Daphile

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Installeer "Radio Now Playing" plug-in. En als je toch bezig bent de "RadioNet" plug-in.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

klopt het dan dat hij zichtbaar wordt onder favorieten, maar niet apps?
En kan je de settings daar instellen of doe je dat in de app zelf, HIFI of HD.
Ik heb hem gevonden als FLAC in favorieten, bedankt Peter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Als je de "Radio Now Playing" plug-in geïnstalleerd hebt, staat ie daar gewoon in het alfabetische lijstje en kun je hem daar selecteren. Later kun je hem dan i.d.d. bij je algemene favorieten zetten.

Verwarring is denk een beetje dat er tienduizenden gewone radiostations zijn, zoals deze. Die vind je met een radio zoekplugin of door direct de URL op te geven. En er zijn, al dan niet betaalde, muzieksteams die een eigen plugin verlangen.

B.t.w. Leuk station! Heb er even naar zitten luisteren.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Heb net een verse installatie van Windows 11Pro 24H2 op mijn laptop gezet met als gevolg dat ik nu niet meer bij de netwerk share kan van de Daphile server.
Standaard stelt 24H2 namelijk nieuwe eisen aan de SMB servers. Als deze geen login naam en ww heeft dan mag je de schijf niet benaderen.
Ben er nog niet uit hoe ik dat kan omzeilen maar het zit diep in gebakken in de beveiliging van windhoos. :boos: :boos:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

Was je deze al tegengekomen George?

https://techcommunity.microsoft.com/t5/ ... -p/4154300
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Is dit geen quirk van Daphile? Op al mij nassen moest ik onder W10 al aanmelden met use name en pw. Alleen Daphile niet. Al kun je daar wel een paswoord opgeven bij de netwerkinstellingen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

Zonder naam en paswoord werkt wel in W10 als je zelf rechtstreeks het volledige pad naar de netwerkschijf intypt in de adresbalk van Windows Explorer. Althans, dat is hoe ik tot nu toe dat aanmeldsysteem van Windows omzeilde. Dat was dus nog geen echte beperking, wat helaas wel het geval is met die nieuwe "beveiligingen" vanaf 24H2.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Ah zo, tnx. Ben net de laatste W10 aan het overzetten naar W11. Wordt steeds sysop onvriendelijker zeg. Volgens mij willen ze van de zakelijke klanten af... :twisted: De logica is steeds verder te zoeken. Wordt steeds meer een kale Apple.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Henkjan »

Kappa7 schreef: wo 30 okt 2024, 0:02
niet meer bij de netwerk share kan van de Daphile server
ook niet op IP adres?

dit lijkt veel op wat ik thuis heb, mijn NAS is niet benaderbaar op naam/share, maar alleen op IP/share
en dat gebeurde ook ineens een paar jaar geleden, waarschijnlijk ook een update (w10)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

Henkjan schreef: wo 30 okt 2024, 15:59
NAS is niet benaderbaar op naam/share, maar alleen op IP/share
en dat gebeurde ook ineens een paar jaar geleden, waarschijnlijk ook een update (w10)
De meest waarschijnlijke oorzaken daarvan zijn:
  1. de interne DNS-server in een modem/router geeft geen hostname (meer) door.
  2. de NAS heeft geen hostname (meer), of geeft deze niet (meer) door bij aanmelding in het netwerk.
  3. Windows passeert die DNS-server doordat het gebruik is gaan maken van externe DNS-servers. Heeft MS niet stiekem zijn eigen DNS-servers aan de netwerkinstellingen van Windows toegevoegd tijdens een update?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Marp schreef: wo 30 okt 2024, 4:32
Was je deze al tegengekomen George?

https://techcommunity.microsoft.com/t5/ ... -p/4154300
De meeste hiervan had ik al wel gevonden maar zal ze nog eens doorlopen.
Tot nu toe is het eigenlijk niet gelukt om toegang te krijgen.
Niet via naam maar ook niet via IP.

Dit zijn de meldingen die ik krijg.
If guest access is required by your third party, you may get error:

You can't access this shared folder because your organization's security policies block unauthenticated guest access. These policies help protect your PC from unsafe or malicious devices on the network
0x80070035
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

gelukt.
De onderstaande stappen waren nodig.
6. Disable the SMB client signing requirement:
a. On the Start Menu search, type gpedit and start the Edit Group Policy app (i.e. Local Group Policy Editor). If you are using Home edition, skip to step 8.
b. In the console tree, select Computer Configuration > Windows Settings > Security Settings> Local Policies > Security Options.
c. Double-click Microsoft network client: Digitally sign communications (always).
d. Select Disabled > OK.


7. Disable the guest fallback protection:
a. On the Start Menu search, type gpedit and start the Edit Group Policy app (i.e. Local Group Policy Editor). If you are using Home edition, skip to step e.
b. In the console tree, select Computer Configuration > Administrative Templates> Network > Lanman Workstation.
c. Double-click Enable insecure guest logons
d. Select Enabled > OK.
Ik had stap 7 al meerdere malen uitgevoerd maar de truuk zit hem dus in 6 en 7.
Bedankt :goedzo:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Daphile

Bericht door Marp »

Gelukkig. Nu maar hopen dat het nog lang zo blijft werken.

Wat dat betreft is het maar goed dat MS nog geen sloten op voordeuren plaatst, want dan worden we op een dag wakker in een huis waarvan alle binnendeuren ongewild zijn dichtgespijkerd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Maar dan schakel je wel een essentiële beveiliging uit die W11 nou juist toegevoegd had... Dat zou ik dan niet permanent doen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door hannesie »

Ben benieuwd of dit ook problemen gaat geven met de NFS schijven die ik lokaal laat delen van mijn server.
Werkt tot nu toe prima.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

De beveiliging heeft met name betrekking op welke deur ik mag openen met deze PC.

Het zijn met name de netwerk schijven die geen login en ww hebben, deze zitten natuurlijk achter de firewall op het LAN.
Daarmee niet publiek toegankelijk van buiten.
Risico is daar mee overzichtelijk.
De NAS waar wel documenten op staan heeft natuurlijk wel een ww.
Laatst gewijzigd door Kappa7 op wo 30 okt 2024, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Marp schreef: wo 30 okt 2024, 22:25
Gelukkig. Nu maar hopen dat het nog lang zo blijft werken.

Wat dat betreft is het maar goed dat MS nog geen sloten op voordeuren plaatst, want dan worden we op een dag wakker in een huis waarvan alle binnendeuren ongewild zijn dichtgespijkerd.
Ja MS weet wel wat goed voor ons is :sure:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Ik krijg op daphile een slotje te zien op mijn music folder, hoe kan dat en wat kan ik daar aan doen?
Een ander ding is dat ik een playlist heb geupload op Daphile maar hem vervolgens niet te zien krijg bij de audio player - playlists.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Kappa7 schreef: wo 30 okt 2024, 23:15
Marp schreef: wo 30 okt 2024, 22:25
Gelukkig. Nu maar hopen dat het nog lang zo blijft werken.

Wat dat betreft is het maar goed dat MS nog geen sloten op voordeuren plaatst, want dan worden we op een dag wakker in een huis waarvan alle binnendeuren ongewild zijn dichtgespijkerd.
Ja MS weet wel wat goed voor ons is :sure:
Blijft merkwaardig. Net een kersverse nieuwe en schone W11-Pro geïnstalleerd en ik krijg gewoon de Daphile server share te zien en alles wat daar zich in bevindt:
Schermafbeelding 2024-11-07 175309.png
Wat doe ik goed? :think: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Log je in als gebruiker met een win 11 account of een lokaal account?
Ik was lokaal ingelogd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Lokaal. Netwerk detectie stond default uit maar nadat ik die had ingeschakeld zie ik gewoon het hele netwerk incl. Daphile. Op de NAS moet ik wel eerst inloggen om er in te kunnen zoals gebruikelijk (kan W11 onthouden zoals vorige Win versies) maar is niet nodig voor Daphile.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Vreemd dat het bij mij dan niet lukte.
Weet je zeker dat je h24 hebt geïnstalleerd?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Volgens mij is dat een update die MS pas net aan het uitrollen en testen is. Dus denk het niet die die als iso al beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Daphile

Bericht door Olaf Analogue »

Kappa7 schreef: do 07 nov 2024, 23:29
Vreemd dat het bij mij dan niet lukte.
Weet je zeker dat je h24 hebt geïnstalleerd?
Ik heb 24H2 op al mijn machines staan met een lokaal account en hier werkt het netwerk ook naar Daphile probleemloos.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Daphile

Bericht door Olaf Analogue »

peterl schreef: do 07 nov 2024, 17:03
Ik krijg op daphile een slotje te zien op mijn music folder, hoe kan dat en wat kan ik daar aan doen?
Een ander ding is dat ik een playlist heb geupload op Daphile maar hem vervolgens niet te zien krijg bij de audio player - playlists.
Hoi Peter. Heb je in Daphile de vinkjes bij "RW" (read and write) en bij "Share" aan staan?
Onder settings --> storage
Opnieuw opstarten na het toepassen van deze settings.
Zie foto:
daph.PNG
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”