MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Spoc schreef:
democles schreef:
:yeah:
Het gaat verder,mooi Bert.
Ben zelf nog bezig met wat printjes maken voor Bob.
Als dat klaar is kan ik ook weer verder,mijn plaatwerk is eindelijk binnen :rock:
Klinkt goed, bouwen we gedrieën weer wat verder aan al dat moois :mrgreen:
Wel een beetje doorwerken he, je loopt er al 1 achter :lol: Ik ben al weer aan een upgrade aan het denken.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
:yeah:
Het gaat verder,mooi Bert.
Ben zelf nog bezig met wat printjes maken voor Bob.
Als dat klaar is kan ik ook weer verder,mijn plaatwerk is eindelijk binnen :rock:
Ik kijk ook weer niet verder dan mn neus lang is :evil:
Mijn plaatjes heb ik met de decoupeer zaag van een andere plaat afgezaagd en gesmeerd met wd40
En dan krullen je hoeken los van die folie maar verder denk dat het weer netjes wordt Demo O:)
Nu moet ik er gewoon elke dag wat aan doen Anders wordt het een meer jaren project
Is het al
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Spoc schreef:
democles schreef:
:yeah:
Het gaat verder,mooi Bert.
Ben zelf nog bezig met wat printjes maken voor Bob.
Als dat klaar is kan ik ook weer verder,mijn plaatwerk is eindelijk binnen :rock:
Klinkt goed, bouwen we gedrieën weer wat verder aan al dat moois :mrgreen:
Wel een beetje doorwerken he, je loopt er al 1 achter :lol: Ik ben al weer aan een upgrade aan het denken.
Nou beetje compassie mag wel eee Als je je lief kwijtraakt na 47 jaar dat gaat niet zomaar over :(
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Was niet voor jou bedoelt hoor Bert, was meer tegen SPOC.
Vooral niet haasten en "Heinig an", zoals we hier in Twente zeggen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Barry2001 »

Kijk :goedzo: goede tip.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Was niet voor jou bedoelt hoor Bert, was meer tegen SPOC.
Vooral niet haasten en "Heinig an", zoals we hier in Twente zeggen.
Ik gebruik WD40 O:) ( kruipolie)
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Spoc »

peterl schreef:
Was niet voor jou bedoelt hoor Bert, was meer tegen SPOC.
Vooral niet haasten en "Heinig an", zoals we hier in Twente zeggen.
Ik telde er bij Peterl al 3 en Bert haal ik niet meer in. Hij heeft al een te grote voorsprong.
Daarom bouw ik nu twee monoblokken, loopt het qua aantallen weer in de pas :mrgreen:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Spoc schreef:
peterl schreef:
Was niet voor jou bedoelt hoor Bert, was meer tegen SPOC.
Vooral niet haasten en "Heinig an", zoals we hier in Twente zeggen.
Ik telde er bij Peterl al 3 en Bert haal ik niet meer in. Hij heeft al een te grote voorsprong.
Daarom bouw ik nu twee monoblokken, loopt het qua aantallen weer in de pas :mrgreen:
:rofl:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Opabert heeft vandaag aardig wat om te laten zien aan zijn volgers :lol:
Voor mijn doen HEEL goed voorbereid O:)
Het printje met de inschakel vertraging heeft de boutjes net 5 mm anders dan de 12 volt voedingsprint
Dus dat moet ik corrigeren op de tekening en volgende plaat gelijk goed boren
De rest is goed past prachtig allemaal O:)
:yeah:
Morgen alles weer demonteren
Tekening aanpassen
En de plaat aanpassen vwb de gaatjes voor de inschakel vertraging
En dan schuren
Grondverf Matzwart en blanke lak erover
En dan achter paneel in orde maken Handwerk O:)
Bijlagen
D8C80CED-3D75-4B74-8F03-548A44E305FB.jpeg
8E9F660B-0F2F-4844-AFFA-AD68078660EA.jpeg
2FF84789-1317-4D2D-A694-EAE487BC6F94.jpeg
F975A742-3BD1-47C4-98F8-24FF353C7971.jpeg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hardbats »

Ziet er keurig uit Bert!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Ziet er keurig uit Bert!
Ja :mrgreen: ben het helemaal met je eens
Eindelijk iets waar ik niet het gerommel van een ander moet uitzoeken O:)
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Strak zo Bert, mooi met die printen, overzichtelijk.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ja en ik hoef de gaten niet te verboren voor het inschakel vertraging printje
Er is plaats zat om de gaten op de print te verplaatsen , dat heb ik gedaan
2 de plaat pas ik de tekening aan en zitten de gaatjes goed.
Vandaag misschien beginnen aan de Fasedraaier voorversterker print
Dit is rev 2 zeg maar :sure: en hoop dat hij nu wel goed is :D
Bijlagen
Foto 12 volt en inschakel vertraging hoogspanning
Foto 12 volt en inschakel vertraging hoogspanning
V4lve Lover
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
Locatie: Ravenstein

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door V4lve Lover »

peterl schreef:
Strak zo Bert, mooi met die printen, overzichtelijk.
Die printen komen veelal van onderschrevenen af. M.U.V de inschakelvertraging, die is van iemand anders.

Hieronder volgt wat stijlloze zelfpromotie. :lol:

Ik heb veel van de ontwerpen daarvoor gratis op DIYaudio staan. Mocht je iets zien staan en je denkt daar wil ik er wel wat van hebben kan je me op DIYaudio een PB sturen. Ik bestel vaak zelf 50-100 printen tegelijk in China.

https://www.diyaudio.com/forums/tubes-v ... hread.html

Gr,
Florick
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Print met Fasedraaier en Voorversterker is bestukt
Morgen wand vol hangen met gereedschap wat op tafel ligt en de rest schuif ik in de la :lol:
Elco aan de Voeding is verkeerd moet ik vervangen deze is 100 volt bipolair :oops:
Was ff in de veronderstelling dat het tussen de kathode 6J5 en Gnd
Vlaag van verstandsverbijstering :lol:
Bijlagen
455F6EC9-3EAE-4207-A617-C9E72C136416.jpeg
CFD4BCFF-5CFE-4EC4-9F16-489E02F82C7B.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Vanmiddag aardig wat kunnen frezen
Heb een camera boven de freesmachine gehangen
Hangt eigenlijk niet op de goede plaats
Misschien aan de Z-as bevestigen :think:
Bijlagen
5AAC8E0A-E355-45EE-8CDF-0FD362184C6A.png
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ik denk dat het freeswerk klaar is
Het is allemaal messcherp op de randen
Moet dus nog een hoop na bewerken met de hand
Ook de gaten voor de buisvoeten zijn te krap
Maakt eigenlijk niks uit Als er een buis in staat zie je er niks van
Gaatjes Buisvoet bevestiging verzinken en verzonken boutjes in
Dan blijft de buis mooi rechtop staan, goed kontakt En mooi om te zien
Maar ik vind het er zeer goed uit zien O:)
En ik ga proberen maandag naar een bedrijf te gaan om het te laten poeder coaten
Anders weer met de spuitbus
Bijlagen
179F9F9F-5A36-4413-B954-309B72D83EBE.jpeg
1860ED70-B418-4962-BB76-36E3C5251279.jpeg
F9849EEA-5455-4957-9ECF-D3E290D9054E.jpeg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hardbats »

Mooie kasten worden het in ieder geval Bert!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Barry2001 »

Zodan, netjes hoor =D>
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Prachtig geworden Bert, ook de voorzijde van monobill ziet er gelikt uit, ik zou hem denk ik laten poedercoaten, veel sterker dan spuiten.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door democles »

Poedercoaten geeft een dikkere verflaag,en niet elke alu legering is geschikt,heb ik geleerd van mijn motorfiets projecten!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Bedankt manne voor de complimenten en ik neem de plaat gewoon mee
Dan weten ze meteen hoeveel poeder enzo erop kan en wat het moet gaan kosten
Dan weet ik wat zeg 50€ dan laat ik dat doen 100€ dan doe ik het met de spuitbus
Dat gaat me ook niet slecht af O:)
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Ik weet dat je voor een velg ongeveer 75 euro kwijt bent, maar die moeten ze dan nog wel eerst helemaal schoon maken, daar heb jij geen last van.
Ben benieuwd wat ze er voor vragen. Succes.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Ik weet dat je voor een velg ongeveer 75 euro kwijt bent, maar die moeten ze dan nog wel eerst helemaal schoon maken, daar heb jij geen last van.d
Ben benieuwd wat ze er voor vragen. Succes.
Bedankt voor de info :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Een achterkant bijna klaar nog wat weghalen aan de achterkant
Het gat voor de 230 AC past niet Wat ruimer moeten frezen Mezelf weer moeilijk gemaakt
Bij de achterkant luidsprekers ook wat wegfrezen is zo gebeurd
Het opspannen kost het meeste tijd
Bijlagen
AF1C7FB2-3B9C-444D-B825-C73B29ED2EEC.jpeg
7FB075D5-FA23-4C31-B642-332938B134EA.jpeg
24A5CE13-202D-42D2-AAFF-A85968778136.jpeg
5C402D87-12D7-414F-B126-04AB294BAB7D.jpeg
AF805E27-C6D2-4254-844B-C09F1E7202ED.jpeg
Plaats reactie