aanvulling: voor de lancette (en die kan je dus voor de Needle rustig ook zo gebruiken) werd een RC aanbevolen van R=10ohm, C=15uF, lijkt me dat deze dus vooral het midden zal helpen
Topic kaap: Is het normaal dat op hogere volumes die tangband als een gek begint uit te slaan ? Richting 8-9mm p-p ? Terwijl de Xmax toch wel de volle mm is... Mijn Needles zijn nu opgeschuurd. En worden als het goed is zaterdagvoormiddag in donkergrijze laminaat gezet.
Topic kaap: Is het normaal dat op hogere volumes die tangband als een gek begint uit te slaan ? Richting 8-9mm p-p ? Terwijl de Xmax toch wel de volle mm is... Mijn Needles zijn nu opgeschuurd. En worden als het goed is zaterdagvoormiddag in donkergrijze laminaat gezet.
Valt nu wel mee, met mijn "nieuwe" versterker. Deze heeft veel meer controle over de speakers dan mijn vorige receiver, een philips fr975. Viel meteen op.
Toch kan hij wel en behoorlijke uitslag maken, voordat hij ( hoorbaar ) begint te vervormen
Topic kaap: Is het normaal dat op hogere volumes die tangband als een gek begint uit te slaan ? Richting 8-9mm p-p ? Terwijl de Xmax toch wel de volle mm is... Mijn Needles zijn nu opgeschuurd. En worden als het goed is zaterdagvoormiddag in donkergrijze laminaat gezet.
Valt nu wel mee, met mijn "nieuwe" versterker. Deze heeft veel meer controle over de speakers dan mijn vorige receiver, een philips fr975. Viel meteen op.
Toch kan hij wel en behoorlijke uitslag maken, voordat hij ( hoorbaar ) begint te vervormen
Klopt, maar is het ongezond ? Om ze ver over de Xmax te jagen ? Ik heb ze op een Nikko TRM-800 ( oude amp ) laten spelen, binnenkort op gainclones.
Ik heb ze in de Lancetta's zitten, schrik er soms van wat die dingen aan uitslag hebben en er geen toon door laten vallen
Heb nu ook een paar ALMg Tangbands liggen, die kunnen hetzelfde doen los op het bureau.
Wel fraai geworden in het creme. Moet me Lancetta's ook nog een kleur geven. Zal het in overweging nemen zo te zien.
heb ik ook ooit eens gezien in de Lancetta's, toen die op DDIY2006 een hele klas moesten vullen... de Xkapot is gelukkig een stuk groter dan de Xmax bij die Tangbands