Instapproject: buizenversterker RH84

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Waarom ben je geinteresseerd in buizentechniek?

Peiling eindigde op ma 10 mei 2010, 21:41

Vanuit mijn jeugd ben ik bekend met buizen en wil verder waar ik ooit ben opgehouden.
10
15%
Ik heb recente ervaring met buizen en zoek een leuk project om te bouwen.
9
14%
Ik heb niet eerder met buizen gewerkt en wil mijn eerste project gaan bouwen.
12
18%
Volgens horen zeggen klinken buizenversterkers bijzonder.
5
8%
Volgens horen zeggen klinken buizenversterkers beter dan transistorversterkers.
6
9%
Volgens horen zeggen klinken buizenversterkers zeer vervormd.
0
Geen stemmen
Ik denk dat buizentechniek achterhaald is maar ik zoek de juiste argumenten om dat aan te tonen.
5
8%
Buizen zijn lief :)
19
29%
 
Totaal aantal stemmen: 66

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Bericht door Kappa7 »

Die Phono stage van KT88 heb ik ooit gebouwd en is zeker niet slechter dan de phono dude waar ik toen mee speelde.
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Bericht door Pcdg »

Dat is goed om te weten! En dat met twee buisjes minder :)
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Bericht door Pcdg »

Van het begin van dit draadje zijn de foto's niet meer zichtbaar. Dat is erg jammer voor een sticky draadje. Toevallig vond im op het web een verhandeling over buizen trafo's van een vlaming die (schaamteloos) tekst en foto's in een (profiel) werkstuk had gezet. Kam er even niet naar linken, maar heb het wel gedownload. Is het mogelijk voor de mods om de foto's er weer uit te knippen en opnieuw toe te voegen aan deze sticky?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Bericht door Marp »

Ene Frank Maes, die zich als zendamateur ON7MF noemt, heeft veel nuttige informatie van internet overzichtelijk samengevat in een 45-delige reeks documenten:
Samenvatting Gitaarversterkers & HF door ON7MF.
Vermoedelijk stuitte je op deel 8 van deze reeks, waarin inderdaad dit topic is terug te vinden.

Mooie vondst Paul! Mede met dank aan Frank Maes zal ik de ontbrekende afbeeldingen straks even terugplaatsen.

--
Update: Done! Geef maar even door als iemand ook nog het missende plaatje van de Robot 1780 uitgangstrafo aantreft, of van de 4 smoorspoelen in dit bericht
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Bericht door Pcdg »

Top! Goed gedaan!
Plaats reactie