Bouw van een setje cyburgs needles met tangband W3-871s

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

kijk eens op
http://www.lautsprechershop.de/tools/in ... tur_en.htm

dan kom ik op R=10ohm, L=36mH, C=49uF

dit dus paralel aan de driver aansluiten
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

aanvulling: voor de lancette (en die kan je dus voor de Needle rustig ook zo gebruiken) werd een RC aanbevolen van R=10ohm, C=15uF, lijkt me dat deze dus vooral het midden zal helpen
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Bericht door Gobla »

Ik moet zeggen, vandaag klonken ze behoorlijk lekker! Mooi project.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Tijdje niets gebeurd, maar dit weekend had ik de tijd ( en zin ) om de needles af te werken :D

Ze staan nu lekker te spelen in de woonkamer.
Bijlagen
speaker_needle_1.JPG
speaker_needle_2.JPG
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Bericht door mipo »

Mooi zo in het wit !
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

mipo schreef:
Mooi zo in het wit !
Op de foto is het niet zo goed te zien, het is iets creme-wit.

En nu moet de buizenversterker nog gemaakt worden. Dan is alles wel compleet.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Netjes. Past goed in het interieur. =D> =D>
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

Topic kaap: Is het normaal dat op hogere volumes die tangband als een gek begint uit te slaan ? Richting 8-9mm p-p ? Terwijl de Xmax toch wel de volle mm is... Mijn Needles zijn nu opgeschuurd. En worden als het goed is zaterdagvoormiddag in donkergrijze laminaat gezet.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

fluppie007 schreef:
Topic kaap: Is het normaal dat op hogere volumes die tangband als een gek begint uit te slaan ? Richting 8-9mm p-p ? Terwijl de Xmax toch wel de volle mm is... Mijn Needles zijn nu opgeschuurd. En worden als het goed is zaterdagvoormiddag in donkergrijze laminaat gezet.
Valt nu wel mee, met mijn "nieuwe" versterker. Deze heeft veel meer controle over de speakers dan mijn vorige receiver, een philips fr975. Viel meteen op.

Toch kan hij wel en behoorlijke uitslag maken, voordat hij ( hoorbaar ) begint te vervormen :D
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

sevenup schreef:
fluppie007 schreef:
Topic kaap: Is het normaal dat op hogere volumes die tangband als een gek begint uit te slaan ? Richting 8-9mm p-p ? Terwijl de Xmax toch wel de volle mm is... Mijn Needles zijn nu opgeschuurd. En worden als het goed is zaterdagvoormiddag in donkergrijze laminaat gezet.
Valt nu wel mee, met mijn "nieuwe" versterker. Deze heeft veel meer controle over de speakers dan mijn vorige receiver, een philips fr975. Viel meteen op.

Toch kan hij wel en behoorlijke uitslag maken, voordat hij ( hoorbaar ) begint te vervormen :D
Klopt, maar is het ongezond ? Om ze ver over de Xmax te jagen ? Ik heb ze op een Nikko TRM-800 ( oude amp ) laten spelen, binnenkort op gainclones.
DerKammi
Berichten: 25
Lid geworden op: do 22 feb 2007, 8:52
Locatie: Dokkum
Contacteer:

Bericht door DerKammi »

Ik heb ze in de Lancetta's zitten, schrik er soms van wat die dingen aan uitslag hebben en er geen toon door laten vallen :)
Heb nu ook een paar ALMg Tangbands liggen, die kunnen hetzelfde doen los op het bureau.

Wel fraai geworden in het creme. Moet me Lancetta's ook nog een kleur geven. Zal het in overweging nemen zo te zien.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

heb ik ook ooit eens gezien in de Lancetta's, toen die op DDIY2006 een hele klas moesten vullen... de Xkapot is gelukkig een stuk groter dan de Xmax bij die Tangbands :D
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Weinig nieuws te melden. Ben er nog steeds erg tevreden mee. Kreeg de laatste week al geregeld complimenten ( of ik ze ook niet voor hen kon maken :D )
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”