Wel een beetje doorwerken he, je loopt er al 1 achterSpoc schreef:Klinkt goed, bouwen we gedrieën weer wat verder aan al dat mooisdemocles schreef:![]()
Het gaat verder,mooi Bert.
Ben zelf nog bezig met wat printjes maken voor Bob.
Als dat klaar is kan ik ook weer verder,mijn plaatwerk is eindelijk binnen
MonoBill 3 met CFB
Moderator: Beheerdersteam
Re: MonoBill 3 met CFB
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik kijk ook weer niet verder dan mn neus lang isdemocles schreef:![]()
Het gaat verder,mooi Bert.
Ben zelf nog bezig met wat printjes maken voor Bob.
Als dat klaar is kan ik ook weer verder,mijn plaatwerk is eindelijk binnen
Mijn plaatjes heb ik met de decoupeer zaag van een andere plaat afgezaagd en gesmeerd met wd40
En dan krullen je hoeken los van die folie maar verder denk dat het weer netjes wordt Demo
Nu moet ik er gewoon elke dag wat aan doen Anders wordt het een meer jaren project
Is het al
Re: MonoBill 3 met CFB
Nou beetje compassie mag wel eee Als je je lief kwijtraakt na 47 jaar dat gaat niet zomaar overpeterl schreef:Wel een beetje doorwerken he, je loopt er al 1 achterSpoc schreef:Klinkt goed, bouwen we gedrieën weer wat verder aan al dat mooisdemocles schreef:![]()
Het gaat verder,mooi Bert.
Ben zelf nog bezig met wat printjes maken voor Bob.
Als dat klaar is kan ik ook weer verder,mijn plaatwerk is eindelijk binnenIk ben al weer aan een upgrade aan het denken.
Re: MonoBill 3 met CFB
Was niet voor jou bedoelt hoor Bert, was meer tegen SPOC.
Vooral niet haasten en "Heinig an", zoals we hier in Twente zeggen.
Vooral niet haasten en "Heinig an", zoals we hier in Twente zeggen.
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik gebruik WD40peterl schreef:Was niet voor jou bedoelt hoor Bert, was meer tegen SPOC.
Vooral niet haasten en "Heinig an", zoals we hier in Twente zeggen.
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik telde er bij Peterl al 3 en Bert haal ik niet meer in. Hij heeft al een te grote voorsprong.peterl schreef:Was niet voor jou bedoelt hoor Bert, was meer tegen SPOC.
Vooral niet haasten en "Heinig an", zoals we hier in Twente zeggen.
Daarom bouw ik nu twee monoblokken, loopt het qua aantallen weer in de pas
Re: MonoBill 3 met CFB
Spoc schreef:Ik telde er bij Peterl al 3 en Bert haal ik niet meer in. Hij heeft al een te grote voorsprong.peterl schreef:Was niet voor jou bedoelt hoor Bert, was meer tegen SPOC.
Vooral niet haasten en "Heinig an", zoals we hier in Twente zeggen.
Daarom bouw ik nu twee monoblokken, loopt het qua aantallen weer in de pas
Re: MonoBill 3 met CFB
Opabert heeft vandaag aardig wat om te laten zien aan zijn volgers
Voor mijn doen HEEL goed voorbereid
Het printje met de inschakel vertraging heeft de boutjes net 5 mm anders dan de 12 volt voedingsprint
Dus dat moet ik corrigeren op de tekening en volgende plaat gelijk goed boren
De rest is goed past prachtig allemaal

Morgen alles weer demonteren
Tekening aanpassen
En de plaat aanpassen vwb de gaatjes voor de inschakel vertraging
En dan schuren
Grondverf Matzwart en blanke lak erover
En dan achter paneel in orde maken Handwerk
Voor mijn doen HEEL goed voorbereid
Het printje met de inschakel vertraging heeft de boutjes net 5 mm anders dan de 12 volt voedingsprint
Dus dat moet ik corrigeren op de tekening en volgende plaat gelijk goed boren
De rest is goed past prachtig allemaal
Morgen alles weer demonteren
Tekening aanpassen
En de plaat aanpassen vwb de gaatjes voor de inschakel vertraging
En dan schuren
Grondverf Matzwart en blanke lak erover
En dan achter paneel in orde maken Handwerk
Re: MonoBill 3 met CFB
Jahardbats schreef:Ziet er keurig uit Bert!
Eindelijk iets waar ik niet het gerommel van een ander moet uitzoeken
Re: MonoBill 3 met CFB
Ja en ik hoef de gaten niet te verboren voor het inschakel vertraging printje
Er is plaats zat om de gaten op de print te verplaatsen , dat heb ik gedaan
2 de plaat pas ik de tekening aan en zitten de gaatjes goed.
Vandaag misschien beginnen aan de Fasedraaier voorversterker print
Dit is rev 2 zeg maar
en hoop dat hij nu wel goed is 
Er is plaats zat om de gaten op de print te verplaatsen , dat heb ik gedaan
2 de plaat pas ik de tekening aan en zitten de gaatjes goed.
Vandaag misschien beginnen aan de Fasedraaier voorversterker print
Dit is rev 2 zeg maar
-
V4lve Lover
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
- Locatie: Ravenstein
Re: MonoBill 3 met CFB
Die printen komen veelal van onderschrevenen af. M.U.V de inschakelvertraging, die is van iemand anders.peterl schreef:Strak zo Bert, mooi met die printen, overzichtelijk.
Hieronder volgt wat stijlloze zelfpromotie.
Ik heb veel van de ontwerpen daarvoor gratis op DIYaudio staan. Mocht je iets zien staan en je denkt daar wil ik er wel wat van hebben kan je me op DIYaudio een PB sturen. Ik bestel vaak zelf 50-100 printen tegelijk in China.
https://www.diyaudio.com/forums/tubes-v ... hread.html
Gr,
Florick
Re: MonoBill 3 met CFB
Print met Fasedraaier en Voorversterker is bestukt
Morgen wand vol hangen met gereedschap wat op tafel ligt en de rest schuif ik in de la
Elco aan de Voeding is verkeerd moet ik vervangen deze is 100 volt bipolair
Was ff in de veronderstelling dat het tussen de kathode 6J5 en Gnd
Vlaag van verstandsverbijstering
Morgen wand vol hangen met gereedschap wat op tafel ligt en de rest schuif ik in de la
Elco aan de Voeding is verkeerd moet ik vervangen deze is 100 volt bipolair
Was ff in de veronderstelling dat het tussen de kathode 6J5 en Gnd
Vlaag van verstandsverbijstering
Re: MonoBill 3 met CFB
Vanmiddag aardig wat kunnen frezen
Heb een camera boven de freesmachine gehangen
Hangt eigenlijk niet op de goede plaats
Misschien aan de Z-as bevestigen
Heb een camera boven de freesmachine gehangen
Hangt eigenlijk niet op de goede plaats
Misschien aan de Z-as bevestigen
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik denk dat het freeswerk klaar is
Het is allemaal messcherp op de randen
Moet dus nog een hoop na bewerken met de hand
Ook de gaten voor de buisvoeten zijn te krap
Maakt eigenlijk niks uit Als er een buis in staat zie je er niks van
Gaatjes Buisvoet bevestiging verzinken en verzonken boutjes in
Dan blijft de buis mooi rechtop staan, goed kontakt En mooi om te zien
Maar ik vind het er zeer goed uit zien
En ik ga proberen maandag naar een bedrijf te gaan om het te laten poeder coaten
Anders weer met de spuitbus
Het is allemaal messcherp op de randen
Moet dus nog een hoop na bewerken met de hand
Ook de gaten voor de buisvoeten zijn te krap
Maakt eigenlijk niks uit Als er een buis in staat zie je er niks van
Gaatjes Buisvoet bevestiging verzinken en verzonken boutjes in
Dan blijft de buis mooi rechtop staan, goed kontakt En mooi om te zien
Maar ik vind het er zeer goed uit zien
En ik ga proberen maandag naar een bedrijf te gaan om het te laten poeder coaten
Anders weer met de spuitbus
Re: MonoBill 3 met CFB
Prachtig geworden Bert, ook de voorzijde van monobill ziet er gelikt uit, ik zou hem denk ik laten poedercoaten, veel sterker dan spuiten.
Re: MonoBill 3 met CFB
Poedercoaten geeft een dikkere verflaag,en niet elke alu legering is geschikt,heb ik geleerd van mijn motorfiets projecten!
Re: MonoBill 3 met CFB
Bedankt manne voor de complimenten en ik neem de plaat gewoon mee
Dan weten ze meteen hoeveel poeder enzo erop kan en wat het moet gaan kosten
Dan weet ik wat zeg 50€ dan laat ik dat doen 100€ dan doe ik het met de spuitbus
Dat gaat me ook niet slecht af
Dan weten ze meteen hoeveel poeder enzo erop kan en wat het moet gaan kosten
Dan weet ik wat zeg 50€ dan laat ik dat doen 100€ dan doe ik het met de spuitbus
Dat gaat me ook niet slecht af
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik weet dat je voor een velg ongeveer 75 euro kwijt bent, maar die moeten ze dan nog wel eerst helemaal schoon maken, daar heb jij geen last van.
Ben benieuwd wat ze er voor vragen. Succes.
Ben benieuwd wat ze er voor vragen. Succes.
Re: MonoBill 3 met CFB
Bedankt voor de infopeterl schreef:Ik weet dat je voor een velg ongeveer 75 euro kwijt bent, maar die moeten ze dan nog wel eerst helemaal schoon maken, daar heb jij geen last van.d
Ben benieuwd wat ze er voor vragen. Succes.
Re: MonoBill 3 met CFB
Een achterkant bijna klaar nog wat weghalen aan de achterkant
Het gat voor de 230 AC past niet Wat ruimer moeten frezen Mezelf weer moeilijk gemaakt
Bij de achterkant luidsprekers ook wat wegfrezen is zo gebeurd
Het opspannen kost het meeste tijd
Het gat voor de 230 AC past niet Wat ruimer moeten frezen Mezelf weer moeilijk gemaakt
Bij de achterkant luidsprekers ook wat wegfrezen is zo gebeurd
Het opspannen kost het meeste tijd
