Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Leeuwarden »

Een dac met een antenne? dacradio?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Olaf Analogue »

Bluetooth streaming.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Leeuwarden »

Bah…
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Olaf Analogue »

Eens, dus één ongebruikte functie van deze dac.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36754
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Pjotr »

Waarom? Soms is het ook wel handig, om via je de poon radio en podcast te luisteren b.v.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Waarom verandert Olaf steeds het onderwerp????

Bericht door FR_Aad »

:think:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef: do 21 dec 2023, 17:45
Waarom? Soms is het ook wel handig, om via je de poon radio en podcast te luisteren b.v.
Zou op een streamer functioneel kunnen zijn, niet op een dac.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36754
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Pjotr »

Die snap ik niet. Een streamer kan toch meestal direct vanaf het www streamen? Die heeft dat BT dan niet nodig.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Leeuwarden »

Eens, marketing dingetje. Maar op een dac hoort het nog minder…
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Shadow »

De beslissing is al genomen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36754
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Pjotr »

Is het lijstje waar Olaf niet meer naar luistert al compleet dan?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Olaf Analogue »

De beslissing is inderdaad genomen in het voordeel van de AAdac.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op ma 05 feb 2024, 8:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36754
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Pjotr »

Nou succes en veel plezier dan maar met het beleven van "ECHTE" leven. En uiteraard jij ook een fijne kerst en een goed nieuwjaar!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Olaf Analogue »

Met “echte leven” bedoel ik dus in werkelijkheid met andere mensen er mee bezig zijn in plaats van alleen maar in geschreven tekst, dus ik bedoel beslist niet dat mensen die deelnemen aan een forum geen leven zouden hebben, ik neem zelf ook deel aan diverse fora, maar dan wel fora waar mijn content thuishoort, en dat hoort niet thuis op een zelfbouw forum.

Ik blijf het een nadeel vinden dat geschreven teksten zo makkelijk verkeerd overkomen, dat zie je ook nu gebeuren, en ik wil daar gewoon weer een beetje vanaf, ik heb er altijd zoveel plezier van om met audio bezig te zijn, en dat gaat altijd zo gezellig en gemoedelijk, niets aan de hand, totdat ik over ga op geschreven tekst, dan heb ik vrijwel onmiddellijk, ondanks mijn goede Nederlands en goede intenties, misverstanden te pakken. Dat is gewoon niet wat ik zoek.
Niets ten nadelen van degenen die gewoon beter zijn in het geschreven woord dan ik, en dus niet steeds tegen dat probleem aanlopen.

Het is mijn eigen gebrek en het ondermijnt mijn hobby, dat is alles wat ik er mee bedoel, als ik met mensen oop locatie bezig ben met audio dan wordt er altijd een leuke, gezellige en informatieve dag afgesloten, als ik twee zinnen intype op het forum dan is de kans zeer groot dat ik verkeerd overkom of iemand voor de schenen schop, dat wil ik niet, en dat wilt een ander niet.

Nogmaals, mijn eigen gebrek, dan had ik maar begrijpelijker moeten leren schrijven, maar het beïnvloedt uiteraard wel dat ik op een gegeven moment dan liever wat afstand neem dan mezelf steeds weer ergens uit te moeten redden en het alleen maar erger maak.

Ik weet zelf niet hoe ik het doe, maar ik heb het opmerkelijke talent dat wanneer ik twee zinnen in type, ongeacht de inhoud, dan zitten er ergens in Nederland mensen met lange gezichten, het is iets wat ik niet wil, niet weet hoe het komt en niet weet hoe ik dat oplos, anders dan niet zoveel meer deel te nemen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Walt »

Ha Olaf,

Heb je al eens nagedacht over lid worden van een audio vereniging, bijv. die waar Leobus lid van is.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Kappa7 »

Infase schreef: zo 24 dec 2023, 10:01
Met “echte leven” bedoel ik dus in werkelijkheid met andere mensen er mee bezig zijn in plaats van alleen maar in geschreven tekst, dus ik bedoel beslist niet dat mensen die deelnemen aan een forum geen leven zouden hebben, ik neem zelf ook deel aan diverse fora, maar dan wel fora waar mijn content thuishoort, en dat hoort niet thuis op een zelfbouw forum.

Ik blijf het een nadeel vinden dat geschreven teksten zo makkelijk verkeerd overkomen, dat zie je ook nu gebeuren, en ik wil daar gewoon weer een beetje vanaf, ik heb er altijd zoveel plezier van om met audio bezig te zijn, en dat gaat altijd zo gezellig en gemoedelijk, niets aan de hand, totdat ik over ga op geschreven tekst, dan heb ik vrijwel onmiddellijk, ondanks mijn goede Nederlands en goede intenties, misverstanden te pakken. Dat is gewoon niet wat ik zoek.
Niets ten nadelen van degenen die gewoon beter zijn in het geschreven woord dan ik, en dus niet steeds tegen dat probleem aanlopen.

Het is mijn eigen gebrek en het ondermijnt mijn hobby, dat is alles wat ik er mee bedoel, als ik met mensen oop locatie bezig ben met audio dan wordt er altijd een leuke, gezellige en informatieve dag afgesloten, als ik twee zinnen intype op het forum dan is de kans zeer groot dat ik verkeerd overkom of iemand voor de schenen schop, dat wil ik niet, en dat wilt een ander niet.

Nogmaals, mijn eigen gebrek, dan had ik maar begrijpelijker moeten leren schrijven, maar het beïnvloedt uiteraard wel dat ik op een gegeven moment dan liever wat afstand neem dan mezelf steeds weer ergens uit te moeten redden en het alleen maar erger maak.

Ik weet zelf niet hoe ik het doe, maar ik heb het opmerkelijke talent dat wanneer ik twee zinnen in type, ongeacht de inhoud, dan zitten er ergens in Nederland mensen met lange gezichten, het is iets wat ik niet wil, niet weet hoe het komt en niet weet hoe ik dat oplos, anders dan niet zoveel meer deel te nemen.
Dat ligt niet aan jou teksten, die zijn volkomen goed leesbaar en duidelijk.
Het verschil met tekst en in real live is dat men in real live vaak wel een filter heeft in wat met antwoord, dat filter vervalt vaak op een forum op een of andere reden.
Net of je dan wel dingen kunt roepen die je anders niet zou doen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Kappa7 »

Het valt me overigens net op dat je ook de interfaces tekoop aanbied.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat je de AAdac met de usb interface zou gebruiken.
Heb je die nog wel geprobeerd?
of is de interface van de AAdac zo veel beter?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Het nadeel is dat de aadac geen geluid produceert als ik DSD afspeel via de DDC. De AADac doet alleen DSD via zijn eigen usb interface. Gelukkig klinkt hij erg goed via zijn eigen usb interface, en hoor ik geen verschil als ik de ddc er voor zet.
Dus vandaar dat de DDC weer weg mag.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Kappa7 »

Duidelijk. Netten implementatie van de interface en de klokken dus.
Keurig.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Kappa7 schreef: zo 24 dec 2023, 11:16
Duidelijk. Netten implementatie van de interface en de klokken dus.
Keurig.
De AADac klinkt erg goed. De DenaFrips heeft geen output buffer, en ik had het idee opgevat dat de Puccini versterker beter af zou zijn met een dac die wel een output buffer heeft. Of dat een legitieme gedachte is dat weet ik niet. Het was een gevoel wat ik had.
De DenaFrips speelt erg mooi en zorgde natuurlijk voor een flinke stap omhoog tegenover de Hegel. Dus in het begin is het allemaal goud wat er blinkt. Echter begon me later ook op te vallen dat hij in sommige nummers de grip enigszins verloor waardoor bepaalde nummers minder strak en gecontroleerd over kwamen als wat ik eigenlijk verwachtte of gehoopt had.
De AADac is strakker in de weergave en verliest niet de controle. De bas is mooi binnen de perken en mid en hoog laten nog meer lucht horen. De weergave is erg fraai.

De Puccini versterker heeft zich echt wel bewezen, die speelde ook op de luidsprekers van Leobus de sterren van de hemel, dus dat schepte ook mijn vertrouwen in de AADac welke door de zelfde fabrikant in dezelfde lijn gebouwd is. Dus wilde ik het graag proberen. Dat is ook een deel van de hobby.

Met de AADac valt alles mooi op zijn plaats, dus daarmee kunnen de andere dacs weer door naar andere liefhebbers.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op zo 24 dec 2023, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Henkjan »

Infase schreef: zo 24 dec 2023, 9:38
De beslissing is inderdaad genomen in het voordeel van de AAdac, ik ga er geen lang verhaal van maken, het is immers een zelfbouw forum en ik maak mij niet de illusie dat er mensen zijn die zitten te wachten op verhalen over Wharfedale speakertjes met een slecht metende versterkertje er bij.
Ik ga weer terug naar de achtergrond waar ik me de afgelopen 20 jaar ophield en me meer bezig houden met de liefhebbers in het echte leven, vergelijk van apparatuur, luidsprekers en kabels en dat met de aanwezigen beleven en daar ervaringen op uitwisselen, dat past mij beter denk ik.
Mijn topics zullen dus niet meer worden geüpdatet en zouden verwijderd mogen worden.

Wel wens ik een ieder uiteraard een fijne kerst en een goed nieuwjaar toe.
jij ook de beste wensen

we gaan je toch nog wel zien op de luisterdagen toch?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Henkjan schreef: zo 24 dec 2023, 11:30

we gaan je toch nog wel zien op de luisterdagen toch?
Dat zit er wel in. Dat vindt ik altijd gezellig en interessant!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Olaf Analogue »

Pjotr schreef: zo 24 dec 2023, 9:24
Is het lijstje waar Olaf niet meer naar luistert al compleet dan?
Ik moet zeggen dat het zeker een interessante invalshoek is, om het van de andere kant te belichten, het is nou eenmaal zo dat door de jaren heen er inderdaad wat merken zouden kunnen gaan afvallen waar iemand dan liever niet meer naar luistert.
Voor mij geldt dat in ieder geval wel, en door mijn niet geringe leeftijd van 52 heb ik daar dus inderdaad mee te maken.

Om hier een licht op te schijnen en aan de gestelde vraag te voldoen heb ik een lijst van merken samengesteld waar ik liever niet meer naar luister, deze lijst is als pdf bestand te downloaden.
Lijst niet langer beluisterde merken.pdf
(28.94 KiB) 49 keer gedownload
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Waar luistert Olaf naar? (R2R vs Sabre ES9038)

Bericht door Shadow »

Infase schreef: zo 24 dec 2023, 9:38
De beslissing is inderdaad genomen in het voordeel van de AAdac, ik ga er geen lang verhaal van maken, het is immers een zelfbouw forum en ik maak mij niet de illusie dat er mensen zijn die zitten te wachten op verhalen over Wharfedale speakertjes met een slecht metende versterkertje er bij.
Ik ga weer terug naar de achtergrond waar ik me de afgelopen 20 jaar ophield en me meer bezig houden met de liefhebbers in het echte leven, vergelijk van apparatuur, luidsprekers en kabels en dat met de aanwezigen beleven en daar ervaringen op uitwisselen, dat past mij beter denk ik.
Mijn topics zullen dus niet meer worden geüpdatet en zouden verwijderd mogen worden.

Wel wens ik een ieder uiteraard een fijne kerst en een goed nieuwjaar toe.
Jammer dat je het zo stelt, ik vind de gedachtegang achter je beslissingen altijd leuk om te lezen =D>
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Waar luistert Olaf naar?

Bericht door Olaf Analogue »

Shadow schreef: zo 24 dec 2023, 13:24
Jammer dat je het zo stelt, ik vind de gedachtegang achter je beslissingen altijd leuk om te lezen =D>
Inmiddels staat er een wat uitvoeriger verslag een stukje naar boven.
Plaats reactie