Kees, je moet echt wat beter opletten bij geschiedenis, volgens mij waren het de Maya's die probeerden destijds de buitenaardse wezens op de aarde te houden door ze aan de aarde te tapen met duck-tape. Wat natuurlijk niet lukte (alhoewel, als ik sommige mensen wat nauwkeurig bestudeer...).
Hieruit kwam toen het gezegde; "if it can be kept here by ducktape, they will never stay", later verbasterd naar "if it cant't be fixed with duck-tape, nothing else can..."
Vandaar dat je in de oudere sci-fi movies zoveel zilverkleurige pakken ziet. Gewoon duck-tape natuurljk!
Poort diameter is 4.20 cm, 13 cm lang, (45hz tuning) 12 L netto inhoud. Als ik naar ervaringen op internet komt dit behoorlijk overeen, +- 10 L getuned op 50 hz.
Ik stem m iets lager af vanwege een kleine kamer. (kan altijd nog veranderen natuurlijk)
Op het moment is ie nog gesloten en dit geeft weinig bas (105hz -3db)
Het filter is nu letterlijk overgenomen van de USB van Tony Gee.
Dit filter is eigelijk bedoelt voor de T18, maar t zou heel aardig moeten werken omdat er weinig verschil tussen deze 2 zit.
Uiteraard ga ik nog een beter passend filter proberen te maken.
Bijlagen
VB PortAirSpeed Seas T17rex coax.gif (17.95 KiB) 2904 keer bekeken
VB Excursion Seas T17rex coax.gif (17.26 KiB) 2902 keer bekeken
VB Response Seas T17rex coax.gif (19.44 KiB) 2904 keer bekeken
Heb vanmiddag de laatste laklaag erop gerold. Gelijk even snel de coax er in gehangen.
Het kan altijd strakker, maar ik ben voorlopig tevreden. Het hele ontwerp van de kast is eigelijk tot stand gekomen tijdens het bouwen, en dat geld ook grootendeels voor de afwerking.
Van de schets aan het begin is alleen de gebogen voorplaat overgebleven..
Nou ben hard bezig geweest met het filter.
Hier de metingen van de woofer en tweeter op 0, 15, 30 en 45 graden.
Heb de response opgemeten in Arta, en de impendancie met Limp.
De tweeter heeft een mooie piek en dip onas, maar dit komt door de hornwerking van conus van de woofer.
Een eerste opzet van het filter, (met dank aan B_force!!)
Het lijkt dat ik net iets te weinig bafflestep heb en de crossover nog iets lager mag (offax response verbeteren) .
In de rar-file staan de impendancie en response files voor speakerworkshop, mocht iemand die willen hebben