Boombox deluxe, aka v2.0

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Boombox deluxe, aka v2.0

Bericht door Thomox »

Heren, bedankt voor jullie toevoeging, dat stel ik op prijs. Waar kan ik deze kopen? Het lijkt erop dat Google niet echt mijn beste vriend is op deze units. Partsexpress heeft ze, maar dat is qua verzending niet handig
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Boombox deluxe, aka v2.0

Bericht door wouter »

https://www.lautsprecherteile.de/pa-cha ... faitalpro/
of

https://en.toutlehautparleur.com/fullra ... -inch.html

Als je de 3FE22 zoekt... de ferriet versie is gewoon bij Conrad te koop. Ik weet niet of deze 3" nou het beste zijn, wel zijn ze gevoelig.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Boombox deluxe, aka v2.0

Bericht door OWC »

3FE22 is prima ,anders de Beyma 3FR30 V2

De laatste is volgens mij nog wat gevoeliger ook.
Zal om het even zijn, zijn beiden prima breedbanders.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Boombox deluxe, aka v2.0

Bericht door Thomox »

Ondertussen is het snoep pakketje binnengekomen vanuit Frankrijk :rock: =P~

Paar kabeltjes van de voeding erin, 18650 cellen erin en gaan \:D/ m'n LBVS even aangesloten, totaal geen moeite mee, klinkt erg goed!

Vanavond sigmastudio eens downloaden en wat proberen in te stellen via de programmer, zin in :goedzo:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Boombox deluxe, aka v2.0

Bericht door OWC »

Thomox schreef: vr 03 jun 2022, 17:13
Ondertussen is het snoep pakketje binnengekomen vanuit Frankrijk :rock: =P~

Paar kabeltjes van de voeding erin, 18650 cellen erin en gaan \:D/ m'n LBVS even aangesloten, totaal geen moeite mee, klinkt erg goed!

Vanavond sigmastudio eens downloaden en wat proberen in te stellen via de programmer, zin in :goedzo:
Het begin van SigmaStudio is een beetje tricky, maar als je het eenmaal doorhebt, ga je afvragen waarom niet iedereen op die manier werkt :lol:
Uit mijn hoofd weet ik even niet de basisinstellingen van deze bordjes.

Maar om te beginnen, file -> new project.
Vervolgens sleep je de juiste DSP chip van de Tree ToolBox naar het veld in het midden.
Dat zal in dit geval de ADAU1701 of ADAU1401 zijn (die zijn nagenoeg hetzelfde).
Vervolgens moet je ook nog je juiste programmer daar naartoe slepen onder "communication channels".
Vervolgens ga je naar het tabje "schematic" om programmeer blokken in te voeren.
Onder "IO" staan je audio inputs en outputs.
Onder filters, 2nd order , double precision staan je filters (biquads). FIR kan evt ook, maar de ADAU1701 is vrij beperkt in z'n geheugen.
Ik vind het zelf het prettigste om met losse blokken te werken, dan houd je namelijk overzicht.
Sommigen vinden het fijn om daarvoor multichannel of het crossover blok te gebruiken.

Belangrijk is ook om de juiste settings in te stellen voor de programmer en samplerates ed, maar daar hebben zij vast wel een kleine tutorial voor.
Laatst gewijzigd door OWC op vr 03 jun 2022, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Boombox deluxe, aka v2.0

Bericht door Thomox »

Thnx, handig!
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Boombox deluxe, aka v2.0

Bericht door Thomox »

Werkt als 'n tiet, donders! Nu nog leren meten :mrgreen: :mrgreen: Met de REW auto EQ functie een EQ gegenereerd. Die via de gains in SigmaStudio geknald en geluisterd. Daarmee was het grafiekje lekker plat, maar 't geluid zo dood als 'n pier :rofl:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Boombox deluxe, aka v2.0

Bericht door OWC »

Auto EQ functies zijn er alleen voor mensen die niet snappen hoe het werkt en/of lui zijn :lol:
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Boombox deluxe, aka v2.0

Bericht door Thomox »

:hide:
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Boombox deluxe, aka v2.0

Bericht door Thomox »

Ondertussen flink aan het stoeien geweest met een zelf gebouwde passief gefilterde center speaker. Hierin zitten een sds134 en een 19tff tweeter. Analoge XO eruit gehaald en een serie cap (56u) op de tweeter geplaatst ter bescherming. Vervolgens begonnen met meten en wat filters via APO geprobeerd. Ik begrijp de materie nog niet mbt fase. Ik snap dat je de overgang in XO in dezelfde fase wilt doen. Maar wat zegt de fase over het gehele frequentie graden bereik?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”