Boombox deluxe, aka v2.0
Moderator: Beheerdersteam
Re: Boombox deluxe, aka v2.0
Heren, bedankt voor jullie toevoeging, dat stel ik op prijs. Waar kan ik deze kopen? Het lijkt erop dat Google niet echt mijn beste vriend is op deze units. Partsexpress heeft ze, maar dat is qua verzending niet handig
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Boombox deluxe, aka v2.0
https://www.lautsprecherteile.de/pa-cha ... faitalpro/
of
https://en.toutlehautparleur.com/fullra ... -inch.html
Als je de 3FE22 zoekt... de ferriet versie is gewoon bij Conrad te koop. Ik weet niet of deze 3" nou het beste zijn, wel zijn ze gevoelig.
of
https://en.toutlehautparleur.com/fullra ... -inch.html
Als je de 3FE22 zoekt... de ferriet versie is gewoon bij Conrad te koop. Ik weet niet of deze 3" nou het beste zijn, wel zijn ze gevoelig.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Boombox deluxe, aka v2.0
3FE22 is prima ,anders de Beyma 3FR30 V2
De laatste is volgens mij nog wat gevoeliger ook.
Zal om het even zijn, zijn beiden prima breedbanders.
De laatste is volgens mij nog wat gevoeliger ook.
Zal om het even zijn, zijn beiden prima breedbanders.
Re: Boombox deluxe, aka v2.0
Ondertussen is het snoep pakketje binnengekomen vanuit Frankrijk
Paar kabeltjes van de voeding erin, 18650 cellen erin en gaan
m'n LBVS even aangesloten, totaal geen moeite mee, klinkt erg goed!
Vanavond sigmastudio eens downloaden en wat proberen in te stellen via de programmer, zin in
Paar kabeltjes van de voeding erin, 18650 cellen erin en gaan
Vanavond sigmastudio eens downloaden en wat proberen in te stellen via de programmer, zin in
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Boombox deluxe, aka v2.0
Het begin van SigmaStudio is een beetje tricky, maar als je het eenmaal doorhebt, ga je afvragen waarom niet iedereen op die manier werktThomox schreef: ↑vr 03 jun 2022, 17:13Ondertussen is het snoep pakketje binnengekomen vanuit Frankrijk![]()
![]()
Paar kabeltjes van de voeding erin, 18650 cellen erin en gaanm'n LBVS even aangesloten, totaal geen moeite mee, klinkt erg goed!
Vanavond sigmastudio eens downloaden en wat proberen in te stellen via de programmer, zin in![]()
Uit mijn hoofd weet ik even niet de basisinstellingen van deze bordjes.
Maar om te beginnen, file -> new project.
Vervolgens sleep je de juiste DSP chip van de Tree ToolBox naar het veld in het midden.
Dat zal in dit geval de ADAU1701 of ADAU1401 zijn (die zijn nagenoeg hetzelfde).
Vervolgens moet je ook nog je juiste programmer daar naartoe slepen onder "communication channels".
Vervolgens ga je naar het tabje "schematic" om programmeer blokken in te voeren.
Onder "IO" staan je audio inputs en outputs.
Onder filters, 2nd order , double precision staan je filters (biquads). FIR kan evt ook, maar de ADAU1701 is vrij beperkt in z'n geheugen.
Ik vind het zelf het prettigste om met losse blokken te werken, dan houd je namelijk overzicht.
Sommigen vinden het fijn om daarvoor multichannel of het crossover blok te gebruiken.
Belangrijk is ook om de juiste settings in te stellen voor de programmer en samplerates ed, maar daar hebben zij vast wel een kleine tutorial voor.
Laatst gewijzigd door OWC op vr 03 jun 2022, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Boombox deluxe, aka v2.0
Werkt als 'n tiet, donders! Nu nog leren meten
Met de REW auto EQ functie een EQ gegenereerd. Die via de gains in SigmaStudio geknald en geluisterd. Daarmee was het grafiekje lekker plat, maar 't geluid zo dood als 'n pier 
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Boombox deluxe, aka v2.0
Auto EQ functies zijn er alleen voor mensen die niet snappen hoe het werkt en/of lui zijn 
Re: Boombox deluxe, aka v2.0
Ondertussen flink aan het stoeien geweest met een zelf gebouwde passief gefilterde center speaker. Hierin zitten een sds134 en een 19tff tweeter. Analoge XO eruit gehaald en een serie cap (56u) op de tweeter geplaatst ter bescherming. Vervolgens begonnen met meten en wat filters via APO geprobeerd. Ik begrijp de materie nog niet mbt fase. Ik snap dat je de overgang in XO in dezelfde fase wilt doen. Maar wat zegt de fase over het gehele frequentie graden bereik?
