MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Manne reuze bedankt
Ik hou het gewoon zoals het nu is
Het is netjes alleen 0 boven de 230 aansluiting
Ik stoor me daar niet aan
En over dat luidspreker symbool plaats ik dat embleempje op links en rechts
Staat er de naam van de bouwer op O:)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door audiomanics »

OpaBert schreef:
Maar het gaat om dat 0 boven de 230 aansluiting
Lassen is ook ingrijpend , een spettertje er naast en het is nog een grotere pit
En het is voor mezelf dus niet zo erg , O:)
Je zegt dat het voor jou niet zo erg is... Maar ondanks dat het aan de achterkant zit en waarschijnlijk niemand op deze aardbol het ooit zal zien:
Pak gewoon een nieuw stuk aluminium en maak het opnieuw.. Nu weet je hoe het moet en zo'n (kleine) onvolkomenheid, het blijft knagen...

En dat stuk aluminium dat je nu hebt? kan je vast wel weer eens een beugeltje of koelprofieltje oid van maken..

Geloof me, het gebeurt mij ook.... tot nu toe gelukkig nog niet met een ding van 5000 euro van iemand anders.... spreekwoord luidt: waar gewerkt wordt vallen spaanders en nog een: wie werkt maakt fouten, wie niet werkt, de grootste..

Kees
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

audiomanics schreef:
OpaBert schreef:
Maar het gaat om dat 0 boven de 230 aansluiting
Lassen is ook ingrijpend , een spettertje er naast en het is nog een grotere pit
En het is voor mezelf dus niet zo erg , O:)
Je zegt dat het voor jou niet zo erg is... Maar ondanks dat het aan de achterkant zit en waarschijnlijk niemand op deze aardbol het ooit zal zien:
Pak gewoon een nieuw stuk aluminium en maak het opnieuw.. Nu weet je hoe het moet en zo'n (kleine) onvolkomenheid, het blijft knagen...

En dat stuk aluminium dat je nu hebt? kan je vast wel weer eens een beugeltje of koelprofieltje oid van maken..

Geloof me, het gebeurt mij ook.... tot nu toe gelukkig nog niet met een ding van 5000 euro van iemand anders.... spreekwoord luidt: waar gewerkt wordt vallen spaanders en nog een: wie werkt maakt fouten, wie niet werkt, de grootste..

Kees
Ik heb een beter idee
Ik verlaag een kader met 1 mm rond om de LS bussen en rondom de 230 net entree
En graveer ik alles links en rechts opnieuw
Maar ik moet eerst zeker weten dat donderdag de rest kan afkrijgen
En ik dan nog voldoende puf heb om in de schuur te komen.
Ik maak nu al deze stomme fouten omdat ik met pijn in mn rug en de morfine moeite heb met concentreren
Ben dus ook weer bang dat ik dan weer iets anders verkeerd te doen
Bovendien ik heb geen stuk strip 90x290 mm 10 mm dikt
Eer ik dat stukje heb ben ik 2,5-3 weken verder en verder een erg duur stukje zo
Verder is die cnc machine een uitkomst , maar kan het beter door jou laten doen
En die machine verkopen , liefst aan iemand vlakbij :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Alles is geboord en getapt
Wat een werk in dat aluminium blind boren en tappen
Geen een tapje gebroken O:)
Middenschot ter versteviging en afscherming
Effe wat oude buizen er in voor het aanzicht een kt88 is hoger dan de ander zie ik :bakkie:
:relax:
Bijlagen
96503412-80B2-4F6C-813A-03F73532B375.jpeg
D1CF223E-1E44-434D-B8DF-851C370A4373.jpeg
0A70F1E7-4417-4BE4-8958-6AAC44051BDE.jpeg
D24E3E98-104A-4972-9DFB-B7AEB4A80EA5.jpeg
5BD3C99D-0A86-4E3D-874B-A701BCE90EC5.jpeg
28A2CA9E-C1B0-4645-9FED-65C154B8D669.jpeg
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Dat ziet er zo prachtig uit, kleurtje op de kast en voila.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Dat ziet er zo prachtig uit, kleurtje op de kast en voila.
Ik ben er tevreden mee Peter O:)
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

OpaBert schreef:
peterl schreef:
Dat ziet er zo prachtig uit, kleurtje op de kast en voila.
Ik ben er tevreden mee Peter O:)
En daar gaat het om Bert, En die 0 ohm, maak je daar niet druk om, hij werkt daar prima om. :lol:
En als je hem zelf spuit kan je het ook nog glad plamuren.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
OpaBert schreef:
peterl schreef:
Dat ziet er zo prachtig uit, kleurtje op de kast en voila.
Ik ben er tevreden mee Peter O:)
En daar gaat het om Bert, En die 0 ohm, maak je daar niet druk om, hij werkt daar prima om. :lol:
En als je hem zelf spuit kan je het ook nog glad plamuren.
Ja vind het wel goed hoor , vind de voorkant het belangrijkst , en wil hem maandag of dinsdag naar dat poedercoaten bedrijf brengen
Dan kleur bepalen En mag ik mee liften met grote orders , daar kan ik nog geen spuitbus voor kopen , dus moet alleen geduld hebben
Nu ben ik toch een paar dingen vergeten A de inschakel vertraging moet zijn eigen voeding hebben , B omdat op die print geen relais zit
Moet ik 2 gaatjes boren Dat is zo gebeurd Alleen ik zit in huis te wachten op de apotheek die is er meestal stipt 12 uur
Nu vandaag niet , dus ff wachte :sure:
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Spoc »

Ik vind ze er zo al bruut uitzien =P~
De trafokapjes aflakken met satijnlak en alleen de bovenplaat een kleurtje, meer heeft al dit moois toch niet nodig. :goedzo:

Groets, Bob
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Spoc schreef:
Ik vind ze er zo al bruut uitzien =P~
De trafokapjes aflakken met satijnlak en alleen de bovenplaat een kleurtje, meer heeft al dit moois toch niet nodig. :goedzo:

Groets, Bob
Daar liep ik ook al aan te denken :D
De omlijsting zo laten alleen het verkleurt van aanraken
Trafo,s satijn zwart Dat heb ik ook staan
Dan alleen die boven platen een kleurtje Hoogglans Zwart ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Shadow »

Zeker zo laten... :goedzo:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Als je een roterende schuurmachine (met 500) gebruikt krijg je een effect dat niet vlekt.
en dan kan je evt. de logo's invullen met zwart.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Als je een roterende schuurmachine (met 500) gebruikt krijg je een effect dat niet vlekt.
en dan kan je evt. de logo's invullen met zwart.
Zal daar een proefje mee doen hier een stukje elke dag vast pakken :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Zeker zo laten... :goedzo:
Ja denk er ook zo over ben stuk nu Boodschappen gedaan , vandaag rustdag O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Wat een klus om dat voor het weekend af te krijgen , is me niet gelukt
Maar deze versterker is beter voorbereid dan enig ander van me
Alle printen zitten erin
Gaten voor bedrading met rubber tules
Dus boormachine kan opgeborgen worden
Maandag alles weer uit elkaar halen en Topplaat weg brengen voor poedercoaten
Dan ff niks O:)
Bijlagen
A0AE622E-DA20-4B11-B3FE-0AC7DE9A97C4.jpeg
2A2420DB-5BF5-44F6-B8E2-23BF9824D6E3.jpeg
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door molekuul »

Mooi hoor!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

molekuul schreef:
Mooi hoor!
Dankje O:)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Kappa7 »

Dat zijn stevige kastjes geworden.
Mooi dat je dat allemaal zelf kan vrezen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Barry2001 »

Dat wordt mooi :rock: maar had je die trafo aan de binnenkant (of is het een smoorspoel?) net beter aan de kant van de net entree kunnen zetten? De ingang van de versterker, waar komt die ivm AC spanning?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door democles »

Netjes Bert :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef:
Dat wordt mooi :rock: maar had je die trafo aan de binnenkant (of is het een smoorspoel?) net beter aan de kant van de net entree kunnen zetten? De ingang van de versterker, waar komt die ivm AC spanning?
Hoi Barry , het is een Smoorspoel
De ingang van de versterker zit voor boven op naast de 6J5 dus daar heb ik geen last van brom Barry , dus een zo laag mogelijke rommel wat de ingang kan bereiken
De 6J5 en 6N6P worden ook met DC gevoed dat heb ik ook gedaan bij de PM Billy ook CFB overigens
Ik moet als ik ook het aard systeem goed doe , helemaal niks geen brom hebben O:)
de DC op de Elco 500uF gaat omhoog naar de middentap UGT
Ben er wel content mee zo :D

democles schreef:
Netjes Bert :goedzo:
Dankjewel Demo O:)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Barry2001 »

Ingang bovenop, gaat wel goed dan. Heb niks gezegd :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef:
Ingang bovenop, gaat wel goed dan. Heb niks gezegd :D
Ik heb niks gehoord :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Voor ik hem afbreek voor poedercoaten nog ff kijke O:)
Bijlagen
62AC397D-4492-4631-AFB3-8928EFB089BE.jpeg
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Hij is mooi :rock:
Plaats reactie