Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterker?
Moderator: Beheerdersteam
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Goedenavond Democles,
heel herkenbaar allemaal.......
Ik ben na mijn schuif- en planmomentje van mijn (destijds) 833A-versterkers snel overgestapt op monoblokken met aparte voedingen. En dan is de 300++ kilogram enigszins hanteerbaar.
Mogelijk past het allemaal wel fysiek in je huidige kasten.....wil je er wel aan denken dat er serieus warmte vrij gaat komen en dat bepaalde componenten echt degraderen bij warmte (zoals gestapelde elco's.....).
Grootste uitdaging bij externe voedingen zijn gezonde/veilige connectoren. Deze moeten spontaan echt ampères en voltages aan kunnen. Dat gaat simpele XLRetjes echt te boven. Militaire connectoren bieden dan de logische oplossing. Niet WAF-vriendelijk; wel zeker !
Met muzikale groet,
Reinout
heel herkenbaar allemaal.......
Ik ben na mijn schuif- en planmomentje van mijn (destijds) 833A-versterkers snel overgestapt op monoblokken met aparte voedingen. En dan is de 300++ kilogram enigszins hanteerbaar.
Mogelijk past het allemaal wel fysiek in je huidige kasten.....wil je er wel aan denken dat er serieus warmte vrij gaat komen en dat bepaalde componenten echt degraderen bij warmte (zoals gestapelde elco's.....).
Grootste uitdaging bij externe voedingen zijn gezonde/veilige connectoren. Deze moeten spontaan echt ampères en voltages aan kunnen. Dat gaat simpele XLRetjes echt te boven. Militaire connectoren bieden dan de logische oplossing. Niet WAF-vriendelijk; wel zeker !
Met muzikale groet,
Reinout
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Blijft een mooie installatie om te zien en ook om te horen, best wel bijzonder.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ben echt wel overwelmd met al die reacties,de leukste was de rupsbanden van Anne
Maar ja de onderliggende toon van alle reacties wordt begrepen
Oke, onderplaat 3mm dikke gaatjesprint,bovenop ventilatie gaas[alla Marshall achterplaat]
Hoogspanning,nog steeds aparte kast!
Verbindings stekkers,, Leger spec,,[bedankt Reinout
]
En de elco,s on top.
Wat is er dan mis met een houten kast?
Maar ja de onderliggende toon van alle reacties wordt begrepen
Oke, onderplaat 3mm dikke gaatjesprint,bovenop ventilatie gaas[alla Marshall achterplaat]
Hoogspanning,nog steeds aparte kast!
Verbindings stekkers,, Leger spec,,[bedankt Reinout
En de elco,s on top.
Wat is er dan mis met een houten kast?
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Niets als die maar sterk genoeg is.Wat is er dan mis met een houten kast?
Er gaat best wel wat gewicht in het bakje zitten.
Ik zou ook even nadenken over versterkingsbalkjes.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ik had wel geschreven rubsbanden,medelijden met de arme beestjes onder dat gewichtdemocles schreef:Ben echt wel overwelmd met al die reacties,de leukste was de rupsbanden van Anne![]()
![]()
Wat is er dan mis met een houten kast?
Houten kast
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ja,verstevigings balkjes,wordt over nagedacht!
Ben me eerst een voorstelling aan het maken wat bovenop komt en wat er in gaat.
En of het dan nog haalbaar is,dat alles gaat zo beter als van papier...............
Ben me eerst een voorstelling aan het maken wat bovenop komt en wat er in gaat.
En of het dan nog haalbaar is,dat alles gaat zo beter als van papier...............
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Even wat anders,
Vanavond kwam er een goede vriend binnen die vandaag een schuuropruiming had gedaan bij een ex zendpiraat.
Ik heb een kadeautje voor je,
,,Nu ging mijn retero hart wel erg snel kloppen,,
Een AVO 9 MK2 en een 30.000v probe er bij.
Wat een vormgeving en gewicht
Dan schaam je je eigenlijk voor je plastic ,,Action,,metertje
Vanavond kwam er een goede vriend binnen die vandaag een schuuropruiming had gedaan bij een ex zendpiraat.
Ik heb een kadeautje voor je,
,,Nu ging mijn retero hart wel erg snel kloppen,,
Een AVO 9 MK2 en een 30.000v probe er bij.
Wat een vormgeving en gewicht
Dan schaam je je eigenlijk voor je plastic ,,Action,,metertje
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Goed kauwen, Norrit is er niks bij!

Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Even opgezocht.
Koste in de jaren 50/60 een half maandsalaris.
27 engelse ponden.
Zit nog een sticker op van de laatste calibratie ,1990............
Koste in de jaren 50/60 een half maandsalaris.
27 engelse ponden.
Zit nog een sticker op van de laatste calibratie ,1990............
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Een maandsalaris is behoorlijk relatief....
Die van een putjesschepper of van Minister-President?
Die van een putjesschepper of van Minister-President?
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
wow 30kV probe ! Hoe gaaf ! Hopen dat hij nog prima werkt. Niet dat je je haren recht overeind hebt staan 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ja zo te zien bestaat de probe uit 2 metalen bolletjes die je na gelang de spannings meting uit elkaar schuift,,meet dus de vonkoverslag 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Oh dat is dus een laagspanningsprobe.TubeHead schreef:wow 30kV probe ! Hoe gaaf ! Hopen dat hij nog prima werkt. Niet dat je je haren recht overeind hebt staan
Een tijdje geleden kwam Een vriend van mij ook met een cadeautje, een scope probe, 1:1.000.000 met een maximaal toelaatbare spanning van 100 miljoen volt.......
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Laat me raden,,een blokje Beton waar twee draadjes uit steken 
Nee gekheid
Maar als je het bekijkt vanuit de tijd dat dit gemaakt is..........
Nee gekheid
Maar als je het bekijkt vanuit de tijd dat dit gemaakt is..........
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Voor mijn hoogspanning zag ik een trafo 400v-0-400v,kan ik hier 800v AC uit halen door de middenaftakking[0] niet te gebruiken,en de 400 tappen alleen te gebruiken?
http://www.elektrodump.nl/product.php?id_product=1551
http://www.elektrodump.nl/product.php?id_product=1551
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Weer 4 kilo erbij !!
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ja,Ray,4 Kg er bij,alleen moet ik wel weten hoe ik dit aansluit vandaar de vraag......................
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Een bruggelijkrichter en de middenaftakking niet gebruiken. Werkt gewoon.
Krijg je wel een beetje veel spanning. Je moet al gauw naar 3 condensatoren in serie toe voor je HS voeding. Neemt nogal wat ruimte in beslag.....oh ja, die had je toch al niet
Krijg je wel een beetje veel spanning. Je moet al gauw naar 3 condensatoren in serie toe voor je HS voeding. Neemt nogal wat ruimte in beslag.....oh ja, die had je toch al niet
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Je kunt er verschillende spanningen uithalen,zelfs negatief (jammer van dat printje
)
Tussen ( ) spanning nodig voor de elco's.De 1N4007 over de elco's is voor de zekerheid bij aan- uitschakelen zou er vanuit de andere C's spanning kunnen terugkomen (omgekeerd).
Anne
Tussen ( ) spanning nodig voor de elco's.De 1N4007 over de elco's is voor de zekerheid bij aan- uitschakelen zou er vanuit de andere C's spanning kunnen terugkomen (omgekeerd).
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Met een spanningsverdubbelaar haal je er zelfs meer dan 2kV uit. 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Bedankt,Anne
Ik zat alleen te denken aan die 1120v,de rest duizelde me een beetje,als ik naar je tek. kijk.
Als ik die 1120v verdeel over twee voedingslijnen kom ik volgens mij goed uit op +- 1KV per kanaal.
Mooi dat het allemaal mogelijk is,maar ik probeer het simpel te houden,,tenminste voor mij,, en met deze spanningen.
Ja spannings verdubbelaar,ook bekeken,maar dan moet de trafo wel de extra Amperes kunnen leveren.
Dus zat ik meer te denken over 800V via een diode brug.[big diode brug.....
]
ps. niet om dat printje
Werkt het niet,bouwen we wat anders..................
Ik zat alleen te denken aan die 1120v,de rest duizelde me een beetje,als ik naar je tek. kijk.
Als ik die 1120v verdeel over twee voedingslijnen kom ik volgens mij goed uit op +- 1KV per kanaal.
Mooi dat het allemaal mogelijk is,maar ik probeer het simpel te houden,,tenminste voor mij,, en met deze spanningen.
Ja spannings verdubbelaar,ook bekeken,maar dan moet de trafo wel de extra Amperes kunnen leveren.
Dus zat ik meer te denken over 800V via een diode brug.[big diode brug.....
ps. niet om dat printje
Werkt het niet,bouwen we wat anders..................
