Raspberry Pi met volumio/DSP, hoe maak ik hier een 4-kanaals wonder van?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Raspberry Pi met volumio/DSP, hoe maak ik hier een 4-kanaals wonder van?

Bericht door Kappa7 »

Inklaring kosten van alie heb ik nog ooit gehad.
Kijk gewoon even bij de prijs of er vat incl bij staat dan komt er niets meer bij.
Hooguit wat verzendkosten maar ook die staan vaak duidelijk vermeld.
bart Luyckx
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Raspberry Pi met volumio/DSP, hoe maak ik hier een 4-kanaals wonder van?

Bericht door bart Luyckx »

Bordjes van AliExpress waren afgeprijsd tot 24/6/24.
Normale prijs is €10,6 en €12,4 voor het mono en stereo bordje.

Mijn bordjes zijn intussen aangekomen.
€13 aan versterkers :)
Geen inklaring en geen verzendkosten.
IMG20240626120611.jpg
Laatst gewijzigd door bart Luyckx op wo 26 jun 2024, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Raspberry Pi met volumio/DSP, hoe maak ik hier een 4-kanaals wonder van?

Bericht door Ivo »

Ik had iets meegekregen van nieuwe regels rond BTW en invoerrechten, maar nu ik dat opzoek zie ik dat invoerrechten boven bepaalde bedragen is en dat bij AliExpress de BTW er al bij zit. Vandaar. Goed om te weten.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Raspberry Pi met volumio/DSP, hoe maak ik hier een 4-kanaals wonder van?

Bericht door Pjotr »

Klopt, maar die nieuwe regels zijn al weer een paar jaar oud. Voor de verandering moest je zelf de BTW en evt customs afdragen. Vaak deed de vervoerder dat voor je en liet je voor die handeling dik betalen, met DHL als topper! Na de veranderening kan de verzender BTW/customs inhouden en afdragen en kost het je niets extra.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Raspberry Pi met volumio/DSP, hoe maak ik hier een 4-kanaals wonder van?

Bericht door Marp »

Screenshot 2024-06-26 at 12-43-02 Greatzt Tpa3116 D2 Tpa3116da Dc 12V 24V 100W Mono Kanaal Digitale Macht Audio Versterker Board Tpa3116d2 Grote Capaciteit Board - AliExpress 502.png

Incl. VAT, incl. verzending :mrgreen:

https://nl.aliexpress.com/item/1005006060916303.html

Voor gebrugd zijn er dezelfde aanbiedingen.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Raspberry Pi met volumio/DSP, hoe maak ik hier een 4-kanaals wonder van?

Bericht door Ivo »

:shock:

Tering.... Ik ga s ff wat bestellen...
bart Luyckx
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Raspberry Pi met volumio/DSP, hoe maak ik hier een 4-kanaals wonder van?

Bericht door bart Luyckx »

Marp schreef: wo 26 jun 2024, 12:44
Screenshot 2024-06-26 at 12-43-02 Greatzt Tpa3116 D2 Tpa3116da Dc 12V 24V 100W Mono Kanaal Digitale Macht Audio Versterker Board Tpa3116d2 Grote Capaciteit Board - AliExpress 502.png


Incl. VAT, incl. verzending :mrgreen:

https://nl.aliexpress.com/item/1005006060916303.html

Voor gebrugd zijn er dezelfde aanbiedingen.
Is de winkel waar ik ze gekocht had.
Klik ik op je link dan krijg ik €3,75 te zien. Enkele centen meer dan wat ik betaalde.
Op andere sites zijn er fotos te zien zonder heatsink en de chip is de originele .
Nu de chinees kloon CSxxxx chip zou nog beter presteren had ik ergens gelezen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Raspberry Pi met volumio/DSP, hoe maak ik hier een 4-kanaals wonder van?

Bericht door Marp »

bart Luyckx schreef: wo 26 jun 2024, 13:11
Is de winkel waar ik ze gekocht had.
Klik ik op je link dan krijg ik €3,75 te zien. Enkele centen meer dan wat ik betaalde.

Dat zal zijn omdat je er al wat besteld had.

Het betreft een zgn "choice"-aanbieding, ofwel een promo-/aanbiedingsprijs voor artikelen die door Ali-Express zijn geselecteerd. Binnen die selectie kunnen aanbiedingen van verschillende aanbieders worden gecombineerd, wat voor de ontvanger niet uitmaakt: je krijgt gewoon alles in één pakket binnen, inclusief VAT en verzending.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Raspberry Pi met volumio/DSP, hoe maak ik hier een 4-kanaals wonder van?

Bericht door Ivo »

Ik heb wat tijd gevonden om raspberry pi OS lite camillaDSP te installeren. Dat is geslaagd, en in de GUI van camillaDSP zie ik dat de Hifiberry goed herkend wordt als output, de config file is geschikt om data van een streaming applicatie te ontvangen. Het is niet moeilijk, maar zo in de schoolvakantie is het lastiger geconcentreerd op dit soort niet-essentiële dingen te zitten. Ik heb camillaDSP nooit gebruikt en me erin verdiepen is de volgende stap.

Overigens zag ik dat een aantal van de goedkope klasse-d versterkers bij Soundimports een dac-functionaliteit hebben. Met USB, HDMI ARC of toslink als digitale input. De Hifiberry versterker HATs zijn niet zo goedkoop en doen het in tests van Audio Science Review niet zo heel erg goed. Voor een tweekanaals oplossing met Raspberry Pi of miniPC zou ik nu denk ik zo'n dac-amp kopen. Digitale input, inclusief toereikende voeding, meer vermogen en betere prestaties.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”