1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door bas focal m180 »

Krijgt iedereen ook een mooie sticker voor zijn naam ?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Een paar mededelingen van huishoudelijke aard: het is in het weekend op het terrein wat anders dan door de week.

Als je naar Benchmark rijdt, het laatste stuk staat aangegeven, rijd je tegen een groot metalen hek dat dicht zit in het weekend, en die kan ook niet open. Hier links (staat aangegeven met een bord "uitsluitend Benchmark medewerkers") zie je een rood-witte slagboom. Deze kan helaas alleen open met een pas, die ik heb.

Mensen die de dag bezoeken en geen zware spullen bij zich hebben worden verzocht voor de slagboom te parkeren, gewoon langs de weg, is ruimte zat in het weekend. Je parkeert dan voor onze buren PANalytical. Vervolgens kun je lopend langs de rood-witte slagboom, 100 meter verderop is de ZBA ingang, zie je vanzelf.

Mensen die de dag bezoeken en wel zware spullen bij zich hebben moeten mij even vragen de slagboom te openen. Ik loop er wel rond (of ben binnen met deze temperaturen), ben gemakkelijk aan m'n kale kop te herkennen :mrgreen: en dan open ik de slagboom. Je rijdt dan over de parkeerplaats langs het gebouw. Je kunt dan tot aan de ingang van de ZBA ruimte rijden, en de auto daar ook ongeveer laten staan. Helaas kan de slagboom niet open blijven staan, door detectielussen in de weg moet er een auto voor staan en moet er een pasje voor de lezer worden gehouden. Is even lastig maar kan helaas niet anders. Je kunt er overigens wel zelf gewoon weer uitrijden.

De kamers zijn op de 1e verdieping, er is een lift. Even een waarschuwing, dit is een type lift waar je de verdiepingen/deuren voorbij 'glijden' zeg maar, of hoe leg ik het uit... Als je met een speaker in de lift staat die aan de deur kant staat en je staat zelf aan de andere kant, en je speaker haakt aan een een voorbij glijdende deur gaat 'ie kantelen naar de plek waar je zelf staat. Kijk hier svp mee uit. Verder kan 'ie tot 500KG dragen, dat moet voldoende wezen. Toch?!

Lees verder svp de eerste post van dit draadje nog eens door: er is dus alleen koffie/thee uit een automaat, verdere frisdrank/lunch indien gewenst zelf meenemen, er is in de directe omgeving geen supermarkt/horeca.

Met elkaar gaan we er een fantastische dag van maken!
Laatst gewijzigd door Barry2001 op ma 30 jan 2012, 20:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

bas focal m180 schreef:
Krijgt iedereen ook een mooie sticker voor zijn naam ?
Dat is een goede, vergeten te vermelden. We hebben mooie badges waar je een kaartje in kunt schuiven, kun je je naam opschrijven. Liggen klaar.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door MichaelB »

Oh ja, ik zie achter mijn naam, bij de indeling, een vraag staan of het een complete set is.

Het is een complete set, want er zitten 2 AS2.100's aan vast. Uiteraard moet er wel iets van een bron bijkomen. Mocht dat niet lukken, dan heb ik wel een laptop met muziek, maar dat hoor ik wel graag van te voren (liever neem ik zo min mogelijk mee).
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

MichaelB schreef:
Oh ja, ik zie achter mijn naam, bij de indeling, een vraag staan of het een complete set is.

Het is een complete set, want er zitten 2 AS2.100's aan vast. Uiteraard moet er wel iets van een bron bijkomen. Mocht dat niet lukken, dan heb ik wel een laptop met muziek, maar dat hoor ik wel graag van te voren (liever neem ik zo min mogelijk mee).
Genoteerd Michael, svp zelf regelen/in de gaten houden of er een bron is.
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Gijs »

Michael, ik ben van plan mn ( USB) DDDAC mee te nemen, mixt dat met jou laptop ?
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door k.p. »

k.p. schreef:
Voor de CD Dipool kan ik gebruik maken van de subs van Martijn M. Misschien is het handig om deze twee sets dan na elkaar in het schema te plaatsen...
Ik quote mezelf gewoon een keer :lol: .
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door hannesie »

dre schreef:
Intiem en 'ons kent ons' wordt het niet
nee,dat denk ik ook niet! :rofl:
Intiem dre? :lol: :lol: denk het toch niet.
Wel gezellig toch.
thijs5653
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 21:22
Locatie: Deventer

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door thijs5653 »

Ik kom ook. lekker genieten van al dat moois.

Ik kom als bezoeker

gr thijs
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door MichaelB »

Gijs schreef:
Michael, ik ben van plan mn ( USB) DDDAC mee te nemen, mixt dat met jou laptop ?
Geen idee? :oops:
Maar lijkt me wel. Als er 2 RCA uitgangen op zitten (heb de analoge variant van de AS2.100).

M'n laptop is een Mac met Snow Leopard erop, dus als je nog wat meer gegevens post, dan kijk ik even of ik toch niet toevallig iets moet installeren (kan evt. ook daar via 3G).
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

k.p. schreef:
k.p. schreef:
Voor de CD Dipool kan ik gebruik maken van de subs van Martijn M. Misschien is het handig om deze twee sets dan na elkaar in het schema te plaatsen...
Ik quote mezelf gewoon een keer :lol: .
Heb je bij Martijn gezet. Is een lange sessie dus dat moet goedkomen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

thijs5653 schreef:
Ik kom ook. lekker genieten van al dat moois.

Ik kom als bezoeker

gr thijs
Genoteerd, welkom!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Tijdschema in de grote kamer aangepast, Martijn m op verzoek naar de middag. Tubehead naar voren gehaald, en iedereen heeft nu 1 uur ipv 45 min.
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo

Bericht door Lars Oosterveen »

Barry2001 schreef:
Kamer 6: Grote luisterkamer
10:30 - 11:30 Tubehead
Needles.. niet afgewerkt maar misschien wel leuk om ff te laten horen voor de mensen die hem niet IRL gezien hebben.
- 6N1P Tube Hoofdtelefoon amp
- 6EM7 PP Beun amp
- Phonodude + Dual Ploate speulert
Lars Oosterveen, ga jij hierin mee of heb je een eigen complete set?
11:30 - 12:30 Zweitse
ScanSpeak Reference Plus met Marsh voor- eindversterker

Ik heb verder nog geen set (receiver is al wel besteld), dus als ik met een andere set mee kan liften graag.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door hannesie »

In principe is er een set met een VV Nakamichi CA5E/ CD speler+ Dac en 2 Hypex 180 HG de hele dag in de ruimte 6, lijkt mij dat daar iedereen met uiteraard een correcte wijze van bedienen er de hele dag gebruik van kan maken.

Ik moet wel even constateren/denken, ik dan daar geen luidsprekerkabels voldoende voor bij mij heb. :!: :!:
Dus die moet dan iemand anders meenemen. :mrgreen:


Ik heb dus ook wat kabels nodig in de ruimte 4 :P, maar die heb ik wel bij mij. :)
Laatst gewijzigd door hannesie op di 31 jan 2012, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Gijs »

MichaelB schreef:
Gijs schreef:
Michael, ik ben van plan mn ( USB) DDDAC mee te nemen, mixt dat met jou laptop ?
Geen idee? :oops:
Maar lijkt me wel. Als er 2 RCA uitgangen op zitten (heb de analoge variant van de AS2.100).

M'n laptop is een Mac met Snow Leopard erop, dus als je nog wat meer gegevens post, dan kijk ik even of ik toch niet toevallig iets moet installeren (kan evt. ook daar via 3G).
USB in -> RCA uit

Heb geen ervaring met Mac software, maar onder windows hoefde er geen specifieke drivers geinstalleerd te worden.
Nog iets voor de volumeregeling, of doe je dat digitaal ? Kan mn Threshold voorversterker meenemen, jammer genoeg niet zelf gebouwd.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door MichaelB »

Dan zal het ook wel meteen werken op een Mac, want daar werken USB geluidskaarten ook meteen (afgezien van m'n MobilePre).

Er zit volumeregeling op de AS2.100. Ik dacht om die gewoon te gebruiken.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo

Bericht door TubeHead »

Lars Oosterveen schreef:
Barry2001 schreef:
Kamer 6: Grote luisterkamer
10:30 - 11:30 Tubehead
Needles.. niet afgewerkt maar misschien wel leuk om ff te laten horen voor de mensen die hem niet IRL gezien hebben.
- 6N1P Tube Hoofdtelefoon amp
- 6EM7 PP Beun amp
- Phonodude + Dual Ploate speulert
Lars Oosterveen, ga jij hierin mee of heb je een eigen complete set?
11:30 - 12:30 Zweitse
ScanSpeak Reference Plus met Marsh voor- eindversterker

Ik heb verder nog geen set (receiver is al wel besteld), dus als ik met een andere set mee kan liften graag.
Lars mag zn speakers wel aan mijn set knuppen. Dat mag iedereen trouwens. ;)

6N1P ampje is alleen voor een hoofdtelefoon by the way ;)
Maar als ik mn playstation aan mij beunamp wil knuppen kan ik de 6N1P als buffer gebruiken. Hoezo multifunctioneel :lol:
Als ik de beunamp direcht op de Playstation gooi dan doet hij @ 70% van de volume heel vaag :?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door hannesie »

Als jij een beunamp meeneemt, wil ik dat ook wel natuurlijk. :lol:

Hypex 180 SS editie, met SMPS, 2x :mrgreen:, eens zien of het voor het laag van de Blanda's nog uitmaakt. :?:
Ik moet ze nog wel even beter afwerken, dat heb jij al beter voor elkaar.
beunamp.jpg
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Koss »

Het Highend prutsproject is nog niet zover dat ik tussen Martijn M en Lieuwe durf te staan :)
Ik krijg die dag de filteronderdelen van Rumoh (ik weet dus niet hoe ze gaan klinken met die onderdelen). Daarnaast twijfel ik aan mijn eigen meetset en wilde de speakers eigenlijk meenemen om te laten doormeten.

De UcD/MiniDSP wilde ik meenemen zodat mensen kunnen kijken wat er mogelijk is met de MiniDSP of als backup versterker. De subwoofers stonden anders thuis niets te doen en konden dan ook wel mee.

Ik gok dat als je mij op zo'n primetime laat staan dat ik dan het goede voorbeeld wordt hoe je met goede drivers slechte speakers kan maken :mrgreen:
Misschien moet ik dan maar dit shirt aantrekken

Daarnaast gaat forumgenoot Maarten niet meer en daardoor zit ik misschien zonder vervoer (eigen auto staat kapot bij een vriend thuis). Al met al redenen om dat mooie tijdstip door een betere set te laten opvullen..

Auto of geen auto, ik probeer nog steeds aanwezig te zijn :)
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door cobaltjeh »

Ik ga ook aanwezig zijn, neem mischien nog iemand mee als introduce. (Dit laat ik z.s.m. nog weten.)

Ik kan als er interesse is, een van volgende zaken meenemen:
(Mocht iemand het willen gebruiken / testen op zijn set.)

- Mindisp 2x8 dsp.
- 4 kanaals lm4780 versterker
- Minidsp 2x4 + 2x lm4780
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Martijn M »

De Marsh voorversterker van Zweitse is beschikbaar voor mijn set. De combi zal dan bestaan uit:

- Olympus luidsprekersysteem (Martijn M)
- Marsh voorversterker en eventueel Marsh eindversterker (Zweitse)
- Hypex Ucd180 (Hannesie)
- Metrum Octave dac + CEC TL2-X loopwerk (JeroenGRT)
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door HoMeR »

Rene en ik gaan het niet redden dit weekend......
Jammer !
Volgende keer wel !!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door hannesie »

cobaltjeh schreef:
Ik ga ook aanwezig zijn,
:rock: :rock:
Prima, kan je weer eens wat leuks horen, en bijkletsen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door cobaltjeh »

hannesie schreef:
Prima, kan je weer eens wat leuks horen, en bijkletsen. :mrgreen:
Ben erg benieuwd naar je blanda creatie. :D En kan ik weer veel bijleren. :sure:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”