Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Eens, dus één ongebruikte functie van deze dac.
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Waarom? Soms is het ook wel handig, om via je de poon radio en podcast te luisteren b.v.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Die snap ik niet. Een streamer kan toch meestal direct vanaf het www streamen? Die heeft dat BT dan niet nodig.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Eens, marketing dingetje. Maar op een dac hoort het nog minder…
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Is het lijstje waar Olaf niet meer naar luistert al compleet dan?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
De beslissing is inderdaad genomen in het voordeel van de AAdac.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op ma 05 feb 2024, 8:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Nou succes en veel plezier dan maar met het beleven van "ECHTE" leven. En uiteraard jij ook een fijne kerst en een goed nieuwjaar!
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Met “echte leven” bedoel ik dus in werkelijkheid met andere mensen er mee bezig zijn in plaats van alleen maar in geschreven tekst, dus ik bedoel beslist niet dat mensen die deelnemen aan een forum geen leven zouden hebben, ik neem zelf ook deel aan diverse fora, maar dan wel fora waar mijn content thuishoort, en dat hoort niet thuis op een zelfbouw forum.
Ik blijf het een nadeel vinden dat geschreven teksten zo makkelijk verkeerd overkomen, dat zie je ook nu gebeuren, en ik wil daar gewoon weer een beetje vanaf, ik heb er altijd zoveel plezier van om met audio bezig te zijn, en dat gaat altijd zo gezellig en gemoedelijk, niets aan de hand, totdat ik over ga op geschreven tekst, dan heb ik vrijwel onmiddellijk, ondanks mijn goede Nederlands en goede intenties, misverstanden te pakken. Dat is gewoon niet wat ik zoek.
Niets ten nadelen van degenen die gewoon beter zijn in het geschreven woord dan ik, en dus niet steeds tegen dat probleem aanlopen.
Het is mijn eigen gebrek en het ondermijnt mijn hobby, dat is alles wat ik er mee bedoel, als ik met mensen oop locatie bezig ben met audio dan wordt er altijd een leuke, gezellige en informatieve dag afgesloten, als ik twee zinnen intype op het forum dan is de kans zeer groot dat ik verkeerd overkom of iemand voor de schenen schop, dat wil ik niet, en dat wilt een ander niet.
Nogmaals, mijn eigen gebrek, dan had ik maar begrijpelijker moeten leren schrijven, maar het beïnvloedt uiteraard wel dat ik op een gegeven moment dan liever wat afstand neem dan mezelf steeds weer ergens uit te moeten redden en het alleen maar erger maak.
Ik weet zelf niet hoe ik het doe, maar ik heb het opmerkelijke talent dat wanneer ik twee zinnen in type, ongeacht de inhoud, dan zitten er ergens in Nederland mensen met lange gezichten, het is iets wat ik niet wil, niet weet hoe het komt en niet weet hoe ik dat oplos, anders dan niet zoveel meer deel te nemen.
Ik blijf het een nadeel vinden dat geschreven teksten zo makkelijk verkeerd overkomen, dat zie je ook nu gebeuren, en ik wil daar gewoon weer een beetje vanaf, ik heb er altijd zoveel plezier van om met audio bezig te zijn, en dat gaat altijd zo gezellig en gemoedelijk, niets aan de hand, totdat ik over ga op geschreven tekst, dan heb ik vrijwel onmiddellijk, ondanks mijn goede Nederlands en goede intenties, misverstanden te pakken. Dat is gewoon niet wat ik zoek.
Niets ten nadelen van degenen die gewoon beter zijn in het geschreven woord dan ik, en dus niet steeds tegen dat probleem aanlopen.
Het is mijn eigen gebrek en het ondermijnt mijn hobby, dat is alles wat ik er mee bedoel, als ik met mensen oop locatie bezig ben met audio dan wordt er altijd een leuke, gezellige en informatieve dag afgesloten, als ik twee zinnen intype op het forum dan is de kans zeer groot dat ik verkeerd overkom of iemand voor de schenen schop, dat wil ik niet, en dat wilt een ander niet.
Nogmaals, mijn eigen gebrek, dan had ik maar begrijpelijker moeten leren schrijven, maar het beïnvloedt uiteraard wel dat ik op een gegeven moment dan liever wat afstand neem dan mezelf steeds weer ergens uit te moeten redden en het alleen maar erger maak.
Ik weet zelf niet hoe ik het doe, maar ik heb het opmerkelijke talent dat wanneer ik twee zinnen in type, ongeacht de inhoud, dan zitten er ergens in Nederland mensen met lange gezichten, het is iets wat ik niet wil, niet weet hoe het komt en niet weet hoe ik dat oplos, anders dan niet zoveel meer deel te nemen.
Re: Waar luistert Olaf naar?
Ha Olaf,
Heb je al eens nagedacht over lid worden van een audio vereniging, bijv. die waar Leobus lid van is.
Groetjes Walter
Heb je al eens nagedacht over lid worden van een audio vereniging, bijv. die waar Leobus lid van is.
Groetjes Walter
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Dat ligt niet aan jou teksten, die zijn volkomen goed leesbaar en duidelijk.Infase schreef: ↑zo 24 dec 2023, 10:01Met “echte leven” bedoel ik dus in werkelijkheid met andere mensen er mee bezig zijn in plaats van alleen maar in geschreven tekst, dus ik bedoel beslist niet dat mensen die deelnemen aan een forum geen leven zouden hebben, ik neem zelf ook deel aan diverse fora, maar dan wel fora waar mijn content thuishoort, en dat hoort niet thuis op een zelfbouw forum.
Ik blijf het een nadeel vinden dat geschreven teksten zo makkelijk verkeerd overkomen, dat zie je ook nu gebeuren, en ik wil daar gewoon weer een beetje vanaf, ik heb er altijd zoveel plezier van om met audio bezig te zijn, en dat gaat altijd zo gezellig en gemoedelijk, niets aan de hand, totdat ik over ga op geschreven tekst, dan heb ik vrijwel onmiddellijk, ondanks mijn goede Nederlands en goede intenties, misverstanden te pakken. Dat is gewoon niet wat ik zoek.
Niets ten nadelen van degenen die gewoon beter zijn in het geschreven woord dan ik, en dus niet steeds tegen dat probleem aanlopen.
Het is mijn eigen gebrek en het ondermijnt mijn hobby, dat is alles wat ik er mee bedoel, als ik met mensen oop locatie bezig ben met audio dan wordt er altijd een leuke, gezellige en informatieve dag afgesloten, als ik twee zinnen intype op het forum dan is de kans zeer groot dat ik verkeerd overkom of iemand voor de schenen schop, dat wil ik niet, en dat wilt een ander niet.
Nogmaals, mijn eigen gebrek, dan had ik maar begrijpelijker moeten leren schrijven, maar het beïnvloedt uiteraard wel dat ik op een gegeven moment dan liever wat afstand neem dan mezelf steeds weer ergens uit te moeten redden en het alleen maar erger maak.
Ik weet zelf niet hoe ik het doe, maar ik heb het opmerkelijke talent dat wanneer ik twee zinnen in type, ongeacht de inhoud, dan zitten er ergens in Nederland mensen met lange gezichten, het is iets wat ik niet wil, niet weet hoe het komt en niet weet hoe ik dat oplos, anders dan niet zoveel meer deel te nemen.
Het verschil met tekst en in real live is dat men in real live vaak wel een filter heeft in wat met antwoord, dat filter vervalt vaak op een forum op een of andere reden.
Net of je dan wel dingen kunt roepen die je anders niet zou doen.
Re: Waar luistert Olaf naar?
Het valt me overigens net op dat je ook de interfaces tekoop aanbied.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat je de AAdac met de usb interface zou gebruiken.
Heb je die nog wel geprobeerd?
of is de interface van de AAdac zo veel beter?
Ik had eigenlijk wel verwacht dat je de AAdac met de usb interface zou gebruiken.
Heb je die nog wel geprobeerd?
of is de interface van de AAdac zo veel beter?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar?
Het nadeel is dat de aadac geen geluid produceert als ik DSD afspeel via de DDC. De AADac doet alleen DSD via zijn eigen usb interface. Gelukkig klinkt hij erg goed via zijn eigen usb interface, en hoor ik geen verschil als ik de ddc er voor zet.
Dus vandaar dat de DDC weer weg mag.
Dus vandaar dat de DDC weer weg mag.
Re: Waar luistert Olaf naar?
Duidelijk. Netten implementatie van de interface en de klokken dus.
Keurig.
Keurig.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar?
De AADac klinkt erg goed. De DenaFrips heeft geen output buffer, en ik had het idee opgevat dat de Puccini versterker beter af zou zijn met een dac die wel een output buffer heeft. Of dat een legitieme gedachte is dat weet ik niet. Het was een gevoel wat ik had.
De DenaFrips speelt erg mooi en zorgde natuurlijk voor een flinke stap omhoog tegenover de Hegel. Dus in het begin is het allemaal goud wat er blinkt. Echter begon me later ook op te vallen dat hij in sommige nummers de grip enigszins verloor waardoor bepaalde nummers minder strak en gecontroleerd over kwamen als wat ik eigenlijk verwachtte of gehoopt had.
De AADac is strakker in de weergave en verliest niet de controle. De bas is mooi binnen de perken en mid en hoog laten nog meer lucht horen. De weergave is erg fraai.
De Puccini versterker heeft zich echt wel bewezen, die speelde ook op de luidsprekers van Leobus de sterren van de hemel, dus dat schepte ook mijn vertrouwen in de AADac welke door de zelfde fabrikant in dezelfde lijn gebouwd is. Dus wilde ik het graag proberen. Dat is ook een deel van de hobby.
Met de AADac valt alles mooi op zijn plaats, dus daarmee kunnen de andere dacs weer door naar andere liefhebbers.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op zo 24 dec 2023, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
jij ook de beste wensenInfase schreef: ↑zo 24 dec 2023, 9:38De beslissing is inderdaad genomen in het voordeel van de AAdac, ik ga er geen lang verhaal van maken, het is immers een zelfbouw forum en ik maak mij niet de illusie dat er mensen zijn die zitten te wachten op verhalen over Wharfedale speakertjes met een slecht metende versterkertje er bij.
Ik ga weer terug naar de achtergrond waar ik me de afgelopen 20 jaar ophield en me meer bezig houden met de liefhebbers in het echte leven, vergelijk van apparatuur, luidsprekers en kabels en dat met de aanwezigen beleven en daar ervaringen op uitwisselen, dat past mij beter denk ik.
Mijn topics zullen dus niet meer worden geüpdatet en zouden verwijderd mogen worden.
Wel wens ik een ieder uiteraard een fijne kerst en een goed nieuwjaar toe.
we gaan je toch nog wel zien op de luisterdagen toch?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Ik moet zeggen dat het zeker een interessante invalshoek is, om het van de andere kant te belichten, het is nou eenmaal zo dat door de jaren heen er inderdaad wat merken zouden kunnen gaan afvallen waar iemand dan liever niet meer naar luistert.
Voor mij geldt dat in ieder geval wel, en door mijn niet geringe leeftijd van 52 heb ik daar dus inderdaad mee te maken.
Om hier een licht op te schijnen en aan de gestelde vraag te voldoen heb ik een lijst van merken samengesteld waar ik liever niet meer naar luister, deze lijst is als pdf bestand te downloaden.
Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)
Jammer dat je het zo stelt, ik vind de gedachtegang achter je beslissingen altijd leuk om te lezenInfase schreef: ↑zo 24 dec 2023, 9:38De beslissing is inderdaad genomen in het voordeel van de AAdac, ik ga er geen lang verhaal van maken, het is immers een zelfbouw forum en ik maak mij niet de illusie dat er mensen zijn die zitten te wachten op verhalen over Wharfedale speakertjes met een slecht metende versterkertje er bij.
Ik ga weer terug naar de achtergrond waar ik me de afgelopen 20 jaar ophield en me meer bezig houden met de liefhebbers in het echte leven, vergelijk van apparatuur, luidsprekers en kabels en dat met de aanwezigen beleven en daar ervaringen op uitwisselen, dat past mij beter denk ik.
Mijn topics zullen dus niet meer worden geüpdatet en zouden verwijderd mogen worden.
Wel wens ik een ieder uiteraard een fijne kerst en een goed nieuwjaar toe.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
