Is dit nou poortruis?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
KoenVW
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 23:03
Locatie: De Bilt

Bericht door KoenVW »

Ik heb geprobeerd wat Gobla zei, maar met de woofer uit de kast hoor ik het geluid niet, dus het ligt niet aan de woofer gelukkig. Ik ga vanavond de versterker uit de subwoofer halen kijken of er iets los zit ofzo, maar naar mijn idee is de bassreflex pijp de oorzaker van het geluid..
sven
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 1:51
Locatie: Schriek,Belgie

Bericht door sven »

Ik zie op de foto van je baspoort dat er een metaalschroef dwars door de poort geplaatst is. Vermoedelijk om de poortmonden aan de binnenzijde op z'n plaats te houden. Verwijder deze schroef eens en gebruik tijdelijk een goede tape om de poortmond vast te zetten. Ik heb vroeger eens eenzelfde probleem gehad met een car audio sub en hiermee was het probleem weg.

Sven
Gebruikersavatar
KoenVW
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 23:03
Locatie: De Bilt

Bericht door KoenVW »

YESS, ik ben weer helemaal blij, het verwijderen van deze schroef uit de bassreflexpoort was inderdaad de oplossing! Het was wel even lastig om hem eruit te krijgen, maar nadat ik de gehele poort uit de woofer had gehaald( zat er gewoon in gedrukt ) kon ik hem makkelijk eruit halen. Klinkt nu echt veel beter, ik hoor dat geluid nu helemaal niet meer! Nu nog even kijken of ik wat aan de demping kan doen aangezien er helemaal geen demping inzat. Ik heb nog wel wat gamma pritex liggen kan ik dat gebruiken? Moet er verder ook nog BAF in?
Bijlagen
Zie hier het obstakel in de bass poort
Zie hier het obstakel in de bass poort
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

port dan maar gewoon dik vastlijmen :)
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

SoCoM schreef:
Ik heb nog wel wat gamma pritex liggen kan ik dat gebruiken? Moet er verder ook nog BAF in?
Als jij dat wilt, kijk je dempt de woofer wat meer en je "vergroot" de kast omdat de luchtsnelheid langzamer word en daardoor de weg naar buiten groter waardoor je een iets grotere inhoud mag zien. Hoeveel je er in moet zetten is naar totaal eigen smaak.
Plaats reactie