1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Krijgt iedereen ook een mooie sticker voor zijn naam ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Een paar mededelingen van huishoudelijke aard: het is in het weekend op het terrein wat anders dan door de week.
Als je naar Benchmark rijdt, het laatste stuk staat aangegeven, rijd je tegen een groot metalen hek dat dicht zit in het weekend, en die kan ook niet open. Hier links (staat aangegeven met een bord "uitsluitend Benchmark medewerkers") zie je een rood-witte slagboom. Deze kan helaas alleen open met een pas, die ik heb.
Mensen die de dag bezoeken en geen zware spullen bij zich hebben worden verzocht voor de slagboom te parkeren, gewoon langs de weg, is ruimte zat in het weekend. Je parkeert dan voor onze buren PANalytical. Vervolgens kun je lopend langs de rood-witte slagboom, 100 meter verderop is de ZBA ingang, zie je vanzelf.
Mensen die de dag bezoeken en wel zware spullen bij zich hebben moeten mij even vragen de slagboom te openen. Ik loop er wel rond (of ben binnen met deze temperaturen), ben gemakkelijk aan m'n kale kop te herkennen
en dan open ik de slagboom. Je rijdt dan over de parkeerplaats langs het gebouw. Je kunt dan tot aan de ingang van de ZBA ruimte rijden, en de auto daar ook ongeveer laten staan. Helaas kan de slagboom niet open blijven staan, door detectielussen in de weg moet er een auto voor staan en moet er een pasje voor de lezer worden gehouden. Is even lastig maar kan helaas niet anders. Je kunt er overigens wel zelf gewoon weer uitrijden.
De kamers zijn op de 1e verdieping, er is een lift. Even een waarschuwing, dit is een type lift waar je de verdiepingen/deuren voorbij 'glijden' zeg maar, of hoe leg ik het uit... Als je met een speaker in de lift staat die aan de deur kant staat en je staat zelf aan de andere kant, en je speaker haakt aan een een voorbij glijdende deur gaat 'ie kantelen naar de plek waar je zelf staat. Kijk hier svp mee uit. Verder kan 'ie tot 500KG dragen, dat moet voldoende wezen. Toch?!
Lees verder svp de eerste post van dit draadje nog eens door: er is dus alleen koffie/thee uit een automaat, verdere frisdrank/lunch indien gewenst zelf meenemen, er is in de directe omgeving geen supermarkt/horeca.
Met elkaar gaan we er een fantastische dag van maken!
Als je naar Benchmark rijdt, het laatste stuk staat aangegeven, rijd je tegen een groot metalen hek dat dicht zit in het weekend, en die kan ook niet open. Hier links (staat aangegeven met een bord "uitsluitend Benchmark medewerkers") zie je een rood-witte slagboom. Deze kan helaas alleen open met een pas, die ik heb.
Mensen die de dag bezoeken en geen zware spullen bij zich hebben worden verzocht voor de slagboom te parkeren, gewoon langs de weg, is ruimte zat in het weekend. Je parkeert dan voor onze buren PANalytical. Vervolgens kun je lopend langs de rood-witte slagboom, 100 meter verderop is de ZBA ingang, zie je vanzelf.
Mensen die de dag bezoeken en wel zware spullen bij zich hebben moeten mij even vragen de slagboom te openen. Ik loop er wel rond (of ben binnen met deze temperaturen), ben gemakkelijk aan m'n kale kop te herkennen
De kamers zijn op de 1e verdieping, er is een lift. Even een waarschuwing, dit is een type lift waar je de verdiepingen/deuren voorbij 'glijden' zeg maar, of hoe leg ik het uit... Als je met een speaker in de lift staat die aan de deur kant staat en je staat zelf aan de andere kant, en je speaker haakt aan een een voorbij glijdende deur gaat 'ie kantelen naar de plek waar je zelf staat. Kijk hier svp mee uit. Verder kan 'ie tot 500KG dragen, dat moet voldoende wezen. Toch?!
Lees verder svp de eerste post van dit draadje nog eens door: er is dus alleen koffie/thee uit een automaat, verdere frisdrank/lunch indien gewenst zelf meenemen, er is in de directe omgeving geen supermarkt/horeca.
Met elkaar gaan we er een fantastische dag van maken!
Laatst gewijzigd door Barry2001 op ma 30 jan 2012, 20:46, 3 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Dat is een goede, vergeten te vermelden. We hebben mooie badges waar je een kaartje in kunt schuiven, kun je je naam opschrijven. Liggen klaar.bas focal m180 schreef:Krijgt iedereen ook een mooie sticker voor zijn naam ?
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Oh ja, ik zie achter mijn naam, bij de indeling, een vraag staan of het een complete set is.
Het is een complete set, want er zitten 2 AS2.100's aan vast. Uiteraard moet er wel iets van een bron bijkomen. Mocht dat niet lukken, dan heb ik wel een laptop met muziek, maar dat hoor ik wel graag van te voren (liever neem ik zo min mogelijk mee).
Het is een complete set, want er zitten 2 AS2.100's aan vast. Uiteraard moet er wel iets van een bron bijkomen. Mocht dat niet lukken, dan heb ik wel een laptop met muziek, maar dat hoor ik wel graag van te voren (liever neem ik zo min mogelijk mee).
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Genoteerd Michael, svp zelf regelen/in de gaten houden of er een bron is.MichaelB schreef:Oh ja, ik zie achter mijn naam, bij de indeling, een vraag staan of het een complete set is.
Het is een complete set, want er zitten 2 AS2.100's aan vast. Uiteraard moet er wel iets van een bron bijkomen. Mocht dat niet lukken, dan heb ik wel een laptop met muziek, maar dat hoor ik wel graag van te voren (liever neem ik zo min mogelijk mee).
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Michael, ik ben van plan mn ( USB) DDDAC mee te nemen, mixt dat met jou laptop ?
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ik quote mezelf gewoon een keerk.p. schreef:Voor de CD Dipool kan ik gebruik maken van de subs van Martijn M. Misschien is het handig om deze twee sets dan na elkaar in het schema te plaatsen...
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Intiem dre?dre schreef:nee,dat denk ik ook niet!Intiem en 'ons kent ons' wordt het niet
Wel gezellig toch.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ik kom ook. lekker genieten van al dat moois.
Ik kom als bezoeker
gr thijs
Ik kom als bezoeker
gr thijs
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Geen idee?Gijs schreef:Michael, ik ben van plan mn ( USB) DDDAC mee te nemen, mixt dat met jou laptop ?
Maar lijkt me wel. Als er 2 RCA uitgangen op zitten (heb de analoge variant van de AS2.100).
M'n laptop is een Mac met Snow Leopard erop, dus als je nog wat meer gegevens post, dan kijk ik even of ik toch niet toevallig iets moet installeren (kan evt. ook daar via 3G).
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Heb je bij Martijn gezet. Is een lange sessie dus dat moet goedkomen.k.p. schreef:Ik quote mezelf gewoon een keerk.p. schreef:Voor de CD Dipool kan ik gebruik maken van de subs van Martijn M. Misschien is het handig om deze twee sets dan na elkaar in het schema te plaatsen....
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Genoteerd, welkom!thijs5653 schreef:Ik kom ook. lekker genieten van al dat moois.
Ik kom als bezoeker
gr thijs
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Tijdschema in de grote kamer aangepast, Martijn m op verzoek naar de middag. Tubehead naar voren gehaald, en iedereen heeft nu 1 uur ipv 45 min.
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo
Barry2001 schreef:Kamer 6: Grote luisterkamer
10:30 - 11:30 Tubehead
Needles.. niet afgewerkt maar misschien wel leuk om ff te laten horen voor de mensen die hem niet IRL gezien hebben.
- 6N1P Tube Hoofdtelefoon amp
- 6EM7 PP Beun amp
- Phonodude + Dual Ploate speulert
Lars Oosterveen, ga jij hierin mee of heb je een eigen complete set?
11:30 - 12:30 Zweitse
ScanSpeak Reference Plus met Marsh voor- eindversterker
Ik heb verder nog geen set (receiver is al wel besteld), dus als ik met een andere set mee kan liften graag.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
In principe is er een set met een VV Nakamichi CA5E/ CD speler+ Dac en 2 Hypex 180 HG de hele dag in de ruimte 6, lijkt mij dat daar iedereen met uiteraard een correcte wijze van bedienen er de hele dag gebruik van kan maken.
Ik moet wel even constateren/denken, ik dan daar geen luidsprekerkabels voldoende voor bij mij heb.

Dus die moet dan iemand anders meenemen.
Ik heb dus ook wat kabels nodig in de ruimte 4
, maar die heb ik wel bij mij. 
Ik moet wel even constateren/denken, ik dan daar geen luidsprekerkabels voldoende voor bij mij heb.
Dus die moet dan iemand anders meenemen.
Ik heb dus ook wat kabels nodig in de ruimte 4
Laatst gewijzigd door hannesie op di 31 jan 2012, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
USB in -> RCA uitMichaelB schreef:Geen idee?Gijs schreef:Michael, ik ben van plan mn ( USB) DDDAC mee te nemen, mixt dat met jou laptop ?![]()
Maar lijkt me wel. Als er 2 RCA uitgangen op zitten (heb de analoge variant van de AS2.100).
M'n laptop is een Mac met Snow Leopard erop, dus als je nog wat meer gegevens post, dan kijk ik even of ik toch niet toevallig iets moet installeren (kan evt. ook daar via 3G).
Heb geen ervaring met Mac software, maar onder windows hoefde er geen specifieke drivers geinstalleerd te worden.
Nog iets voor de volumeregeling, of doe je dat digitaal ? Kan mn Threshold voorversterker meenemen, jammer genoeg niet zelf gebouwd.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Dan zal het ook wel meteen werken op een Mac, want daar werken USB geluidskaarten ook meteen (afgezien van m'n MobilePre).
Er zit volumeregeling op de AS2.100. Ik dacht om die gewoon te gebruiken.
Er zit volumeregeling op de AS2.100. Ik dacht om die gewoon te gebruiken.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo
Lars mag zn speakers wel aan mijn set knuppen. Dat mag iedereen trouwens.Lars Oosterveen schreef:Barry2001 schreef:Kamer 6: Grote luisterkamer
10:30 - 11:30 Tubehead
Needles.. niet afgewerkt maar misschien wel leuk om ff te laten horen voor de mensen die hem niet IRL gezien hebben.
- 6N1P Tube Hoofdtelefoon amp
- 6EM7 PP Beun amp
- Phonodude + Dual Ploate speulert
Lars Oosterveen, ga jij hierin mee of heb je een eigen complete set?
11:30 - 12:30 Zweitse
ScanSpeak Reference Plus met Marsh voor- eindversterker
Ik heb verder nog geen set (receiver is al wel besteld), dus als ik met een andere set mee kan liften graag.
6N1P ampje is alleen voor een hoofdtelefoon by the way
Maar als ik mn playstation aan mij beunamp wil knuppen kan ik de 6N1P als buffer gebruiken. Hoezo multifunctioneel
Als ik de beunamp direcht op de Playstation gooi dan doet hij @ 70% van de volume heel vaag
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Als jij een beunamp meeneemt, wil ik dat ook wel natuurlijk.
Hypex 180 SS editie, met SMPS, 2x
, eens zien of het voor het laag van de Blanda's nog uitmaakt.
Ik moet ze nog wel even beter afwerken, dat heb jij al beter voor elkaar.
Hypex 180 SS editie, met SMPS, 2x
Ik moet ze nog wel even beter afwerken, dat heb jij al beter voor elkaar.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Het Highend prutsproject is nog niet zover dat ik tussen Martijn M en Lieuwe durf te staan 
Ik krijg die dag de filteronderdelen van Rumoh (ik weet dus niet hoe ze gaan klinken met die onderdelen). Daarnaast twijfel ik aan mijn eigen meetset en wilde de speakers eigenlijk meenemen om te laten doormeten.
De UcD/MiniDSP wilde ik meenemen zodat mensen kunnen kijken wat er mogelijk is met de MiniDSP of als backup versterker. De subwoofers stonden anders thuis niets te doen en konden dan ook wel mee.
Ik gok dat als je mij op zo'n primetime laat staan dat ik dan het goede voorbeeld wordt hoe je met goede drivers slechte speakers kan maken
Misschien moet ik dan maar dit shirt aantrekken
Daarnaast gaat forumgenoot Maarten niet meer en daardoor zit ik misschien zonder vervoer (eigen auto staat kapot bij een vriend thuis). Al met al redenen om dat mooie tijdstip door een betere set te laten opvullen..
Auto of geen auto, ik probeer nog steeds aanwezig te zijn
Ik krijg die dag de filteronderdelen van Rumoh (ik weet dus niet hoe ze gaan klinken met die onderdelen). Daarnaast twijfel ik aan mijn eigen meetset en wilde de speakers eigenlijk meenemen om te laten doormeten.
De UcD/MiniDSP wilde ik meenemen zodat mensen kunnen kijken wat er mogelijk is met de MiniDSP of als backup versterker. De subwoofers stonden anders thuis niets te doen en konden dan ook wel mee.
Ik gok dat als je mij op zo'n primetime laat staan dat ik dan het goede voorbeeld wordt hoe je met goede drivers slechte speakers kan maken
Misschien moet ik dan maar dit shirt aantrekken
Daarnaast gaat forumgenoot Maarten niet meer en daardoor zit ik misschien zonder vervoer (eigen auto staat kapot bij een vriend thuis). Al met al redenen om dat mooie tijdstip door een betere set te laten opvullen..
Auto of geen auto, ik probeer nog steeds aanwezig te zijn
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ik ga ook aanwezig zijn, neem mischien nog iemand mee als introduce. (Dit laat ik z.s.m. nog weten.)
Ik kan als er interesse is, een van volgende zaken meenemen:
(Mocht iemand het willen gebruiken / testen op zijn set.)
- Mindisp 2x8 dsp.
- 4 kanaals lm4780 versterker
- Minidsp 2x4 + 2x lm4780
Ik kan als er interesse is, een van volgende zaken meenemen:
(Mocht iemand het willen gebruiken / testen op zijn set.)
- Mindisp 2x8 dsp.
- 4 kanaals lm4780 versterker
- Minidsp 2x4 + 2x lm4780
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
De Marsh voorversterker van Zweitse is beschikbaar voor mijn set. De combi zal dan bestaan uit:
- Olympus luidsprekersysteem (Martijn M)
- Marsh voorversterker en eventueel Marsh eindversterker (Zweitse)
- Hypex Ucd180 (Hannesie)
- Metrum Octave dac + CEC TL2-X loopwerk (JeroenGRT)
- Olympus luidsprekersysteem (Martijn M)
- Marsh voorversterker en eventueel Marsh eindversterker (Zweitse)
- Hypex Ucd180 (Hannesie)
- Metrum Octave dac + CEC TL2-X loopwerk (JeroenGRT)
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Rene en ik gaan het niet redden dit weekend......
Jammer !
Volgende keer wel !!
Jammer !
Volgende keer wel !!
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
cobaltjeh schreef:Ik ga ook aanwezig zijn,
Prima, kan je weer eens wat leuks horen, en bijkletsen.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ben erg benieuwd naar je blanda creatie.hannesie schreef:Prima, kan je weer eens wat leuks horen, en bijkletsen.

