Bedankt voor de reacties mannen!
Bias toch nog even aangepast voor een mooier regelbereik, for the record, 22k is verkleind naar 10k. Is goed nu.
@Snoekie: Blingbling gaat hopelijk meevallen, niet zo mijn ding.. de platen aan de buitenkant komen er nog op natuurlijk, en met het schakelaartje bovenop kan de nixieprut worden uitgezet. Imo moet audio *rust* uitstralen, zonder wapperende VU, EM84's nixies en weet ik het
@Anne: Als je een keer tijd en zin hebt, misschien is het goed het schema (ook for the record) aan te passen met de wijzigingen erin, om een beetje overzicht te houden. Misschien is het handig dat schema te gebruiken waar zowel voor- als eindtrap op staan.. is vast minder moeite dan wanneer ik het zelf helemaal overteken
Ik ga over een paar dagen met vakantie waar er hopelijk een volledige reset in mijn hoofd plaatsvindt

om de informatie niet verloren te laten gaan, dit is aangepast en is anders dan op de door jou bedachte schema's wat ik me nu voor de geest kan halen, misschien nog wel wat vergeten..
Er zit nu 180 Ohm aan de kathodes van de EF184.
Op het schermrooster zit 3k3 achter de 1k's.
Op jou aanraden is de 330k aan de anode van de eerste EF184 300k geworden.
Kathodeweerstanden GU50 zijn 10 Ohm geworden.
Terugkoppeling vanuit de anodes van de GU50, 180k.
Op scherm- en stuurrooster van de GU50's zit 1k toegevoegd (die 100 ohm schermrooster is komen te vervallen dus).
Bias regeling met dat schakelingetje van even terug, met daarin de 22k die 10k geworden is dus.
Wat nog wel moet gebeuren, ik wil nog wel de spanningen langslopen/noteren op de diverse punten om te zien of er nog ergens bv een weerstandwaarde moet worden aangepast. Misschien vh weekend, anders na de vakantie.
Het inschakelen gaat goed nu trouwens, aantal keren ook met andere GU's opgestart. Weerstand over het relais contact om de hoogspanning langzaam te laten oplopen (met een C tegen vonken) blijkt wederom een goed recept.. enorm bedankt voor je moeite weer Anne!