kastje geplaatst. Dat gaat allemaal maar net en is uiteraard niet ideaal. Gelukkig zitten de koel profielen langs de zijkanten en het toestel hoeft alleen maar op laag volume te spelen, dus ik verwacht geen problemen op warmte gebied.
Wel heb ik bij W&W audio diverse audioracks bekeken en daar zitten wel exemplaren tussen welke mij aanspreken.
Het goede nieuws: ik heb nu mijn eerste "high-end" netkabel omdat Audio Analogue deze mee levert met deze serie versterkers.
Zoals gezegd is het toestel volledig nieuw, dus hij moet eerst nog inspelen. Maar de klank is sowieso al heel goed.
Ik zal over een paar dagen of zo dan ook uitgebreider op de klank ingaan.
De versterker dus zojuist uitgepakt en in het roemruchte kastje geplaatst. Dat gaat allemaal maar net en is uiteraard niet ideaal. Gelukkig zitten de koel profielen langs de zijkanten en het toestel hoeft alleen maar op laag volume te spelen, dus ik verwacht geen problemen op warmte gebied.
Wel heb ik bij W&W audio diverse audioracks bekeken en daar zitten wel exemplaren tussen welke mij aanspreken.
Het goede nieuws: ik heb nu mijn eerste "high-end" netkabel omdat Audio Analogue deze mee levert met deze serie versterkers.
Zoals gezegd is het toestel volledig nieuw, dus hij moet eerst nog inspelen. Maar de klank is sowieso al heel goed.
Ik zal over een paar dagen of zo dan ook uitgebreider op de klank ingaan.
Re: De audioset van Olaf.
Kijk aan, een fabrikant die een mooie kabel er gewoon bijlevert, maar je zit ook in een serieuze prijsklasse natuurlijk.
