Audio en Techniek A15-MKIII

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Audio en Techniek A15-MKIII

Bericht door Pjotr »

Ja dat is wel bar. De andere heeft dat niet?
Gebruikersavatar
Regenpak
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 17:31
Locatie: Amsterdam West
Contacteer:

Re: Audio en Techniek A15-MKIII

Bericht door Regenpak »

ray5150 schreef: wo 21 feb 2024, 20:20
Na het inschakelen staat er een DC spanning van zo'n 5 Volt op de uitgang die na het opwarmen zakt tot een paar 100 millivolts.
Is de DC servo wel helemaal lekker?

Tjerk
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Audio en Techniek A15-MKIII

Bericht door Pjotr »

Dat heeft deze versie toch niet? Of je moet de FB loop met een heel lage F_lp als zodanig zien. Maar dan nog mag het niet dusdanig driften. Hooguit een 100mV.
Gebruikersavatar
Regenpak
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 17:31
Locatie: Amsterdam West
Contacteer:

Re: Audio en Techniek A15-MKIII

Bericht door Regenpak »

Als het deze is:
a15_mkiii_sch.pdf
(206.2 KiB) 39 keer gedownload
dan is IC3 de DC servo. Beetje lastig te zien zonder componentwaarden. Die staan verderop in de bouwbeschrijving.

Tjerk
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Audio en Techniek A15-MKIII

Bericht door ray5150 »

Tjerk. ik geef toe dat het een beetje verwarrend is, maar het betreft hier de SA-20.
Deze is iets eenvoudiger en heeft geen DC servo.

Ik had bij het eerste exemplaar iedere weerstand, transistor, en condensator gedemonteerd en doorgemeten.
Dat had ik hier nagelaten, had ik dus beter wel kunnen doen... :oops:

Van het weekend de versterkertrap uitbouwen en dan kijken of ik het kan repareren.
Gebruikersavatar
Regenpak
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 17:31
Locatie: Amsterdam West
Contacteer:

Re: Audio en Techniek A15-MKIII

Bericht door Regenpak »

ray5150 schreef: do 22 feb 2024, 8:28
Tjerk. ik geef toe dat het een beetje verwarrend is, maar het betreft hier de SA-20.
Ik miste al twee lateraaltjes... Ik zal wel effe verder het topic/forum doorvlooien op jacht naar het juiste schema.

Edit: dat wordt nog een dingetje:
"De volgende woorden in je zoekopdracht zijn genegeerd omdat ze te vaak voorkomen: sa 20." En dat terwijl ik daar geeneens op heb gezocht, maar op "SA-20", mèt kwootjes en streepje. Gelukkig zijn er meer zoekmachines. En inderdaad: succes!

Edit2: beetje vreemd schema. NFB alleen over de drivers, niet de eindtorren. Had ik niet zo gedaan...

Tjerk
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Audio en Techniek A15-MKIII

Bericht door cool »

Lang geleden deze A20 overgenomen van een collega en allang weer doorgesluisd. Maar ik had het originele document nog in een map. Hierbij de scan ervan.
Bijlagen
AT-SA20.pdf
(22.99 MiB) 73 keer gedownload
Gebruikersavatar
Regenpak
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 17:31
Locatie: Amsterdam West
Contacteer:

Re: Audio en Techniek A15-MKIII

Bericht door Regenpak »

En voor de liefhebbers het schema met de waarden erin:
AT-SA20_sch.pdf
(746.33 KiB) 71 keer gedownload
Tjerk
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Audio en Techniek A15-MKIII

Bericht door Pjotr »

Het regent schema's :shock: Nou vooruit, voor de echte fanaten nu ook met een beschrijving er bij: viewtopic.php?p=2071804#p2071804
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Audio en Techniek A15-MKIII

Bericht door meanman64 »

Stil gevallen ?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Audio en Techniek A15-MKIII

Bericht door ray5150 »

Ja, ik weet het.
ik heb de vervelende eigenschap dat als ik ergens een paar maanden mee bezig ben, ik mijn interesse erin verlies en dan weer met iets anders verder ga.
Vaak dingen die dan ook al weer een paar jaar op de plank liggen. soort haasje over.
Plaats reactie