Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Bij spoelen met kleinere waarden (<2.2mH) heb je eigenlijk maar één keuze: Jantzen Wax coils

Dus daar is geen discussie voor nodig :mrgreen:

Verder zijn dat mooie compacte kastjes Jeroen! Het front is zo te zien matzwart toch?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door anonamemouse »

Ziet er erg goed uit! Ik heb toch een klein aanmerkingetje, het logo leest nu van boven naar beneden. Dat zou ik omdraaien, zodat het van beneden naar boven gaat. Het is puur psychologisch, maar het geeft een stijgend gevoel mee aan de naam.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Dat kunnen we in overweging nemen. Dan moet het logo wel aan de linkerkant zitten, anders moet je achter de speaker staan om het te kunnen lezen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Hallo Hans, Jeroen,

Wordt de kleur altijd wit of zijn er op bestelling andere kleuren mogelijk? Bijv. volledig zwart pianolak?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Tuurlijk wordt dat mogelijk, alleen dat zal veel duurder zijn. Dat heb je nu eenmaal met pianozwart, dat is zo ongeveer het moeilijkst om perfect voor het oog te maken. Ik denk trouwens dat je met die kleur heel veel van de kracht van het ontwerp om zeep helpt. Dan zou ik voor een andere sprekende kleur gaan, zoals donker rood, of wit aluminium.

Om nog te antwoorden op je vraag over de kleur van de kastjes, ja, die is mat zwart.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Walt schreef:
Hallo Hans, Jeroen,

Wordt de kleur altijd wit of zijn er op bestelling andere kleuren mogelijk? Bijv. volledig zwart pianolak?

Groetjes Walter
Aanvullend op het antwoord van Jeroen.

Naast verschillende kleuren (alle ral kleuren zijn leverbaar) zijn ze ook in meerdere houtsoorten leverbaar. MDF, Multiplex, Eiken, beuken, walnotenhout enz. En bij die laatsten is lak, was of beits voldoende voor een mooi resultaat. Het materiaal wordt dan wat duurder, de afwerking goedkoper.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Hallo Hans,

Ik neem aan dat je dan verschillende soorten houtfineer bedoelt?

(dus niet massief hout)

Tevens ben ik benieuwd hoe de Mundorf Silver/Gold je zal bevallen, geef ze sowieso wel weer even de tijd om wat in te spelen want ik had ze al lang niet meer gebruikt.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Nee geen fineer. Dat kan ook, maar dat bedoelde ik niet.

Ik ga straks of morgen de Mundorf proberen. Je hoort van mij.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Hallo Hans,

Draai dan ook zeker wat vrouwen stemmen, daar vind ik het duurdere Mundorf spul met name zijn meerwaarde geven.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Daudio schreef:
Wordt weer spannend in Breda, ik hoop dat we de opstelling van het systeem zodanig krijgen dat minimaal 90% van de potentie hoorbaar wordt.

Reinder, het luisteren gaat toch op basis van wat we horen. Het vervelende is dat er niets aan die dingen te meten valt, waarmee het condensator testen per definitie een subjectieve belevenis is. Ikzelf ben ook altijd zeer sceptisch, maar kan niet om de hoorbare effecten heen.

Vanmiddag waren we op een gegeven moment aan het testen met een 4.7uF tri-reference, met parallel daaraan een waarde van 2.2uF die oftewel tri-reference was of Mundorf silver/oil.
dre en Hans vonden de Mundorf mooier. Dus toen heb ik even gemeen gedaan. Bij het terugzetten van de 2.2uF van tri-reference weer naar Mundorf liet ik aan een kant stiekem de tri-reference zitten. De muziek weer aan...

...en onze dre was helemaal van slag. Huh? Dit klinkt niet zoals de Mundorf moet horen te klinken.

Na ja, dan wordt het toch bizar he? Dus toen ook maar weer aan de rechterkant de Mundorf erop gezet. Voorlopig zitten we nu dus op die combinatie.

Ook de condensator parallel aan de C-Quenze was een ervaring. Toen de 8.2uF Superior Z-cap was vervangen door een 8.2uF Audyn Cap Plus, kwam er zoveel meer energie in het mid dat de tweeter op het overnamepunt weer minder energie moest krijgen. Het schopte de balans gewoon in de war. En dat door slechts een type van dezelfde waarde te vervangen.

Ja, schiet mij maar lek. :mrgreen:
Uiteindelijk betekent het dat wij, net als Tony Gee dat doet, op een gegeven moment een bepaalde mix van componenten optimaal vinden en het filter ook zo gaan leveren. Mensen kunnen dan altijd nog experimenteren als ze dat willen, alleen het zal niet onze aanbeveling zijn, we proberen op de beste prijs/kwaliteit verhouding uit te komen.
En we testen verder:

1 Audyn tri reference 4.7 + Mundorf Silver oil 2.2
2 Mundorf Supreme 6.8
3 Mundorf Supreme Silver/Gold 6.8

Getest met:
-Diana Krall, Jacintha, Nils Lungren, Eva Cassidy, Dire Straits, enz.

Resultaat:
De eerste combinatie (Audyn/Mundorf) was het resultaat van zaterdag. De derde (Mundorf Silver/Gold) is iets aangenamer op de stemmen. Wat mij betreft wat natuurlijker. De tweede (supreme) blijft achter, minder duidelijk beeld en positionering, maar nog steeds goed.

Maw ik heb nu een lichte voorkeur voor de Mundorf Supreme Silver/Gold.
Ga vanavond en morgen nog eens een test doen en laat dan blind omschakelen.

De Mundorf AMT die in deze set zit laat de verschillen heel duidelijk horen.

Wordt vervolgd ...
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Ik heb het gevoel dat ik weer helemaal terug bij af ben, toen ik voor het eerst condensators ging testen alweer vele jaren geleden. Zucht. De ellende is met dit soort zaken, als je niet anders dan een goedkope standaard MKP tot je beschikking hebt, zou je daarmee ook zeer tevreden zijn. En nu wordt het duurder en duurder. Het verschil in drivers blijft van een andere ordegrootte en daar kun je tenminste nog wat aan meten (zegt de ingenieur in mij).

Het lijkt me daarom dat we hier niet al teveel meer op moeten in gaan. Er komt straks gewoon een filter en als de klant ergens op wil bezuinigen dan weet ik wel waar dat het meest nuttig is. :-$

Groet Jeroen
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Hallo Hans,

Ik had wel verwacht dat je met stemmen op de Silver/Gold zou uitkomen. Test hem echter ook eens met veel gitaar of wat Jeroen graag hoort: een stukje viool, grote kans dat dan de Tri-reference/Silver oil combi weer beter scoort omdat de Mundorf S/G gewoon teveel laat horen...

Als je zoals ik echt vaak vrouwen vocalen luistert dan is de Mundorf Silver/Gold wel te rechtvaardigen, echter voor een 'alleskunner' wat jullie speaker toch wel een beetje dient te worden kan ik me voorstelen dat de Tri-reference/Silver oil combi toch beter is.

Nog steeds is dat dan aardig aan de prijs, een 'gewone' Supreme, een Jantzen superior etc. is dan wellicht toch de meest logische keuze.

Als laatste: de AMT is wel de unit bij uitstek om verschillen aan het licht te brengen omdat hij simpelweg alles laat horen...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Met Hans overlegd over de condensators. Hij gaat de Mundorf Silver/Gold/Oil nog aanschaffen voor een vergelijk met de Silver/Gold. En dat wordt dan voorlopig de grens, die we ergens moeten trekken.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Ik weet in ieder geval iemand die intresse heeft mocht Hans die S/G/O weer willen doorverkopen... :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat er zoveel verschillen zouden zijn waar te nemen bij het testen van condensatoren.
De AMT die alles heel nauwkeurig weergeeft is natuurlijk wel een heel belangrijke factor daarin.

Jeroen en ik denken daarom nu aan drie varianten voor het filter
1. de basis, een Audyn Cap Plus
2. de combi van Audyn Tri-Reference met de Mundorf Oil
3. de Mundorf Supreme Silver/Gold of Silver/Gold/Oil

Alle drie klinken ze zeer goed. De tweede en de derde variant laten iets meer horen, maar dat hoor ja alleen als je een vergelijkende test doet. En daarbij zullen smaken verschillen. Ook zijn alle andere componenten in de keten natuurlijk erg belangrijk.

Wordt vervolgd ...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Hallo Hans,

Heb je zo toevallig de nieuwprijzen bij de hand dan kunnen we zien over wat voor kostenverschillen we spreken...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Walt schreef:
Hallo Hans,

Heb je zo toevallig de nieuwprijzen bij de hand dan kunnen we zien over wat voor kostenverschillen we spreken...

Groetjes Walter
In de drie opties die Hans aangeeft is de prijs van de condensator voor de tweeter achtereenvolgens €17,- en €94,- en €155,- (silver/gold/oil)
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Daudio schreef:
Walt schreef:
Hallo Hans,

Heb je zo toevallig de nieuwprijzen bij de hand dan kunnen we zien over wat voor kostenverschillen we spreken...

Groetjes Walter
In de drie opties die Hans aangeeft is de prijs van de condensator voor de tweeter achtereenvolgens €17,- en €94,- en €155,- (silver/gold/oil)
Dat zijn natuurlijk grote prijsverschillen, maar als je ziet wat er uitgegeven wordt aan luidsprekerkabels en interlinks, dan is het een zinvolle investering. Want de verschillen die je daarmee behaald zijn vergelijkbaar, maar vaak vele malen prijziger.

Groet Hans
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Hallo Hans,

Heb je inmiddels nog wat meer naar de verschillende condensatoren kunnen luisteren? Ik ben benieuwd welke momenteel je favoriet is.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

van hans of van jeroen..... :wink:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Voor zover ik weet staan de speakers bij Hans thuis, dus ik doelde op Hans...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

hans heeft meer jouw smaak,jeroen en ik zitten op een iets andere koers. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Volgens mij is er geen condensator die voor beide 'smaken' als beste uit de bus komt, hoewel: ik heb nog nooit een Duelund geprobeert... De prijzen die je daarvoor moet neerleggen zijn ook wel erg gortig...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Ook daar zijn de meningen over verdeeld, Troels vindt het helemaal niets die Duelund. Maar die prijzen zijn zo idioot, daar beginnen we niet aan.
Gesloten