Het is niet dat ik wil gaan bezuinigen, maar ik wil weten of het nodig is.
Ik heb van iemand 2 trafo's aangeboden gekregen van 2x22V 120VA (2x2,7A) Als dit voldoende is, hoef ik niet perse nieuwe te kopen, dan kan ik die ook pakken. Als ik meer nodig heb dan de 120VA, dan neem ik gewoon nieuwe trafo's.
Maar goed, in een ander topic werd gezegd dat 80VA zelf al genoeg was. Hoe zit dat dan?
Dit is het topic:
viewtopic.php?t=2318
Het gaat om de reactie van audiomanics op Ma 12 Jun 2006 9:08:
Als je voor dual-mono gaat, neem ik aan dat je ook twee transformatoren gaat gebruiken. Gezien het vermogen van de versterker zou 80VA al voldoende zijn.. Een beetje overgedimensioneerd zou je de 120VA kunnen gebruiken...
En om die van rho op Ma 12 Jun 2006 18:47:
Voor normaal gebruik lijkt me 80VA per kanaal wel OK. Als je echt een stevige voeding wil is 120VA per kanaal wel aan te raden.
EDIT: Damn, ik heb gezien waar ik niet goed opgelet had. In het topic dat ik genoemd heb wordt een versterker gebouwd voor een belasting van 4 ohm, dus een voeding met lagere spanning die wat meer stroom moet leveren.
Ik heb overigens ook besloten om de mogelijkheid te hebben om iets meer stroom uit de voeding te trekken en ga voor een 2x22V 160VA oplossing. Die paar volt in voedingsspanning ga ik toch nauwelijks terugzien in het maximale vermogen (misschien 45 tov 50W), maar de extra stroom die de voeding kan leveren zal ik waarschijnlijk wel terug gaan zien in het feit dat de versterker iets meer kick kan geven.
Groeten,
Mischa[/b]