Dus daar is geen discussie voor nodig
Verder zijn dat mooie compacte kastjes Jeroen! Het front is zo te zien matzwart toch?
Groetjes Walter
Moderator: Beheerdersteam
Aanvullend op het antwoord van Jeroen.Walt schreef:Hallo Hans, Jeroen,
Wordt de kleur altijd wit of zijn er op bestelling andere kleuren mogelijk? Bijv. volledig zwart pianolak?
Groetjes Walter
En we testen verder:Daudio schreef:Wordt weer spannend in Breda, ik hoop dat we de opstelling van het systeem zodanig krijgen dat minimaal 90% van de potentie hoorbaar wordt.
Reinder, het luisteren gaat toch op basis van wat we horen. Het vervelende is dat er niets aan die dingen te meten valt, waarmee het condensator testen per definitie een subjectieve belevenis is. Ikzelf ben ook altijd zeer sceptisch, maar kan niet om de hoorbare effecten heen.
Vanmiddag waren we op een gegeven moment aan het testen met een 4.7uF tri-reference, met parallel daaraan een waarde van 2.2uF die oftewel tri-reference was of Mundorf silver/oil.
dre en Hans vonden de Mundorf mooier. Dus toen heb ik even gemeen gedaan. Bij het terugzetten van de 2.2uF van tri-reference weer naar Mundorf liet ik aan een kant stiekem de tri-reference zitten. De muziek weer aan...
...en onze dre was helemaal van slag. Huh? Dit klinkt niet zoals de Mundorf moet horen te klinken.
Na ja, dan wordt het toch bizar he? Dus toen ook maar weer aan de rechterkant de Mundorf erop gezet. Voorlopig zitten we nu dus op die combinatie.
Ook de condensator parallel aan de C-Quenze was een ervaring. Toen de 8.2uF Superior Z-cap was vervangen door een 8.2uF Audyn Cap Plus, kwam er zoveel meer energie in het mid dat de tweeter op het overnamepunt weer minder energie moest krijgen. Het schopte de balans gewoon in de war. En dat door slechts een type van dezelfde waarde te vervangen.
Ja, schiet mij maar lek.
Uiteindelijk betekent het dat wij, net als Tony Gee dat doet, op een gegeven moment een bepaalde mix van componenten optimaal vinden en het filter ook zo gaan leveren. Mensen kunnen dan altijd nog experimenteren als ze dat willen, alleen het zal niet onze aanbeveling zijn, we proberen op de beste prijs/kwaliteit verhouding uit te komen.
In de drie opties die Hans aangeeft is de prijs van de condensator voor de tweeter achtereenvolgens €17,- en €94,- en €155,- (silver/gold/oil)Walt schreef:Hallo Hans,
Heb je zo toevallig de nieuwprijzen bij de hand dan kunnen we zien over wat voor kostenverschillen we spreken...
Groetjes Walter
Dat zijn natuurlijk grote prijsverschillen, maar als je ziet wat er uitgegeven wordt aan luidsprekerkabels en interlinks, dan is het een zinvolle investering. Want de verschillen die je daarmee behaald zijn vergelijkbaar, maar vaak vele malen prijziger.Daudio schreef:In de drie opties die Hans aangeeft is de prijs van de condensator voor de tweeter achtereenvolgens €17,- en €94,- en €155,- (silver/gold/oil)Walt schreef:Hallo Hans,
Heb je zo toevallig de nieuwprijzen bij de hand dan kunnen we zien over wat voor kostenverschillen we spreken...
Groetjes Walter