Cassette weer populair

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cassette weer populair

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef: vr 11 nov 2022, 12:50
Jawel, piramides bouwen! En die enkeling die het af kreeg ligt er nou nog te niksen...
Nou, dat denk ik niet. Al die lieden die dachten daar rustig te liggen zijn gejat door onbetrouwbare sujetten…
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Cassette weer populair

Bericht door Pjotr »

Detail, ze liggen nou in een museum te niksen dan. Heb nou niet het idee dat het ze wat uitmaakt :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Cassette weer populair

Bericht door ray5150 »

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cassette weer populair

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef: vr 11 nov 2022, 16:24
Detail, ze liggen nou in een museum te niksen dan. Heb nou niet het idee dat het ze wat uitmaakt :lol:
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Cassette weer populair

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef: vr 11 nov 2022, 16:27
Het cassettebandje is terug en de uitvinder snapt niet waarom.pdf
Mooi verhaal Ray!

„Fool proof: je kunt er alles mee doen: laten vallen, in het rond smijten. Ze blijven heel, dankzij het sterke plastic: slagvast polystyreen."

Klopt helemaal! Begin jaren '80 deed ik het beheer van de AV apparatuur van het Amsterdams Conservatorium. In ieder leslokaal stond een complete stereo installatie met een TEAC frontloader CC-speler. Het Digibord bestond bij lange na nog niet :D Gaat de telefoon, viooldocent Herman Krebbers aan de lijn! "Kun je even komen helpen want de cassette speler doet het niet". Ter plekke aangekomen bleek dat hij het bandje er ondersteboven in had gestopt en de klep zowaar had dicht gekregen! :shock: "Hoe heb je dat nu voor elkaar gekregen?". "Nou gewoon dicht gedaan". De klas lag dubbel van het lachen onder de tafel :D Afijn, het loopwerk van de TEAC was total loss maar de CC was nog helemaal heel!
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Cassette weer populair

Bericht door MichaelB »

ray5150 schreef: vr 11 nov 2022, 16:27
Het cassettebandje is terug en de uitvinder snapt niet waarom.pdf
Leuk verhaal :goedzo:
En zo is het maar net: "Baur: „Ik hoor het alweer: ik verkoop geen hoogwaardig product. Ik verkoop emotie.”

Alhoewel m'n Akai deck met dolby-C toch een zeer deftig geluid kon produceren.
Volgens mij was het een GX-65.
Akai GX-65mkII.png
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Cassette weer populair

Bericht door FR_Aad »

Ik heb er nog een!! :lol:
Bijlagen
665ECBA5-ED82-4540-A715-22303E2F58FF.jpeg
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Cassette weer populair

Bericht door satefan »

Er liggen er hier ook nog een paar in de la. Jeugdsentiment van mijn vrouw. Volgens mij staan er wat nummers op uit de top 40 van 1985 of zo die ze in haar walkman mee had op vakantie.

Dit topic doet mij terug denken aan mijn verwoede pogingen om met 2 cassette-decks een eigen mix te maken. Gezien mijn huidige professie bleken deze pogingen totaal kansloos. Maar ik vond toen van niet natuurlijk.Geniale tijd overigens, op de Technics stereo-toren van Pa de mixen van Ben Liebrand opnemen. En dan gruwelijk balen als er op t einde toch nog doorheen geluld werd door de presentator.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Cassette weer populair

Bericht door ray5150 »

De meester zelf, Ben Liebrand legt een spoel op de recorder :


[ Bekijk op youtube ]

Wat een berg werk moet dat destijds geweest zijn, om al die edits met de hand te maken. :shock:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Cassette weer populair

Bericht door FR_Aad »

Ik heb nog steeds hele lading vrijdagavond mixen op mijn iPod
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Cassette weer populair

Bericht door ray5150 »

Tja, de Ipod. die heeft het ook niet echt lang volgehouden. een beetje telefoon heeft nu meer geheugen aan boord.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Cassette weer populair

Bericht door Pjotr »

Duh, die heeft het eigenlijk best wel lang volgehouden: De iPod Classic kwam begin deze eeuw uit, 2001 of zo en de laatste Touch een paar jaar geleden. Mijn vrouw heeft een Touch van 12 jaar geleden, doet het nog prima, alleen de accu begint nu duidelijk minder te worden.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Cassette weer populair

Bericht door FR_Aad »

Ik gebruik mijn Classic 160gb nog steeds. Daar staat oa materiaal op wat vaak niet op Spotify enzo te vinden is.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Cassette weer populair

Bericht door markbakk »

FR_Aad schreef: wo 07 dec 2022, 12:27
Ik gebruik mijn Classic 160gb nog steeds. Daar staat oa materiaal op wat vaak niet op Spotify enzo te vinden is.
Daarvoor heb je iTunes Match… toch?
Plaats reactie